Naujienos
Ar Lietuvoje jau verta pirkti naudotą elektromobilį?
Ar Lietuvoje jau verta pirkti naudotą elektromobilį?
Lietuvoje pradėjus taikyti lengvatas elektromobilių pirkėjams ir daugėjant naudotų elektromobilių skaičiui šalyje, „Auto Bild Lietuva“ komanda nusprendė surengti taupaus vairavimo varžybas. 3 vienodi, naudoti KIA Soul EV elektromobiliai, 6 skirtingų profesijų žmonės ir 1 klausimas – kuris ekipažas nuvažiuos daugiausiai kilometrų?
Elektromobilumas
Lietuvoje
Nuo balandžio
20
dienos Lietuvoje
perkantys naujus arba ne senesnius nei penkerių metų elektromobilius
fiziniai asmenys gali pretenduoti gauti vienkartines kompensacines išmokas, siekiančias nuo 2
iki 4 tūkstančių eurų. Naujų vidutinės klasės elektromobilių kaina prasideda nuo 30 tūkst. eurų – tad net
ir pasinaudojus subsidija, šių elektromobilių kainos
vis dar sunkiai
įkandamos vidutines pajamas gaunančiam Lietuvos gyventojui. Todėl verta
pagalvoti apie naudoto elektromobilio pirkimą, kurių po truputį daugėja ir mūsų
šalyje.
Po Vilnių su pilnai įkrautomis baterijomis
„Retas
atvejis, kai elektromobilių pardavėjai vienu metu turi tris vienodus modelius.
Pasitaikius šiai progai, drauge su „Autoerdvė“ sugalvojome surengti taupumo
varžybas, kuriose dalyvautų šeši skirtingų profesijų žmonės, tačiau visi būtų
patyrę vairuotojai. Labai įdomu palyginti, kaip šių žmonių vairavimo stilius
lemia nuvažiuotų kilometrų skaičių ir bandyti atspėti, kuris ekipažas nugalės,“
– pasakojo varžybų organizatorius, „Auto
Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.
Dalyviai
gavo pilnai įkrautų KIA Soul EV automobilių raktelius ir pasirinktais
maršrutais važinėjo po Vilnių.
–
Pirmasis ekipažas: „Regitra“ generalinio
direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas ir jo kolega Vitalis Survila.
–
Antrasis ekipažas: Operos solistas Kęstutis Alčauskis ir
vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas.
– Trečiasis ekipažas: 15min Gazas redaktorius Žilvinas Pekarskas ir elektromobilių ekspertas Dainius Jakas.
Dalyvių
taktika
Elektromobilių
entuziastas Dainius Jakas starto metu paklaustas apie taktiką ir kelionės planą
teigė, jog tikisi nuvažiuoti 200 kilometrų. „Nors KIA Soul EV kompiuteris mums dabar žada vos 130
kilometrų, mes važiuosime taupiai, bet visų paslapčių neišduosime. Juo labiau,
kad turime rimtus konkurentus – ekonomiško važiavimo ekspertą Artūrą Pakėną bei
puikiai Vilniaus kelius ir tinkamus maršrutus pažįstančią Regitra komandą.“
Operos solistas ir lenktynininkas Kęstutis
Alčauskis džiaugėsi, jog tokios varžybos privers strateguoti. „Greitai važiuoti
gali kiekvienas, tačiau siekiant taupyti, reikia įjungti intelektualaus vairavimo
mygtuką. Atidžiau stebėti reljefą, šviesoforų darbą, mąstyti apie sekantį savo
žingsnį, nes kiekvienas akceleratoriaus ir stabdžio paspaudimas eikvoja
energiją.“
Varžybos baigėsi pakeliui į finišą
Po
šešių valandų antrasis ir trečiasis ekipažai sustojo kelyje – šiek tiek
pritrūkus iki finišo vietos, jie visiškai
išeikvojo elektromobilių baterijų atsargas.
Nugalėtojų
„Regitra“
ekipažo dalyviai ne tik sėkmingai pasiekė finišą
turėdami 1% baterijos likutį, bet ir pasiekė geriausią nuvažiuotų
kilometrų rezultatą – 235 kilometrus. Antroje vietoje liko Ž. Pekarsko ir D. Jako
ekipažas, jie nuvažiavo 230 km, o trečioje – 214 km nuvažiavę K. Alčauskis ir A. Pakėnas.
KIA Soul EV yra testuoti EPA (JAV) bei NEDC (Europa) metodika. EPA specialistai teigė, kad šis elektromobilis gali viena įkrova nuvažiuoti 150 km. NEDC testas buvo atlaidesnis, nes jo rezultatas – 212 km. Na, o varžybų nugalėtojai nuvažiavo net 235 km.
Pasiruošimas
ateičiai
Elektromobiliai
bei diegiamos naujos technologijos daro įtaką tiek vairavimui, tiek mokymui ir
egzaminavimui. „Technologijos keičia mūsų įprastus įpročius, vienos iš jų
padeda vairuotojui, kitos – jį pakeičia. Jos padeda išvengti avarijų, suteikia
daugiau saugumo kelyje. Mokantis vairuoti kyla iššūkių, kadangi kiekvienas gamintojas
turi savas technologijas, prie kurių kiekvieną kartą reikia prisitaikyti. O
mums, kaip egzaminuojantiems, svarbu domėtis ir žengti drauge su
technologijomis,“ – pasakojo „Regitra“ generalinio
direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Vitoldo
Miliaus teigimu, Europos rinkoje atsiranda vis geresnių naudotų elektromobilių pasiūlymų už prieinamą kainą.
Vis daugiau vairuotojų galės leisti sau turėti elektromobilį, todėl visiems
žmonėms, bent kiek susijusiems su vairavimu ir automobiliais, būtina susipažinti
su elektromobilių vairavimo ir įkrovimo principais bei ruoštis pokyčiams.