Naujienos
Tvaresnė ateitis jau čia: „Baltic Logistic Solutions“ įsigijo pirmąjį Lietuvoje „Scania“ elektrinį sunkvežimį
Lietuviai jau pripranta prie asmeninių
elektromobilių, tačiau mūsų šalies gatvėse išvysti elektrinį sunkvežimį – vis
dar retenybė. Vis dėlto tokia padėtis greitai keisis – savo akis ir ausis prie
itin tylaus ir visiškai netaršaus sunkvežimio pratins kauniečiai ir miesto
svečiai. Čia veikianti logistikos bendrovė pirmoji Lietuvoje nusipirko
elektrinį sunkvežimį „Scania“.
Trijų ašių „Scania P230“ modeliu, kurio
bendra masė su kroviniu gali siekti iki 28 tonų, įmonė „Baltic Logistic
Solutions“ pristatys greito apyvartumo prekes (FMCG) į Kauno prekybos centrus,
restoranus, viešbučius, gamybos ir kitas bendroves. Esant poreikiui, elektrinis
sunkvežimis taip pat be apribojimų galės patekti į mažos taršos zoną. Jis
pakeis anksčiau naudotą transporto priemonę su vidaus degimo varikliu.
Plačiai pritaikomas
Švedijoje pagamintą sunkvežimį į priekį
varo 230 kW galios elektros motoras, kuriam energija tiekiama iš 297 kWh talpos
baterijos. Dėl savo darbinių savybių ir ekologiškumo būtent eksploatacijai
miestuose itin tinkamas modelis turi tam geriausiai pritaikytas išmaniąsias
saugumo sistemas, kaip antai aklųjų zonų stebėjimo, 360 laipsnių apžvalgos ar
pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo.
„Elektrinis sunkvežimis dirba be jokių
vibracijų ir triukšmo, kas yra būdinga dyzeliniams modeliams. Tai labai
pasitarnauja ir vairuotojo sveikatai, jo darbo vietos ergonomikai ir darbo
našumui. Be to, tokiu sunkvežimiu galima pristatyti prekes miegamuosiuose
miesto rajonuose be jokio triukšmo“, – pažymi bendrovės „Scania Lietuva“
prekybos vadovas Ramūnas Saveikis.
„Baltic Logistic Solutions“ transporto
vadovas Baltijos šalims Viktoras Šinkariovas priduria, kad sunkvežimyje
sumontuotas ne tik elektrinis variklis, bet ir elektrinė šaldymo įranga, todėl
jo pritaikymas yra gana platus. Jis tinka tiek šaldytai ar atvėsintai
produkcijai išvežioti, tiek ir netemperatūriniams kroviniams gabenti.
Sunkvežimyje įrengtas dviejų temperatūrų
režimų „Schmitz Cargobull“ kėbulas, įtaisytas „Carrier“ elektrinis šaldymo
agregatas, tad nei važiavimui, nei prekių pakrovimui ir iškrovimui, nei
produkcijos atvėsinimui ar šaldymui nenaudojamas joks kitas kuras, tik elektros
energija. Taip užtikrinama visiškai nulinė sunkvežimio CO2 emisija.
„Šis sunkvežimis pakeis vidaus degimo
varikliu varomą transporto priemonę pristatant prekes Kauno mieste. Kaip žinia,
elektriniai sunkvežimiai savo pranašumus prieš vidaus degimo varikliais varomus
sunkvežimius geriausiai atskleidžia būtent miesto režimu, todėl taip
efektyviausiai išnaudosime šią technologiją ir mažinsime poveikį aplinkai“, –
paaiškina V. Šinkariovas.
Rado tinkamą algoritmą
Prieš išsirinkdama „Scania P230“, bendrovė
bandomuoju modeliu atliko tipines savo veiklos užduotis, aiškinosi trūkumus bei
privalumus. Kadangi elektros pavara sunkiajame transporte dar daugeliui
verslininkų yra naujovė, atsiranda papildomų užduočių: reikia suplanuoti
numatomos naudoti elektros įkrovimo infrastruktūros pajėgumus, vietas ir
tarifus, pritaikyti vairuotojų grafikus, įsivertinti realiai įveikiamus
atstumus ir baterijos energijos atsargų papildymo laiką.
„Vidutiniškai šis „Scania P230“ su visa
įkrova nuvažiuoja apie 200 km, tad jis gali būti eksploatuojamas ne tik mieste
bet ir užmiesčio sąlygomis“, – sako R. Saveikis.
Kartu su transporto priemone įmonė įsigijo
ir mobiliąją 40 kW galios įkrovimo stotelę, kuri įkrauti sunkvežimio bateriją
gali per 6 valandas. Pagrindinis tokių stotelių privalumas yra galimybė jas
nesunkiai perkelti iš vienos naudojimo vietos į kitą, nereikia papildomų
įrengimo investicijų, tik būtina užtikrinti reikalingo galingumo įvadą ir
patogią pastatymo vietą. Išmanią programinę įrangą turinti stotelė leidžia
įkrovimą stebėti nuotoliniu būdu per mobiliąją programėlę telefone.
„Testuodami sunkvežimį pamatėme, kad darbui
numatytu režimu užtenka mūsų bazėje įrengtos įkrovimo įrangos: jos pajėgumas
leidžia iki galo įkrauti sunkvežimio bateriją prieš kiekvieną maršrutą. Be to,
naudojame saulės elektrinę, todėl planuojame suderinti įkrovimo laikus su
pikiniu elektros gamybos momentu ir taip dar labiau išnaudoti atsinaujinančius
elektros šaltinius“, – atskleidžia V. Šinkariovas.
Jo teigimu, nuolat naujais modeliais
transporto parką atnaujinanti „Baltic Logistic Solutions“ visuomet ieško
aukščiausius Europos Sąjungos emisijos bei saugumo technologijų reikalavimus
atitinkančių sunkvežimių. Tinkamai suplanuotas perėjimas prie elektrinių
sunkvežimių ilgainiui turi padėti sumažinti naudojamo transporto eksploatacines
išlaidas, įskaitant energijos ir priežiūros kaštus.
„Todėl jaučiame pareigą žengti papildomus
žingsnius tvarumo kryptimi. Elektrinis sunkvežimis yra vienas iš jų, tikimės,
kad šiuo pavyzdžiu paseks ir kitos mūsų sektoriaus įmonės“, – sako bendrovės
atstovas.
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA)
iki 2025 metų spalio 21 dienos kviečia teikti paraiškas elektra arba vandeniliu
varomų N3 klasės (krovininis transportas nuo 12 t) transporto priemonių
įsigijimo subsidijavimui. Vienai naujai įsigyjamai transporto priemonei
finansuojama suma siekia iki 50 000 Eur.