Naujienos
Konkursas atskleidė didžiausias Lietuvos vaikų socialines problemas
Konkursas atskleidė didžiausias
Lietuvos vaikų socialines problemas
Vaikų
švietimas, jų atskirties mažinimas ir santykiai su tėvais – sritys, kuriose pokyčių
dažniausiai pasigenda socialiniais verslininkais norintys tapti lietuviai. Be
to, neretai šioms problemoms spręsti jie siūlo pasitelkti technologinius
sprendimus.
Tokias tendencijas atskleidė
socialinio verslo konkursui „Talentas keisti“ pateiktos dalyvių paraiškos. Šįkart
jame buvo registruotos net 136 socialinio verslo idėjos, galinčios pagerinti
vaikų gyvenimą Lietuvoje ir už jos ribų.
„Šiemet sulaukėme beveik
40 proc. daugiau dalyvių nei praėjusiais metais,
kurių kiekvienas pateikė įdomias, unikaliai vaikų socialines problemas spręsti
galinčias verslo idėjas, todėl išsirinkti tik 30 geriausiųjų, kurios
keliaus į kitą etapą – bus labai sunku“, – sakė
Jurgita Ribinskaitė-Glatzer, konkursą rengiančios organizacijos „Reach for
Change“ vadovė Baltijos šalyse.
Daugiausiai
iššūkių – švietime
Organizacijos vadovė
pastebi, kad konkurso paraiškose puikiai atsispindi aktualiausios vaikų
problemos.
„Šiemet dominavo idėjos,
siūlančios sprendimus vaikų ugdymo ir užimtumo problemoms spręsti. Dažniausiai
paraiškų teikėjai jas identifikavo per asmeninę patirtį – augindami vaikus arba
patys dirbdami švietimo sistemoje ir norėdami prisidėti prie jos pokyčių. Be
to, dalyviai dažnai siūlė savo būdus atskirties, tėvų ir vaikų santykių bei jų
emocinės sveikatos problemoms spręsti“, – pasakojo J. Ribinskaitė-Glatzer.
Tiesa, anot konkurso
organizatorių, šiemet pasiūlytos idėjos išsiskyrė ir savo įvairove.
„Kai kurios verslo
idėjos ir jų reikalingumo argumentacija atskleidė itin specifiškus, tačiau ne
mažiau aktualius vaikų patiriamus iššūkius. Pavyzdžiui, paraiškose pastebėjome
ne kartą pabrėžtą poreikį padėti mažiesiems įgyti lyderystės, bendravimo, darbo
komandoje arba gamtos pažinimo įgūdžius“, – sakė J. Ribinskaitė-Glatzer.
Keičiasi
siūlomi problemų sprendimo būdai
Konkurso rengėjai
pastebi, kad dalyviai kasmet ne tik iškelia naujas vaikų kasdienybės problemas,
bet ir pateikia vis modernesnius jų sprendimo būdus: nuo internetinių portalų
ar platformų iki virtualių mokymosi erdvių ar interaktyvių žaislų.
„Pastebėjome, kad
socialiniai verslininkai į neretai jau įsisenėjusias problemas pažiūri nauju,
gaiviu žvilgsniu ir pasiūlo skaitmenizuotus įrankius joms spręsti. Ši
tendencija džiugina, nes technologijų amžiuje būtent tokie sprendimai dažnai ir
tegali padaryti realų poveikį“, – sakė pagrindinį 20 tūkst. eurų konkurso prizą
įsteigusios bendrovės „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.
Konkurso nugalėtojas gaus
ne tik finansinę paramą, bet ir galimybę dalyvauti iki penkerių metų
truksiančioje inkubatoriaus programoje bei viešinimą.
Daugiau apie konkursą
„Talentas keisti“ sužinoti galite čia: www.talentaskeisti.lt
Daugiau informacijos:
Jurgita Ribinskaitė-Glatzer, „Reach for Change“ vadovė Baltijos šalyse
mob.+370 60 0 87199, el. paštas: jurgita.ribinskaite-glatzer@reachforchange.org
Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius
Baltijos šalims
mob. +370 683 66319, el. paštas: andrius.baranauskas@tele2.com