Naujienos
Kodėl automobilio padangos dėvisi nevienodai ir ką tai reiškia?
Su automobilio priežiūra susijusios išlaidos kiekvienam vairuotojui per kišenę kerta gana skaudžiai. Didelių išlaidų įprastai reikalauja tiek naujų detalių įsigijimas, tiek patys remonto darbai. Ne išimtis yra ir padangos. Gerų, kokybiškų padangų komplektas užtikrina saugią ir komfortabilią kelionę, tačiau tuo pačiu, jis tikrai reikalauja ir nemenkų investicijų. Todėl visiškai natūralu, kad visi vairuotojai nori, jog brangiai įsigytos padangos tarnautų kuo ilgiau. Netolygus padangų dėvėjimasis – viena iš pagrindinių priežasčių, darančių neigiamą įtaką jų ilgaamžiškumo trukmei. Išsiaiškinkime, dėl ko įprastai atsiranda netolygus padangų dėvėjimasis, ką tai reiškia ir kaip to išvengti.
Netinkamas ratų suvedimas
Netinkamas ratų suvedimas yra pagrindinė priežastis, dėl kurios susiduriama su nevienodu padangų nusidėvėjimu. Dėl netinkamo ratų suvedimo, padanga greičiau dėvisi ne iš abiejų, o iš vienos arba kitos pusės. Siekiant išvengti nevienodo padangų dėvėjimosi, ratų suvedimą būtina atlikti reguliariai. Profesionalus ratų suvedimas turėtų būti atliekamas maždaug kas 15 000 km. Taip pat ratų suvedimą būtina atlikti po tam tikrų incidentų kelyje, pavyzdžiui, įvažiavus į didesnę duobę ar po patirto eismo įvykio. Deja, tačiau daugelis vairuotojų ratų suvedimą atlieka žymiai rečiau nei reikėtų. Visgi, svarbu suprasti, kad ratų suvedimo kaina, lyginant su naujų padangų kainomis, tikrai yra maža. Todėl reguliarų ratų suvedimą tikrai reikėtų įtraukti į transporto priemonės priežiūros rutiną.
Netinkamas padangų slėgis
Netinkamas slėgis taip pat gali paskatinti nevienodo padangų dėvėjimosi problemą. Jeigu padangų slėgis yra per mažas, tai yra, jei padangos yra per mažai pripūstos, gali pasireikšti greitesnis dėvėjimasis padangų kraštinėse dalyse, ypač išorinėje pusėje. Analogiškai, dėl per didelio slėgio gali atsirasti greitesnis nusidėvėjimas centrinėje padangos dalyje. Kaip ir ratų suvedimas, padangų slėgio patikra turi būti atliekama reguliariai. Padangų slėgį rekomenduojama tikrinti bent vieną kartą per mėnesį. Pučiant padangas taip pat negalima improvizuoti. Visada reikia nustatyti gamintojo rekomenduojamą slėgį, kuris yra nurodomas transporto priemonės naudotojo vadove arba vidinėje durų rėmo pusėje.
Mechaninių dalių pažeidimai
Blogai nustatytas padangų slėgis ir netinkamas ratų suvedimas nėra vienintelės priežastys, dėl kurių gali pareikšti netolygus padangų dėvėjimasis. Nevienodą padangų dėvėjimąsi gali paskatinti ir tam tikri mechaniniai gedimai. Tokia problema gali atsirasti dėl susidėvėjusių amortizatorių, šarnyrų ar įvorių. Jeigu tam tikri pakabos komponentai susiduria su vieno ar kito pobūdžio pažeidimais, padangos su kelio danga liečiasi, kontaktuoja ne vienodai. Dėl šios priežasties pasireiškia netolygus padangų nusidėvėjimas. Todėl norint sumažinti netolygaus padangų nusidėvėjimo riziką, su pakaba susijusius gedimus būtina šalinti kuo skubiau.
Chuliganiškas elgesys kelyje
Netolygų padangų susidėvėjimą gali
paskatinti ir netinkami vairavimo įpročiai. Itin staigiai atliekami posūkiai,
skubus stabdymas, ypač greitas greičio išvystymas – veiksmai, dėl kurių tikrai
galima susidurti su netolygaus padangų susidėvėjimo problema. Taigi, tokius
veiksmus kelyje reikėtų atlikti tik esant būtinybei, o ne smagumo dėlei.
Daugelis vairuotojų dažnai
skundžiasi nuolat kylančiomis padangų kainomis. Tikra tiesa, kad lyderiaujančių
gamintojų padangos reikalauja pakankamai didelių investicijų. Visgi, jeigu
vairuotojas geba pasirūpinti tinkama padangų priežiūra, jos tikrai gali tarnauti
labai ilgai ir patikimai. Reguliariai atliekamas ratų suvedimas, tinkami
padangų slėgio nustatymai, periodiškai atliekama pakabos komponentų patikra ir
taisyklingi vairavimo įpročiai – pagrindiniai reikalavimai, kurių turėtų
laikytis kiekvienas vairuotojas, norintis pasirūpinti puikia padangų būkle ir
maksimaliai ilga tarnavimo trukme.