Naujienos
Elektromobilio įkrovimo stotelė šalia namų: ne ateitis, o dabartis
Todėl jau dabar ieškant naujo būsto reikėtų atsižvelgti ir į šią aplinkybę.
Lietuvoje elektromobilių skaičius išaugo trigubai
Elektromobilių rinkoje per pastarąjį dešimtmetį įvyko stiprus proveržis ir jų gamintojai neketina sustoti. Priešingai, senųjų gerai žinomų automobilių gamintojų – „Volkswagen“, BMW, „Audi“ bei kitų atsigręžimas į elektromobilius ir didelės investicijos į šią sritį rodo, kad vidaus degimo variklių era po truputį eina į pabaigą.
Norvegijoje, kuri išsiskiria elektromobilių skaičiumi pasaulyje, praeitais metais pirmą kartą elektrinių automobilių įregistruota daugiau nei kitų – 54 proc. Šis skaičius, lyginant su prieš tai buvusiais metais, išaugo 12 proc. 2021 m. rugsėjį elektromobiliai sudarė daugiau kaip 14 proc. visų Norvegijoje registruotų transporto priemonių.
Lietuvai iki tokių skaičių dar labai toli. Mūsų šalyje iš viso užregistruota apie 1,5 mln. automobilių, iš kurių vos 4,3 tūkst. elektromobilių – jie nesiekia nė 0,3 proc. viso autoparko.
Tačiau ir pas mus elektra varomų automobilių skaičius ženkliai auga. Grynųjų elektromobilių kiekis per nepilnus dvejus metus nuo 2020 m sausio iki 2021 m. lapkričio išaugo daugiau kaip trigubai – nuo 1434 iki 4341. Įkraunamų hibridinių automobilių skaičius per tą patį laikotarpį padidėjo nuo 1172 iki 2972.
Varžo biurokratinės procedūros
Norvegija ypatingų rezultatų pasiekė valstybei ženkliai remiant elektromobilių įsigijimą ir investuojant į įkrovimo stotelių tinklą. Be to, kalnuoto reljefo šalis turi užtektinai hidroelektrinėse pagaminamos elektros energijos, kad jos užtektų ir nuolat augančiam elektromobilių parkui.
Lietuvoje įsigyjant elektromobilį valstybė taip pat taiko lengvatas, tačiau, pasak elektromobiliai.lt atstovo Nerijaus Rakausko, situacija galėtų būti dar geresnė. Dabar trukdo sudėtingos biurokratinės procedūros, laikini paramos biudžetai bei nepakankamos verslininkų ambicijos vykdomuose projektuose.
„Vykdydami projektus verslininkai įrengia 1–2 įkrovimo stoteles, kas nėra pakankama net šiuo metu. Sunku įsivaizduoti skubantį, šiuolaikinį žmogų laukiantį prie vos kelių įrengtų stotelių. Todėl labai svarbu kaip tokios aikštelės įrengiamos, kiek yra stotelių ir kiek žmonių jomis galės pasinaudoti vienu metu“, - sakė pašnekovas.
Pasak jo, situaciją palengvina tai, kad elektromobilis gali būti kraunamas namuose. Tačiau naudotis įparsta rozete nėra saugu, reikalinga speciali įkrovimo stotelė. Todėl jau dabar būsimieji naujakuriai ieškodami būsto turėtų atkreipti dėmesį ar elektros įvadas ir instaliacija yra tinkami jai įrengti.
Įkrovimo stoteles prie daugiabučių planuoja jau dabar
Kad netolimoje ateityje įkrovimo stotelės prie namų, taip pat ir daugiabučių, bus būtinas akcentas, neabejoja ir nekilnojamojo turto plėtotojai. Patyrusios, strategiškai į ateitį žvelgiančios bendrovės jau dabar planuoja kvartalus su numatyta galimybe įsirengti įkrovimo stoteles.
„Dabar pastatytuose būstuose žmonės gyvens ne vieną dešimtmetį, todėl svarbu numatyti kuo toliau į ateitį, kad pastatai ir visa infrastruktūra atitiktų besikeičiančio gyvenimo būdo aktualijas. Elektromobilių įkrovimo stotelės yra vienas tokių dalykų, apie kuriuos reikia galvoti jau dabar.
Šiuo metu dirbame su nauju projektu „Pušų apartamentai“ Kaune, netoli Lampėdžio ežero. Tai daugiabučiai, kur gyvenimas vyks ypatingoje darnoje su gamta, todėl čia esame taip suplanavę infrastruktūrą, kad butų pirkėjams būtų patogu įsirengti savo elektros stoteles“, - sakė NT plėtojimo bendrovės „Centromera“ direktoriaus pavaduotoja Vaida Šidlauskienė.
