VYRIAUSYBĖS STRATEGINĖS ANALIZĖS CENTRO PATARĖJO (PROJEKTŲ VALDYMO KLAUSIMAIS) PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS 1. Vyriausybės strateginės analizės centro (toliau – Įstaiga) patarėjo pareigybė yra skirta konsultuoti priskirtos srities klausimais ir vykdyti pavestos srities funkcijas. 2. Patarėjas savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos (toliau – LR) įstatymais, LR tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, LR Vyriausybės nutarimais, kitų valstybės valdžios ir valdymo institucijų teisės aktais, Įstaigos įstatais, darbo tvarkos taisyklėmis, saugos ir saugumo reikalavimais, Įstaigos direktoriaus (toliau – Direktorius) įsakymais, kitais Įstaigos teisės aktais ir šiuo pareigybės aprašymu. II. TIKSLAS 3. Užtikrinti efektyvų ir savalaikį įstaigos veiklos projektų rengimą, įgyvendinimą, valdymą ir administravimą. III. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ 4. Pareigas einantis darbuotojas yra pavaldus ir atskaitingas Administravimo grupės (toliau – Grupė) vadovui.
IV. REIKALAVIMAI
5. Turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą. 6. Turėti ne mažiau kaip 2 metų projektų valdymo patirties arba turėti daugiau kaip 2 metų projektų priežiūros ir administravimo patirties. 7. Turėti patirties rengiant viešųjų finansų lėšomis (Europos Sąjungos programų ar valstybės lėšomis) finansuojamų projektų paraiškas ir kitus parengiamuosius projektinius dokumentus. 8. Turėti patirties administruojant ir koordinuojant tarptautinius projektus ir (ar) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamus projektus. 9. Gerai mokėti valstybinę kalbą, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu bei žodžiu. 10. Mokėti bent vieną užsienio kalbą (anglų, vokiečių arba prancūzų) ne žemesniu kaip B1 lygiu. 11. Išmanyti ir vadovautis LR Konstitucija, LR įstatymais, LR Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais viešųjų įstaigų veiklos, viešųjų pirkimų, sutarčių sudarymo, dokumentų rengimo, projektų įgyvendinimo ir kitus klausimus. 12. Išmanyti Europos Sąjungos investicijas Lietuvoje reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus. 13. Gebėti identifikuoti ir derinti skirtingus interesus, turėti stiprius derybų ir laiko valdymo gebėjimus. 14. Gebėti analizuoti problemas ir rasti jų sprendimo būdus. 15. Gebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo bei projektinės komandos darbą, bendradarbiavimą su suinteresuotomis šalimis. 16. Išmanyti dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos reikalavimus raštvedybos taisykles, mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu ar kitomis analogiškomis programomis. V. FUNKCIJOS
17. Rengti ir teikti Įstaigos projektų paraiškas ES, valstybės ir kitų fondų investicinėms bei veiklos programoms pritraukti ir finansavimo lėšoms gauti. 18. Planuoti, organizuoti ir koordinuoti projektų veiklų įgyvendinimą - siekti numatytų projektų rezultatų, tikslų ir uždavinių, rodiklių pasiekimo. 19. Vykdyti projektų vykdymo priežiūrą ir kontrolę: analizuoti projektų apimtį, tvarkaraštį, biudžetą, išteklius ir rizikas; sekti projektų įgyvendinimo eigą ir lėšų panaudojimą; koordinuoti komunikaciją ir bendradarbiavimą su suinteresuotosiomis šalimis; konsultuoti komandą, inicijuoti pasitarimus rizikoms vertinti ir spręsti, teikti reikalingą organizacinę, administracinę ir kitą informaciją. 20. Teikti reikalingą informaciją, susijusią su projektų įgyvendinimu, finansuojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms. 21. Dalyvauti formuojant projekto biudžetą, atliikti projekto įgyvendinimo išlaidų būtinumo, taip pat išlaidų tinkamumo ir atitikties skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo ir išlaidų naudos principams vertinimą. 22. Užtikrinti, kad visi nustatyti projektų įsipareigojimai būtų įgyvendinami laiku ir tinkamai ir būtų imtasi visų reikiamų organizacinių ir vadybinių veiksmų. Užtikrinti projektų valdymo įrankių parinkimą, įdiegimą ir naudojimą, tobulinti projektų valdymo sistemą. 23. Sistemiškai rinkti, analizuoti ir apibendrinti informaciją apie fondų ir programų teikiamas finansavimo galimybes Įstaigai aktualiems projektams įgyvendinti. 24. Rengti ir derinti priskirtus dokumentus Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje, užtikrinti jų tvarkymą ir saugojimą pagal teisės aktų ir kitus numatytus reikalavimus. 25. Inicijuoti viešuosius ir kitus pirkimus, susijusius su projektų vykdymu; rengti, derinti bei analizuoti su viešaisiais ir kitais pirkimais susijusius dokumentus. 26. Pagal kompetenciją rengti vidaus tvarkų projektus. 27. Reguliariai teikti informaciją Direktoriui ir kitoms suinteresuotosioms šalims apie projekto vykdymo eigą ir pasiektus rezultatus. 28. Derinant su projekto komanda, pildyti projekto tarpines ir galutines ataskaitas, nustatyta tvarka ir terminais atsiskaityti už projekto įgyvendinimo eigą projektą prižiūrinčioms institucijoms. 29. Vykdyti Grupės vadovo pavedimus ir užduotis, kurios formuluojamos užtikrinant Įstaigos ir Grupės vykdomas funkcijas, taip pat kitus aukščiau neišvardintus darbus, tačiau susijusius su pagrindiniu pareigybės aprašymo tikslu bei aukščiau paminėtomis darbo užduotimis.. VI. TEISĖS
30. Teikti Grupės vadovui siūlymus, kaip pagerinti Įstaigos projektinių veiklų procesus. 31. Tobulinti savo kvalifikaciją.
