VYRIAUSYBĖS STRATEGINĖS ANALIZĖS CENTRO PATARĖJO (TURTO VALDYMO KLAUSIMAIS) PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS 1. Vyriausybės strateginės analizės centro (toliau – Įstaiga) patarėjo pareigybė yra skirta konsultuoti priskirtos srities klausimais ir vykdyti pavestos srities funkcijas. 2. Patarėjas savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos (toliau – LR) įstatymais, LR tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, LR Vyriausybės nutarimais, kitų valstybės valdžios ir valdymo institucijų teisės aktais, Įstaigos įstatais, darbo tvarkos taisyklėmis, saugos ir saugumo reikalavimais, Įstaigos direktoriaus (toliau – Direktorius) įsakymais, kitais organizacijos teisės aktais ir šiuo pareigybės aprašymu.
II. TIKSLAS 3. Užtikrinti efektyvų ir atitinkantį teisės aktų reikalavimus įstaigos turto valdymą, administravimą bei priežiūros koordinavimą.
III. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ 4. Pareigas einantis darbuotojas yra pavaldus ir atskaitingas Administravimo grupės (toliau – Grupė) vadovui.
IV. REIKALAVIMAI 5. Turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija. 6. Turėti ne mažiau kaip 2 metų turto valdymo ar administravimo patirtį. 7. Gebėti rengti prekių, paslaugų ir darbų pirkimo dokumentus, technines specifikacijas. 8. Gerai mokėti valstybinę kalbą, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu bei žodžiu. 9. Mokėti bent vieną užsienio kalbą (anglų, vokiečių arba prancūzų) ne žemesniu kaip B1 lygiu. 10. Išmanyti ir vadovautis LR Konstitucija, LR įstatymais, LR Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais viešųjų įstaigų veiklą, materialinių vertybių apskaitą, pirkimų iniciavimą, turto valdymą, priešgaisrinės saugos ir kitus klausimus. 11. Gebėti kaupti, sisteminti, apibendrinti ir valdyti informaciją. 12. Gebėti analizuoti problemas ir rasti jų sprendimo būdus. 13. Gebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą bei dirbti komandoje. 14. Turėti stiprius organizacinius ir laiko valdymo gebėjimus. 15. Išmanyti bendravimo etiketo, profesinės etikos principus ir jų laikytis. 16. Išmanyti dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos reikalavimus, mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu ar kitomis analogiškomis programomis.
V. FUNKCIJOS 17. Vykdyti įstaigos ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto bei trumpalaikio turto, perduoto pagal turto perdavimo aktus, administravimą (saugojimą, išdavimą, grąžinimą) ir naudojimo bei priežiūros kontrolę. 18. Kaupti, analizuoti ir apibendrinti su Įstaigos turto būkle, priežiūra, poreikiu bei reikalavimais susijusią informaciją, teikti ją Grupės vadovui. 19. Dalyvauti planuojant ir organizuojant Įstaigai reikalingų materialinių vertybių įsigijimą. 20. Inicijuoti su turto valdymu, administravimu ir priežiūros kontrole susijusius viešuosius ir kitus pirkimus, pagal kompetenciją rengti su viešaisiais ir kitais pirkimais susijusių dokumentų projektus. 21. Vykdyti supaprastintus mažos vertės viešuosius pirkimus. 22. Tvarkyti pagal kompetenciją priskirtas sutartis, tikrinti gautas prekes ir (ar) paslaugas, pasirašyti prekių, paslaugų ar darbų perdavimo–priėmimo ir kitus aktus bei apmokėjimo sąskaitas. 23. Kontroliuoti, kad Įstaigos turtas būtų tinkamai apsaugotas, techniškai tvarkingas, atitiktų saugos ir priešgaisrinės saugos bei kitus reikalavimus. 24. Kontroliuoti, kad Įstaigos turtas būtų naudojamas pagal paskirtį, laikantis techninių, saugos, priešgaisrinės saugos ir kitų teisės aktų reikalavimų bei konsultuoti šiais klausimais Įstaigos darbuotojus. 25. Bendradarbiauti ir pagal poreikį komunikuoti su turto priežiūros paslaugas Įstaigai teikiančiomis įmonėmis. 26. Dalyvauti atliekant Įstaigos turto inventorizaciją. 27. Rengti pasiūlymus dėl turto pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, turto perdavimo kitoms institucijoms, turto nurašymo ir likvidavimo. 28. Kartu su vyriausiuoju finansininku vykdyti Įstaigos turto apskaitą. 29. Pagal pareikalavimą teikti informaciją apie Įstaigos turtą Grupės vadovui, vyriausiajam finansininkui, Direktoriui, auditoriams, asignavimų valdytojams ir rengti ataskaitas. 30. Rengti ir derinti priskirtus dokumentus Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje, užtikrinti jų tvarkymą ir saugojimą pagal teisės aktų ir kitus numatytus reikalavimus. 31. Pagal kompetenciją rengti vidaus tvarkų projektus. 32. Vykdyti Grupės vadovo pavedimus ir užduotis, kurios formuluojamos užtikrinant Įstaigos ir Grupės vykdomas funkcijas, taip pat kitus aukščiau neišvardintus darbus, tačiau susijusius su pagrindiniu pareigybės aprašymo tikslu bei aukščiau paminėtomis darbo užduotimis.
