Naujienos
Į dėvėtų drabužių parduotuves traukia ne tik dėl kainos
Visų pirma, čia galima rasti originalių stilingų drabužių, taip pat – suteikti naują gyvenimą senam daiktui. Ši priežastis – svarbi, mat vis garsiau kalbama apie darnų vartojimą, apie milžiniškas pasaulyje besikaupiančias tekstilės atliekas.
Ieško originalių arba paprastų drabužių
Kostiumų dailininkė ir stilistė Roberta Kučinskaitė sako, kad į dėvėtų drabužių parduotuves yra užsukusi ne kartą.
Mados dizaino studijas baigusi stilistė dirba tiek su įvaizdžio formavimu, tiek fotosesijose ir reklamose, ji kuria drabužius pagal individualius užsakymus.
„Dažniausiai ten einu ieškodama paprastų, neutralių drabužių – džinsų, palaidinių. Žiemos laikotarpiu užsuku ieškodama paltų. Turiu didelę maniją geriems, kokybiškiems paltams.
Kartais norisi nusipirkti „trenktą“ drabužį vienam-dviem kartams, bet nesinori mokėti brangiai. Manau, kad dėvėtų drabužių parduotuvė puikiai tam tinka“, – sakė specialistė.
Gyvename daiktų pertekliuje
Kalbėdama apie šių parduotuvių klientus R. Kučinskaitė teigė, kad pirkėjams visų pirma jos patrauklios dėl drabužių kokybės ir žemos kainos.
„Šių parduotuvių klientas – tas, kuris nori eksperimentuoti neišleisdamas daug pinigų. Žinau keletą merginų, o ir pati taip darau, kurios prisiperka drabužių iš kokybiškų audinių, įdomių raštų ir po to juos persiuva, gamina visiškai naujus, neregėtus modelius.
Taip pat šių parduotuvių klientas, mano manymu, yra ir ekologiškas žmogus – renkasi ne naują daiktą, o seną prikelia naujam gyvenimui. Juk pasaulyje tiek visko prikurta ir prigaminta, o mes gyvename didžiuliame daiktų pertekliuje. Esu įsitikinusi, kad dalis žmonių nenori pirkti kažko naujo, o mieliau renkasi seną drabužį. Pati esu už tai, kad geriau senuosius daiktus prikelti naujam gyvenimui“, – kalbėjo stilistė.
Pasak R. Kučinskaitės, nenaujų drabužių parduotuvės patrauklios ir dėl ten esančio didelio pasirinkimo, įvairovės, gerų ir pripažintų prekinių ženklų.
Galima rasti žinomų prekių ženklų
Drabužių išparduotuvės „Flame“, esančios Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ vadovė Aušra Jakštienė sako, kad pirkėjai, rinkdamiesi nenaują daiktą, dažnai ieško žymesnės įmonės ar dizainerio vardo. Pasak jos, į dėvėtų drabužių parduotuvę užsuka tiek moterys, tiek vyrai, o pirkėjų amžiaus grupės taip pat labai skirtingos: nuo jaunos merginos iki senjoro.
„Pirkėjas tarp dėvėtų drabužių dažniausiai ieško kažko išskirtinio, ypatingo“, – kalbėjo A. Jakštienė, prekiaujanti tiek naujais, tiek padėvėtais drabužiais.
Turint laiko, teigė A. Jakštienė, gerų ir pasaulyje žinomų prekinių ženklų drabužių rasti tikrai galima. Rasti tokių drabužių didesnė tikimybė tada, kai jie į Lietuvą atkeliauja iš Italijos, Ispanijos, Vokietijos, tuo tarpu drabužiai, atvežti iš Anglijos – paprastesni, tačiau tuo pačiu – ir naujesni bei mažiau nudėvėti. Iš Anglijos atvežtų drabužių būna ir visiškai naujų, su etiketėmis“, – sakė pašnekovė.
Su drabužiais iš Didžiosios Britanijos taip yra todėl, kad britai per išpardavimus jų prisiperka vos po kelis svarus, o vėliau – nebenešioja.