Zarasų krašto muziejus Vyriausiasis buhalteris

Konkursą organizuojančios įstaigos kontaktai išsamesnei informacijai:

Skelbimo nr.: 61654
Skelbimo data: 2019-11-21
Konkursą inicijuojanti įstaiga: Zarasų krašto muziejus
Konkursą organizuojanti įstaiga:
Pareigos: Zarasų krašto muziejus Vyriausiasis buhalteris
Pareiginės algos koeficientas 0.00
Pareigybės aprašymas:

VYRESNIOJO BUHALTERIO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

I SKYRIUS

VYRESNYSIS BUHALTERIS

1. Vyresniojo buhalterio pareigybė yra 3 grupės.

2. Pareigybės lygis – A2.

3. Vyresnysis buhalteris (toliau – Buhalteris) yra darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, pavaldus Zarasų krašto muziejaus (toliau – ZKM) direktoriui (toliau – Direktorius) Direktoriui ir tiesiogiai pavaldus Direktoriaus pavaduotojui-vyriausiajam fondų saugotojui (toliau – Tiesioginis vadovas).

4. Buhalterį skiria į pareigas ir atleidžia iš jų, nustato tarnybinį atlyginimą Direktorius Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Skiriant asmenis Buhalterio pareigoms ir atleidžiant iš jų, Buhalteris turi užbaigti tvarkyti praėjusio ataskaitinio laikotarpio (mėnesio, ketvirčio, metų) buhalterinę apskaitą ir pateikti visas ataskaitas.

5. Vadovaujantis ZKM nuostatais, siekiant ZKM administracijos ir Buhalterio interesų derinimo, tarpusavio santykių reguliavimo sudaromas šis Buhalterio pareigybės aprašymas.

6. Buhalteris organizuoja savo veiklą, vadovaudamasis Zarasų rajono savivaldybės tarybos patvirtintais ZKM nuostatais, Vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, Direktoriaus įsakymais ir šiuo pareigybės aprašymu (pareigybės pavadinimas pagal Lietuvos Respublikos ūkio ministro patvirtintą Lietuvos profesijų pareigybių sąrašą – Vyresnysis buhalteris (klasifikatoriaus kodas 241103).

7. Atostogų, ligos ar kitais laikino nebuvimo atvejais Buhalterio funkcijos, teisės ir pareigos Direktoriaus įsakymu gali būti pavedamos kitos Zarasų rajono kultūros įstaigos finansininkui. Buhalterio pareigų perdavimas ir perėmimas įforminamas aktu, kuriame nurodoma buhalterinių sąskaitų (tarp jų ir užbalansinių) likučiai pagal apskaitos registrų duomenis, kasos inventorizacijos, atliktos perdavimo (priėmimo) dieną, duomenys, numeruotų blankų, inventorizacijos, atliktos perdavimo (priėmimo) dieną, duomenys ir kita.

II SKYRIUS

SPECIALŪS REIKALAVIMAI BUHALTERIO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

8. Turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą.

9. Išmanyti:

9.1. Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymą, Lietuvos Respublikos darbo kodeksą, Lietuvos Respublikos muziejų įstatymą, Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymą, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymą, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymą, kitus su muziejų ir finansine veikla susijusius teisės aktus, gebėti juos pritaikyti praktikoje;

9.2. finansinių skaičiavimų formas ir tvarką;

9.3. piniginių lėšų, prekių, materialinių ir kitų vertybių priėmimą, užpajamavimą, saugojimą ir naudojimą;

9.4. atsiskaitymą su debitoriais ir kreditoriais;

9.5. juridinių ir fizinių asmenų apmokestinimo sąlygas;

9.6. buhalterinės apskaitos sąskaitų trūkumų, debitorinių skolų ir kitų nuostolių nurašymą;

9.7. piniginių lėšų, prekių bei materialinių vertybių inventorizavimą;

9.8. buhalterinio balanso ir ataskaitų sudarymo tvarką ir terminus; patikrų ir dokumentų revizijų vykdymą.