VI. TEISĖS 33. Teikti Grupės vadovui siūlymus, kaip pagerinti Įstaigos turto valdymo, administravimo ir priežiūros koordinavimo veiklų procesus. 34. Tobulinti savo kvalifikaciją.
VII. PAREIGOS 35. Dirbti dorai ir sąžiningai, laikytis darbo drausmės ir Įstaigos vertybių, tinkamai (tiksliai, laiku, kokybiškai, efektyviai, racionaliai naudojant išteklius) vykdyti Grupės vadovo raštu ar žodžiu pavestas funkcijas ir užduotis. 36. Elgtis maloniai, pagarbiai, dėmesingai, taktiškai su Įstaigos darbuotojais, partneriais ir kitais trečiaisiais asmenimis, vengti nepagrįstos kritikos, neigiamos ar neobjektyvios informacijos apie juos skleidimo, konfliktinių situacijų, o joms iškilus – jas tinkamai valdyti. 37. Laikytis LR teisės aktų reikalavimų, Įstaigos darbo tvarkos taisyklių, kitų organizacijos teisės aktų, reglamentuojančių Įstaigos darbuotojų pareigas, funkcijas ir atsakomybę, darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų, saugos ir kokybės reikalavimų. 38. Nevykdyti jokios veikos, kuri žemintų Įstaigos reputaciją, vardą, sukeltų finansinių, materialinių ar kitų išteklių nuostolių ar neigiamai paveiktų organizacijos darbuotojų ir išorinių (partnerių, įmonių, tarptautinių bei valstybinių, savivaldybių įstaigų, organizacijų ir kt.) subjektų nuomonę apie Įstaigą, jos darbuotojus ar vykdomas veiklas. 39. Saugoti informaciją, sudarančią Įstaigos intelektines, komercines, finansines, profesines, technologines paslaptis, neleisti savo ar kitų suinteresuotųjų asmenų privačių interesų naudai skleisti, naudotis šias paslaptis sudarančia informacija. 40. Neturėti jokių sutartinių, finansinių ar kitokių įsipareigojimų juridiniams ar fiziniams asmenims, susijusiems su Įstaigos veikla ir galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Nepiktnaudžiauti tarnybine padėtimi, nenaudoti savo pareigų ir vardo, siekiant paveikti kitų asmenų sprendimą, kuris sukeltų viešųjų ir privačių interesų konfliktą ar kitaip pakenktų Įstaigos interesams. Elgtis teisėtai, nešališkai ir sąžiningai išsakant savo nuomonę, patariant ar kitaip priimant sprendimus, susijusius su Įstaigos veikla, vengti viešųjų privačių interesų konflikto. 41. Informuoti Direktorių ir Grupės vadovą apie savo viešuosius ir privačius interesus, galinčius sukelti interesų konfliktą atliekant paskirtas funkcijas ir pareigas. Prievolė deklaruoti viešuosius privačius interesus, galinčius sukelti privačių interesų konfliktą, tenka pačiam darbuotojui. 42. Pastebėjus ar gavus informaciją apie kitų Įstaigos darbuotojų veiklą, sukėlusią jų privačių interesų konfliktą, ar kitus korupcijos ar netoleruotinos veiklos Įstaigoje atvejus, nedelsiant apie tai informuoti Direktorių ir to darbuotojo tiesioginį vadovą. 43. Tausoti Įstaigos turtą, išteklius, neeikvoti jų nepagrįstai, ne darbo reikmėms.
VIII. ATSAKOMYBĖ 44. Patarėjas už jam priskirtų funkcijų ir pareigų nevykdymą ar jų netinkamą vykdymą atsako LR ir Įstaigos vidaus teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 45. Šis pareigybės aprašymas gali būti keičiamas ar papildomas pasikeitus LR teisės aktams, Įstaigos darbo organizavimo tvarkai ar kitiems organizacijos teisės aktams. _________________________ |