Naujienos
Tyrimas: trečdalis lietuvių išsiverstų tik su skaitmeniniu banku
Lietuviai pagal savo nusiteikimą naudotis išimtinai tik skaitmeninėmis finansinėmis paslaugoms išsiskiria iš kaimynų – tokių gyventojų dalis Estijoje ir Latvijoje sudaro, atitinkamai, 18 proc. ir 15 proc.
„Šalies bankų klientai šiuo metu gali naudotis plačia elektroninių paslaugų pasiūla ir daugelį kasdienių finansinių reikalų susitvarkyti interneto banke ar išmaniojoje banko programėlėje. Matome, kad ši pasiūla pataikė į gyventojų poreikius, nes vis daugiau jų aktyviai naudojasi finansinėmis paslaugomis be tiesioginio banko darbuotojų įsitraukimo“, – sako Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.
Ji pabrėžia, kad tai yra svarbus vartotojų elgsenos virsmas, nes neribojamas banko paslaugų prieinamumas virtualioje erdvėje leidžia jomis naudotis bet kur ir bet kada, kai tik to prireikia klientui. Derintis prie fizinės banko padalinio vietos ir jo darbo valandų nebereikia.
„Pavyzdžiui, šiandien 9 iš 10 „Swedbank“ klientų vartojimo ar automobilio paskolos paraišką užpildo nuotoliniu būdu internetu. Sulaukę teigiamo atsakymo, didesnioji jų dalis sutartį taip pat pasirašo neatvykdami į banko padalinį“, − klientų elgseną komentuoja J. Gumuliauskienė.
Reprezentatyvų Baltijos šalių gyventojų tyrimą 2019 m. „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanija „RAIT“. Lietuvoje apklausti 1010 respondentų, tyrimo rezultatai reprezentuoja šalies gyventojų nuo 18 iki 74 metų nuomones ir vertinimus.