Naujienos
Lietuvių ir lenkų geležinkeliečiai surengė bendras pratybas „Rail Baltica“
„Lietuvos geležinkeliai“ kartu su
Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytoju „PKP Polskie Linie Kolejowe S.
A.“ (PKP PLK) pirmą kartą drauge mokėsi likviduoti galimą avariją „Rail
Baltica“ geležinkelyje. Lietuvos su Lenkijos geležinkelių infrastruktūros
valdytojų bendros pratybos surengtos siekiant stiprinti dvišalius santykius. Po
renginio pasirašytas susitarimas bendradarbiauti šalinant įvykių „Rail Baltica“
geležinkelyje padarinius.
„Rail Baltica“ projektas užtikrina
glaudų tarptautinį bendradarbiavimą, siekiame jį ir toliau gilinti visais
lygmenimis. Pavyzdžiui, šiose pratybose specialistai ne tik mokėsi dirbti kartu
sprendžiant sudėtingas situacijas, tačiau ir treniravosi daryti tai įveikdami
kalbos barjerą. Norime kuo aktyviau išnaudoti būsimą europinę jungtį,
užtikrinti greitas ir patogias keliones, todėl turime išmokti ruožu rūpintis
kartu“, - teigė renginyje dalyvavęs Karolis Sankovski, „Lietuvos geležinkelių“
Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorius.
Pratybos rugpjūčio 9 d. surengtos
netoli Lietuvos ir Lenkijos pasienio esančioje Mockavos stotyje. Šių pratybų
esmė „Rail Baltica“ geležinkelyje šalinti galimus įvykių padarinius
pasitelkiant kaimyninės šalies Lenkijos geležinkelių kolegas ir jų turimus padarinių
likvidavimo mechanizmus nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki pat Kauno
stoties Palemono kelyno ir Kauno intermodalinio terminalo. Taip pat, analogiškų
įvykių atvejais Lenkijoje, padarinių likvidavimo pagalbą teiks „Lietuvos
geležinkeliai“, o turimiems techniniams pajėgumams patikrinti, tarpusavio
sąveikos ir veiksmų koordinavimo kokybę įvertinti bus organizuojami bendri
praktiniai mokymai bei pratybos.
Susitikimo metu buvo aptarta „Lietuvos
geležinkelių“ ir PKP PLK bendradarbiavimo galimybės ir sąlygos dėl tarpusavio
pagalbos likviduojant padarinius „Rail Baltica“ geležinkelyje, jei dėl kokių
nors priežasčių įvyktų nenumatyti techniniai įvykiai.
„Saugumas – svarbiausias prioritetas
ruošiantis intensyviam eismui šia linija. Sujungdami abiejų įmonių žinias,
patyrusius specialistus ir inovatyvią techniką, užtikrinsime bet kokių
netikėtumų prevenciją ir efektyvų avarijų padarinių likvidavimą. Bendros
pratybos ir praktiniai mokymai – tik nedidelė glaudaus Lietuvos ir Lenkijos
bendradarbiavimo „Rail Baltica“ geležinkelyje dalis“, - sakė Lenkijos
geležinkelių (PLK) valdybos vicepirmininkas Marek Olkiewicz.
Menamo įvykio „Rail Baltica“
geležinkelio stotyje scenarijuje – ir nuo kelio nuriedėjusi cisterna, ir
gaisras. Sudėtingos avarijos padarinius kartu šalino „Lietuvos geležinkelių“ ir
„PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.“ įvairių sričių specialistai.
Pratybų metu atlikti visi sudėtingoms
ir aplinkai pavojingoms avarijoms likviduoti svarbiausi veiksmai. Renginio metu
pakelta ir ant bėgių pastatyta platforma, naudojant „Uniroller“ kėlimo įrangą.
Lietuviai ir lenkai, pasitelkę geležinkelio kraną KRC-1600, taip pat pakėlė ir
ant geležinkelio kelio pastatė dreziną. Itin glaudaus bendradarbiavimo ir
patirties pareikalavo nuriedėjusios cisternos gesinimas, sandarinimas ir
užkėlimas ant geležinkelio kelio.
„Rail Baltica" – didžiausias
Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni
greitoji „Rail Baltica" jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai
nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs
Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus
„Rail Baltica", keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai
traukiniai, važiuosiantys 250 km/h greičiu, tad iš Vilniaus Varšuvą bus galima
pasiekti per 4 val., o Latvijos sostinę Rygą, vos per kiek mažiau nei 2 val.