Naujienos
Pirkdami internetu lietuviai daugiau planuoja ir dažniau lygina kainas
Pirkdami internetu lietuviai
daugiau planuoja ir dažniau lygina kainas
Praėjus pirmajam
karantino mėnesiui, fiksuojama ženkliai pasikeitusi gyventojų apsipirkimo
internetinėse parduotuvėse elgsena - pirkėjai daugiau planuoja ir dažniau
lygina kainas.
Elektronines parduotuves „1A.lt“ ir „Senukai.lt“ Baltijos šalyse
valdančios įmonės
„Kesko Senukai Digital“ vadovas
Jurgis Rubaževičius
pastebi, kad pasikeitęs gyvenimo ritmas paskatino lietuvius geriau planuoti
pirkinius.
„Vartojimo tendencijos rodo, ka perkantys internetu vertina papildomas
galimybes palyginti prekių techninius parametrus ir kainą, pirkimo metu ieško
informacijos apie kitų vartotojų patirtį. Klientai aktyviai dalinasi nuorodomis
į planuojamus pirkinius su šeimos nariais ar draugais, tariasi ir kartu
sprendžia, ar prekė šiuo metu reikalinga“, – teigia ekspertas.
Pasak jo, vis daugiau lietuvių pastebi ir kitus elektroninės prekybos
privalumus: laiko taupymą, apsipirkimą pačiam patogiu metu, platų asortimentą
ar prekių pristatymą tiesiai į namus.
Įvesti judėjimo ribojimai pakoregavo ir gyventojų dažniausiai įsigyjamų
prekių krepšelius.
„Užsidarius sporto klubams, sparčiai augo namuose sportuojančių žmonių bendruomenė. Internete gausu treniruočių vaizdo
įrašų ar tiesioginių transliacijų, tad norint sportuoti namuose, tereikia
pasirūpinti keliais būtinais sporto atributais. Klientai
aktyviai rinkosi treniravimosi įrangą, svarelius, gimnastikos prekes“, – sako J. Rubaževičius.
Prasidėjęs
nuotolinis darbas ir virtualios pamokos taip pat prisidėjo prie vartotojų
pirkinių krepšelių pokyčių. Išaugę kompiuterinės technikos bei baldų pardavimai
rodo, kad lietuviai pasirūpino patogiomis darbo vietomis bei mokymosi erdvėmis
savo namuose.
Daugiau
laiko praleisdami namuose, šalies gyventojai prisiruošė imtis ilgą laiką
atidėliotų būsto tvarkymo, remonto ir net statybos darbų,
augo statybinių ir apdailos prekių pardavimai.
Pasak J.
Rubaževičiaus, dar viena karantino tendencija – gyventojai nori saugiai
mėgautis grynu oru. Tai rodo ir šiuo metu itin padidėjęs susidomėjimas namams
ar sodui skirtais lauko baldais.
„Kesko
Senukai Digital“ vadovo teigimu, karantino laikotarpiu bendrovėje papildomai
įdarbinta daugiau nei 150 darbuotojų. Taip pat nuolat efektyvinami procesai bei
kompiuterinės sistemos, kad klientai galėtų sulaukti savo pirkinių kaip galima
greičiau.
„Judėjimo
apribojimų nulemti pokyčiai paspartino elektroninės prekybos evoliucionavimą ir
atskleidė neišnaudotas galimybes optimizuoti tradicinius procesus, taip
sukuriant geresnę apsipirkimo internetu patirtį. Tokį pirkimo būdą išbandę klientai įvertina
privalumus, todėl drąsiau ir dažniau sugrįžta“, – sako J. Rubaževičius.
Prasidėjus karantinui Lietuvoje, 47 proc. šalies gyventojų teigė pirkę
internetinėse parduotuvėse, o 31 proc. iš jų nurodė, kad elektronine prekyba
naudojosi būtent dėl to, kad šalyje yra įvesti judėjimo apribojimai, skelbiama
„Inspired UM“ ir KOG instituto tyrime. Apsipirkusieji
internetu dažniausiai rinkosi elektronines parduotuves „Barbora.lt“, „Eurovaistinė.lt“ bei „Senukai.lt“.
Ieva
Bašarovienė
Publicum
+370 616 79389