VII. PAREIGOS
32. Dirbti dorai ir sąžiningai, laikytis darbo drausmės ir Įstaigos vertybių, tinkamai (tiksliai, laiku, kokybiškai, efektyviai, racionaliai naudojant išteklius) vykdyti Grupės vadovo raštu ar žodžiu pavestas funkcijas ir užduotis. 33. Elgtis maloniai, pagarbiai, dėmesingai, taktiškai su Įstaigos darbuotojais, partneriais ir kitais trečiaisiais asmenimis, vengti nepagrįstos kritikos, neigiamos ar neobjektyvios informacijos apie juos skleidimo, konfliktinių situacijų, o joms iškilus – jas tinkamai valdyti. 34. Laikytis LR teisės aktų reikalavimų, Įstaigos darbo tvarkos taisyklių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Įstaigos darbuotojų pareigas, funkcijas ir atsakomybę, darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų, saugos ir kokybės reikalavimų. 35. Nevykdyti jokios veikos, kuri žemintų Įstaigos reputaciją, vardą, sukeltų finansinių, materialinių ar kitų išteklių nuostolių ar neigiamai paveiktų Įstaigos darbuotojų ir išorinių (partnerių, įmonių, tarptautinių bei valstybinių, savivaldybių įstaigų, organizacijų ir kt.) subjektų nuomonę apie Įstaigą, jos darbuotojus ar vykdomas veiklas. 36. Saugoti informaciją, sudarančią Įstaigos intelektines, komercines, finansines, profesines, technologines paslaptis, neleisti savo ar kitų suinteresuotųjų asmenų privačių interesų naudai skleisti, naudotis šias paslaptis sudarančia informacija. 37. Neturėti jokių sutartinių, finansinių ar kitokių įsipareigojimų juridiniams ar fiziniams asmenims, susijusiems su Įstaigos veikla ir galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Nepiktnaudžiauti tarnybine padėtimi, nenaudoti savo pareigų ir vardo, siekiant paveikti kitų asmenų sprendimą, kuris sukeltų viešųjų ir privačių interesų konfliktą ar kitaip pakenktų Įstaigos interesams. Elgtis teisėtai, nešališkai ir sąžiningai išsakant savo nuomonę, patariant ar kitaip priimant sprendimus, susijusius su Įstaigos veikla, vengti viešųjų privačių interesų konflikto. 38. Informuoti Direktorių ir Grupės vadovą apie savo viešuosius ir privačius interesus, galinčius sukelti interesų konfliktą atliekant paskirtas funkcijas ir pareigas. Prievolė deklaruoti viešuosius privačius interesus, galinčius sukelti privačių interesų konfliktą, tenka pačiam darbuotojui. 39. Pastebėjus ar gavus informaciją apie kitų Įstaigos darbuotojų veiklą, sukėlusią jų privačių interesų konfliktą, ar kitus korupcijos ar netoleruotinos veiklos Įstaigoje atvejus, nedelsiant apie tai informuoti Direktorių ir to darbuotojo tiesioginį vadovą. 40. Tausoti Įstaigos turtą, išteklius, neeikvoti jų nepagrįstai, ne darbo reikmėms.
VIII. ATSAKOMYBĖ
41. Patarėjas už jam priskirtų funkcijų ir pareigų nevykdymą ar jų netinkamą vykdymą atsako LR ir Įstaigos vidaus teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
42. Šis pareigybės aprašymas gali būti keičiamas ar papildomas pasikeitus LR teisės aktams, Įstaigos darbo organizavimo tvarkai ar kitiems Įstaigos teisės aktams. _________________________
|