Naujienos
„Lietuvos geležinkelių“ grupė ir ispanų „Elecnor S.A.“ pasirašė elektrifikavimo pirkimo sutartį
„Lietuvos geležinkelių“ grupė ir ispanų „Elecnor S.A.“ pasirašė elektrifikavimo
pirkimo sutartį
„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, „Lietuvos
geležinkelių infrastruktūros“ generalinis direktorius Karolis Sankovski ir
ispanų „Elecnor S.A.“ geležinkelių valdybos direktorius Julen
Gardeazabal Eguia pasirašė sutartį dėl Vilnius-Klaipėda geležinkelio ruožo elektrifikavimo.
Geriausią pasiūlymą tarptautiniame pirkimo konkurse pateikė jungtinės
veiklos partneriai „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“. Sutarties vertė siekia 363,1 mln. Eur.
Skaičiuojant vieno kilometro kainą, Lietuvoje elektrifikavimas kainuos 20 proc.
mažiau, nei vidutinė pastarųjų metų kaina Europoje įgyvendintų projektų.
„Šiame ypatingos svarbos projekte mums
pavyko pritraukti bene geriausius ir didelę patirtį turinčius Europos
geležinkelių infrastruktūros statybos konsorciumus. Po kryptingų ir intensyvių
derybų gavome labai konkurencingus pasiūlymus. Įgyvendinus šį projektą Lietuvos
geležinkelių infrastruktūra bus pakelta į visiškai naują kokybinį lygmenį, sukuriant naują šalies
infrastruktūros standartą, o tai leis ženkliai sumažinti krovinių ir keleivių
vežimo veiklos sąnaudas“, -
sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Elektrifikuojamas ruožas priklauso IXB koridoriui, kuris jungia
pagrindinį Lietuvos krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su
sostine Vilniumi, o taip pat Baltarusija. Šio ruožo elektrifikavimo poreikis
siejamas su didėjančiu traukinių eismo intensyvumu tarptautiniame IXB
koridoriuje bei poreikiu didinti geležinkelių transporto konkurencingumą,
naudoti aplinką tausojančius sprendimus.
Skaičiuojama, jog elektrifikavimas turės didelę ekologinę naudą – kasmet
geležinkelio tinkle bus sudeginama 46 tūkst. tonų mažiau dyzelino. Socialinė
ekonominė nauda dėl oro taršos sumažėjimo per visą eksploatacijos laikotarpį sieks
apie 700 mln. eurų.
Be to, dėl mažesnių energijos sąnaudų (lyginant dyzelinu ir elektra
varomus lokomotyvus) bei pigesnės riedmenų priežiūros bus sukurta apie 505 mln.
eurų nauda transporto sektoriui.
Po
elektrifikacijos vidutiniškai apie 150 tūkst. tonų per metus bus sumažinti į
aplinką išmetamų teršalų kiekiai. Tai leis reikšmingai prisidėti prie
pagrindinių Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose iškeltų
geležinkelio sektoriaus plėtros strateginių tikslų.
Planuojama, jog darbai bus baigti 2023 metais. Jau 2024 metais
pagrindine šalies geležinkelių arterija – tarp Vilniaus ir Klaipėdos –
traukiniai važiuos varomi ekologiškesne ir pigesne energija.
Įgyvendinus
projektą, bendras išskleistas elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje
sudarys apie 35 proc. visų išskleistų kelių ilgio. Šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota
9 proc. geležinkelio.
Gintaras Liubinas
Komunikacijos departamentas
AB „Lietuvos geležinkeliai“
Mindaugo g. 12, LT-03603 Vilnius, Lietuva
tel.: 8 5 269 33 40
mob.: +370 694 714 90
el. paštas: gintaras.liubinas@litrail.lt
www.litrail.lt, www.traukiniobilietas.lt