Naujienos
Priklausomybė nuo meilės: kaip pažinčių programėlės „išnaudoja“ vartotojus
Lapkričio 11–ąją,
viengungių dieną, tikriausiai daugelis jų bandys draugiją rasti pažinčių
programėlėse. Tačiau krentantis tokių aplikacijų populiarumas ir bendras
nusivylimas rodo, kad šiuolaikinės pažintys išgyvena krizę. Justina Antropik,
„Tele2“ skaitmeninio turinio vadovė, sako, kad pažinčių programėlės gali
sukelti priklausomybę, nes visaip siekia išlaikyti vartotojus ir gauti pajamų.
Programėles kaltina
naudojant „lošimų“ metodus
„Daugelis programėlių, tokių kaip „Tinder“,
„Bumble“ ir „Hinge“, dabar siūlo didesnį profilio matomumą ir daugiau galimybių
susitikti su kitu žmogumi, jei vartotojai sutinka mokėti papildomai. Programėlių
akcininkams rūpi pajamos, tad jie nuolat ieško būdų, kaip pritraukti vartotojus
prie mokamų funkcijų ir išlaikyti žmones programėlėse kuo ilgiau“, – pastebi J.
Antropik.
„Tinder“, „Bumble“ ir „Hinge“, siūlo
nemokamai išbandyti „premium“ paskyras su galimybe pereiti į mokamas
prenumeratas, kurių kaina gali siekti iki 40 Eur per mėnesį. Šiandien net kai
kurios pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, matyti visus žmones, kuriems patiko
jūsų profilis, yra nepasiekiamos, jei nemokate pinigų.
„Match“, viena didžiausių pažinčių
programėlių kūrėjų pasaulyje, valdanti tokias platformas kaip „Tinder“,
„OkCupid“ ir „Hinge“, susiduria su vis didesne kritika. Šių metų pradžioje JAV
iškeltoje grupinėje ieškinio byloje teigiama, kad „Match“, naudodama paslėptus
algoritmus, sąmoningai kuria platformas su priklausomybę sukeliančiais,
žaidimus primenančiais dizaino elementais.
„Jei atsidarysite „Tinder“, per kiek
daugiau nei 60 sekundžių jums bus parodyti bent šeši skirtingi mokamų funkcijų
pasiūlymai. Pavyzdžiui, išbandyti „Tinder“ 30 minučių „boost“ funkciją, kuri
žada padidinti jūsų šansus susirasti porą. Šie sprendimai vartotojus įtraukia į
nuolatinio pinigų mokėjimo ciklą, kuris labiau orientuotas į įmonės pelną, o ne
į klientų santykius“, – teigia J. Antropik.
Pakeitė kryptį ir
tikslus
Pasak „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovės,
šiandien pažinčių programėlės skiriasi nuo to, kokios buvo prieš kelis metus.
„Tinder“, pasaulyje daugiausiai uždirbanti pažinčių programėlė, buvo nemokama,
kai 2012 metais tapo pirmąja pagrindine išmaniųjų telefonų pažinčių platforma.
Kitos programėlės pasekė jos novatorišku žaidimo tipo dizainu, kuriame
vartotojai gali „slinkti“ per profilius ir spausti „patinka“, kad susitiktų ir
bendrautų.
„Surinkusi milijonus vartotojų, „Tinder“
2015 metais pristatė pirmąsias mokamas prenumeratos funkcijas. „Match“ įsigijo
„Hinge“ 2018 metais, o po dvejų metų pristatė „standouts“ funkciją, kuri iš
esmės paslepia žmones, kurie labiausiai atitinka jūsų tipą už prenumeratos
sienos“, – pažymi J. Antropik.
Tai reiškia, kad „Hinge“ vartotojai gali
matyti profilius, kurie „sulaukia daugiausia dėmesio“ arba „greičiausiai jiems
patiks“, tačiau susisiekti su šiais žmonėmis gali tik naudodami skaitmeninę rožę.
„Hinge“ suteikia vieną nemokamą rožę per savaitę, o papildomos – kainuoja.
„Bumble“ siūlo panašią mokamą funkciją,
vadinamą „SuperSwipe“. Be to, už tam tikrą sumą 30 minučių laikotarpiui galite savo
profilį iškelti, kad jis būtų labiau matomas kitiems vartotojams Mokamų paskyrų vartotojams programėlė taip
pat siūlo pažangias filtravimo funkcijas ir labiau pritaikytą patirtį.
Jaučiamas nusivylimas,
bet kai kam veikia
Nors daugelis pažinčių programėlėse nesivargina
pradėti pokalbio ar susitikti gyvai, kai kam jos veikia. „Pew Research“ duomenimis,
1 iš 5 jaunesnių nei 30 m. suaugusiųjų, turinčių
partnerį, susipažino per pažinčių programėlę.
„Tai puikus būdas išeiti iš socialinio
burbulo, susipažinti su žmonėmis, su kuriais kitaip galbūt niekada nesusitiktumėte,
ir įgyti patirties pažinčių pasaulyje. Tačiau pažinčių programėlės, siekdamos
užtikrinti nuolatinį jų naudojimą, gali manipuliuoti mūsų suvokimu apie save ir
kitus. Viena vertus, jos stengiasi išlaikyti žmones platformoje, o kita vertus,
gali sukelti įspūdį, kad problema slypi pačiuose vartotojuose, jog jie kažko
nepadaro, kad rastų partnerį. Tai skatina juos likti programėlėse, mokėti už
prenumeratas ir stengtis visomis priemonėmis rasti tinkamą partnerį“, – teigia
J. Antropik.
Daugiau informacijos:
„Tele2“ atstovė
ryšiams su visuomene