10. Buhalteris privalo:

10.1.vadovautis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais (toliau – VSAFAS), ZKM nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Direktoriaus patvirtinta ZKM apskaitos politika, kitais teisės aktais, reikalingais funkcijoms vykdyti bei šiuo pareigybės aprašymu;

10.2. užtikrinti kokybišką ir savalaikę finansinę ZKM veiklą;

10.3. mokėti dirbti su buhalterine programa ,,NEVDA“;

10.4. nenaudoti nelegalios programinės įrangos; teisėtai įsigytos programinės įrangos nenaudoti neteisėtai;

10.5. nuolat gilinti buhalterinės apskaitos žinias, kelti profesinę kvalifikaciją;

10.6. laikytis darbo saugos ir sveikatos, gaisrinės saugos, elektrosaugos reikalavimų;

10.7. tausoti ZKM nuosavybę.

III SKYRIUS

BUHALTERIO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

11. Tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus.

12. Teikia buhalterinės apskaitos informaciją ir rengia ataskaitas, pagal pareikalavimą – apskaitos dokumentus ir registrus Direktoriui, auditoriams, mokesčių administratoriams, valstybės ir savivaldybių institucijoms.

13. Teikia Direktoriui pasiūlymus buhalterinės apskaitos politikos parinkimo, atsižvelgiant į konkrečias sąlygas ir apskaitos reikalavimus, klausimais;

14. Vykdo išankstinę ir einamąją finansų kontrolę Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nustatyta tvarka, remdamasis pateiktais dokumentais, prireikus – kompetentingų asmenų pasirašytomis išvadomis.

15. Rengia ir teikia ZKM finansinę atskaitomybę Savivaldybės administracijai jos nustatyta tvarka ir terminais.

16. Vadovauja rengiant ir priimant apskaitos tvarkos aprašus, sąskaitų planą, pirminių apskaitos dokumentų formas, naudojamas forminant ūkines operacijas, kurioms nėra numatyta tipinių vidaus buhalterinės apskaitos dokumentų formų.

17. Dalyvauja ZKM Inventorizacijos komisijos, ZKM parduodamų Zarasų kraštą reprezentuojančių leidinių, suvenyrų ir meno dirbinių kainų nustatymo komisijos bei kitų komisijų darbe;

18. Kontroliuoja ūkines operacijas, buhalterinės informacijos apdorojimo technologijos ir dokumentų apyvartos tvarkos laikymąsi.

19. Užtikrina racionalų ZKM buhalterinės apskaitos ir atsiskaitymų organizavimą, skatinant naudoti šiuolaikines technines priemones ir informacines technologijas, pažangias apskaitos ir kontrolės formas bei metodus.

20. Organizuoja turto, įsipareigojimų ir ūkinių operacijų, įplaukiančių pagrindinių lėšų, prekių bei materialinių vertybių ir piniginių lėšų apskaitą.

21. Organizuoja ZKM buhalterinę apskaitą taip, kad buhalterinės apskaitos sąskaitos laiku atspindėtų operacijas, susijusias su jų judėjimu.

22. Skaičiuoja ir perveda mokesčius į biudžetą, draudimo įmokas į socialinius fondus.

23. Siekiant nustatyti vidaus ūkio rezervus, pašalinti nuostolius, nereikalingas išlaidas, dalyvauja atliekant ZKM ūkinės bei finansinės veiklos ekonominę analizę, remiantis buhalterinės apskaitos ir atsiskaitymų duomenimis.

24. Imasi priemonių, kad išvengtų trūkumų, neteisėtų piniginių lėšų ir prekių bei materialinių vertybių išlaidų, finansų ir ūkio įstatymų pažeidimų.

25. Užtikrina, kad būtų griežtai laikomasi finansinės disciplinos, išlaidų sąmatų, įstatymų iš buhalterinių balansų nurašant trūkumus, debitorines skolas ir kitus nuostolius; kad buhalteriniai dokumentai būtų saugūs, nustatyta tvarka forminami ir atiduodami į archyvą.

26. Dalyvauja rengiant ir diegiant racionalią planų ir apskaitos dokumentaciją, pažangias buhalterinės apskaitos formas ir metodus naudojant šiuolaikines skaičiavimo technikos priemones.

27. Užtikrina, kad būtų sudarytas balansas ir operatyvios suvestinės ataskaitos apie pajamas, išlaidas ir biudžeto naudojimą, kiti statistiniai atsiskaitymų dokumentai; kad jie nustatyta tvarka būtų pateikti atitinkamoms institucijoms.

28. Suteikia metodinę pagalbą ZKM darbuotojams finansiniais klausimais.

29. Konsultuoja materialiai atsakingus asmenis vertybių, už kurių saugumą jie yra atsakingi, apskaitos ir saugumo klausimais.

30. Vykdo atskirus tarnybinius Direktoriaus nurodymus ZKM veiklos kompetencijos ribose.

31. Pildo bilietų apskaitos knygą ir atlieka kitus ZKM bilietų gamybos, įsigijimo, naudojimo ir sunaikinimo tvarkoje nurodytas funkcijas.

32. Registruoja ir išduoda ZKM darbuotojams pažymas apie jų darbo užmokestį, kitas pažymas.

33. Buhalteris, atskleidęs neteisėtus ZKM darbuotojų veiksmus (prirašymus, lėšų naudojimą ne pagal paskirtį, neteisėtą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo ir kitą neteisėtą veiklą ir kita), privalo raštu informuoti apie tai Direktorių.

34. Metams pasibaigus per VSAKIS atlieka tarpusavio derinimo operacijas finansavimo ir gautų sumų už paslaugas.

35. Visas finansines ataskaitas suveda į VSAKIS, atlikus suderinimus, patvirtintas ataskaitas pateikia Savivaldybės Finansų skyriui.

36. Užtikrina visų buhalterinių įrašų teisingumą.

37. Užtikrina, kad būtų:

37.1. apskaitomos visos piniginės lėšos, trumpalaikis bei materialusis ir nematerialusis ilgalaikis turtas, ZKM skolos bei skolos ZKM; laiku ir tinkamai užregistruotos visos buhalterinės apskaitos operacijos;

37.2. teisingai tvarkoma ZKM uždirbtų pajamų, padarytų išlaidų ir gautų bei gautinų įplaukų vidinė apskaita; ekonomiškai pagrįsta ZKM daromų išlaidų būtinybė bei kiti Direktoriaus reikalaujami apskaičiavimai; teisingų inventorizacijos rezultatų bei neišieškotų trūkumų ir pertekliaus įtraukimas į apskaitą;

37.3. tinkamai saugomi apskaitos dokumentai ir jų registrai (iki jų perdavimo į archyvą);

37.4. laiku ir visiškai padengiami įsiskolinimai kreditoriams, išieškomi įsiskolinimai iš ZKM skolininkų;

37.5. teisingai nurašomi trūkumai, įsiskolinimai, kiti nuostoliai;

37.6. vykdomos tik teisėtos operacijos, kurios tiksliai ir laiku fiksuojamos; teisingai ir laiku išrašomi apskaitos dokumentai su tiksliais duomenimis.

38. Buhalteris laikosi:

38.1. nustatytų piniginių lėšų, materialinių vertybių priėmimo bei išdavimo reikalavimų;

38.2. ZKM materialiojo turto, piniginių lėšų, atsargų, gautinų sumų, įsipareigojimų apskaitos ir inventorizavimo tvarkos.

39. ZKM Inventorizacijos komisijų nariams paaiškina inventorizacijos atlikimo, inventorizavimo aprašų įforminimo tvarką.

40. Atlieka finansininko pareigas ZKM vykdomuose šalies bei Europos Sąjungos struktūriniuose projektuose;

41. Atlieka visų tinkamai įformintų ir apskaitos dokumentais pagrįstų ūkinių įvykių ir ūkinių operacijų įtraukimą į apskaitą.

42. Kontroliuoja buhalterinių įrašų atitiktį ūkinių įvykių ar ūkinių operacijų turiniui.

43. Atlieka teisingą mokesčių apskaičiavimą ir savalaikį deklaravimą.

44. Kontroliuoja apskaitos informacijos patikimumą.

45. Atlieka ZKM finansinės atskaitomybės sudarymą pagal sąskaitų duomenis.

46. Nevykdo Direktoriaus nurodymų, jeigu su jais susijusios ūkinės operacijos prieštarauja teisės aktams arba jų vykdymo išlaidos nenumatytos sąmatoje, ir apie tai Direktorių informuoja raštu. Jeigu Direktorius nurodymų nepakeičia, visa atsakomybė už ūkinių operacijų atlikimą tenka Direktoriui.

47. Atskleidęs neteisėtus ZKM darbuotojų veiksmus (prirašymus, lėšų naudojimą ne pagal paskirtį, neteisėtą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo ir kitą neteisėtą veiklą), privalo raštu informuoti apie tai Direktorių.

IV SKYRIUS

BUHALTERIO TEISĖS

48. Nurodyti ZKM darbuotojams dokumentų, reikalingų buhalterinei apskaitai tvarkyti, įforminimo ir pateikimo reikalavimus. Šiuos nurodymus privalo vykdyti visi ZKM darbuotojai.

49. Pasirašyti apskaitos dokumentus, sutartis, sąmatas, pažymas, ataskaitas ir kitus dokumentus.

50. Rengti ir Direktoriui pasiūlymus, reikalauti iš ZKM darbuotojų, kad būtų užtikrintas lėšų ir turto saugumas, racionalus naudojimas.

51. Reikalauti iš atsakingų ZKM darbuotojų raštiškų ir žodinių paaiškinimų, kopijų dokumentų, reikalingų ūkinių operacijų teisėtumui pagrįsti ir išankstinei kontrolei vykdyti; tikrinti visus dokumentus, susijusius su prisiimamais įsipareigojimais ir atliekamais mokėjimais.

52. Reikalauti, kad būtų pateikiami dokumentai, kurių pagrindu priimamos bei išduodamos piniginės lėšos, materialinės vertybės; įsakymai, susiję su darbuotojų atlyginimų, premijų ar kitų išmokų nustatymu bei mokėjimu, įvairios sutartys ir pan.

53. Inicijuoti pasitarimus ZKM asignavimų bei turto valdymo ir apskaitos klausimais.

54. Reikalauti iš Direktoriaus saugių ir tinkamų darbo sąlygų.

V SKYRIUS

BUHALTERIO ATSAKOMYBĖ

55. Buhalteris atsako už:

55.1. buhalterinės apskaitos, atitinkančios ZKM veiklos pobūdį ir teisinę formą bei apskaitos registrų parinkimą; visų tinkamai įformintų ir apskaitos dokumentais pagrįstų ūkinių įvykių ir ūkinių operacijų įtraukimą į apskaitą;

55.2. ZKM finansinės atskaitomybės sudarymą pagal sąskaitų duomenis;

55.3. nuolatinį ir sistemingą šiame pareigybės aprašyme numatytų pareigų vykdymą, savalaikį pavedamų vienkartinių užduočių įvykdymą; žalą, dėl jo kaltės padarytą ZKM nuosavybei;

55.5. savo pareigų, numatytų šiame pareigybių apraše, netinkamą vykdymą atsako pagal galiojantį Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

VI SKYRIUS

BUHALTERIO TARNYBINĖ ETIKA

56. Lojalumas kolegoms ir ZKM.

57. Paslaugumas ir bešališkumas bendraujant su bendradarbiais ir interesantais.

58. Konfidencialumas naudojantis turima tarnybine informacija, susijusia su ZKM finansais.

VII SKYRIUS

TARNYBINĖ ALGA

59. Tarnybinė alga nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimais ir kitais teisės aktais.

Informacija apie įstaigą
Vertinimo metodai:
Dokumentų pateikimo būdas: el. būdu (per VATIS Prašymų teikimo modulį)
Pareigos:
Vardas, Pavardė:
Telefonas: 838552456
El. paštas:
Adresas: Zarasų r. sav. Zarasų m. D. Bukonto g. 20
Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.