LAIKINŲJŲ LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBIŲ TERITORIJOSE SUSIDARANČIŲ PAKUOČIŲ ATLIEKŲ SURINKIMO IR VEŽIMO PASLAUGŲ TARPTAUTINIS PIRKIMAS NESKELBIAMŲ DERYBŲ BŪDU
Skelbimas apie sutarties skyrimą
Pirkimo procedūros rezultatai
Direktyva 2014/24/ES
I dalis: Perkančioji organizacija
I.1)
Pavadinimas ir adresai
Lazdijų rajono savivaldybės administracija
188714992
Vilniaus g. 1
Lazdijai
67106
LT
Asmuo ryšiams:
Gerda Daugėlaitė
Telefonas:
+370 61382248
El. paštas:
gerda.daugelaite@lazdijai.lt
NUTS kodas:
LT -
LIETUVA
Pagrindinis adresas:
http://www.lazdijai.lt
Pirkėjo profilio adresas:
https://pirkimai.eviesiejipirkimai.lt/ctm/Company/CompanyInformation/Index/6434
I.4)
Perkančiosios organizacijos tipas
Regiono ar vietos valdžios institucija
I.5)
Pagrindinė veikla
Bendros viešosios paslaugos
II dalis: Objektas
II.1)
Pirkimo apimtis
II.1.1)
Pavadinimas
LAIKINŲJŲ LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBIŲ TERITORIJOSE SUSIDARANČIŲ PAKUOČIŲ ATLIEKŲ SURINKIMO IR VEŽIMO PASLAUGŲ TARPTAUTINIS PIRKIMAS NESKELBIAMŲ DERYBŲ BŪDU
II.1.2)
Pagrindinis BVPŽ kodas
90511000
-
Atliekų rinkimo paslaugos
II.1.3)
Sutarties tipas
Paslaugos
II.1.4)
Trumpas aprašymas
Perkamos laikinosios Lazdijų rajono savivaldybės teritorijose susidarančių pakuočių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugos, pereinamajam laikotarpiui iki kol bus sudaryta pagrindinė sutartis su viešojo pirkimo, vykdomo atviro (tarptautinio) konkurso būdu, nugalėtoju ir pasirašytos viešojo pirkimo sutarties pagrindu paslaugas pradės teikti paslaugų teikėjas.
II.1.6)
Informacija apie pirkimo dalis
Ši sutartis suskaidyta į pirkimo dalis:
ne
II.2)
Aprašymas
II.2.2)
Papildomas (-i) BVPŽ kodas (-ai)
90511000
-
Atliekų rinkimo paslaugos
II.2.3)
Įgyvendinimo vieta
NUTS kodas:
LT -
LIETUVA
II.2.4)
Pirkimo aprašymas
Perkamos laikinosios Lazdijų rajono savivaldybės teritorijose susidarančių pakuočių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugos, pereinamajam laikotarpiui iki kol bus sudaryta pagrindinė sutartis su viešojo pirkimo, vykdomo atviro (tarptautinio) konkurso būdu, nugalėtoju ir pasirašytos viešojo pirkimo sutarties pagrindu paslaugas pradės teikti paslaugų teikėjas.
II.2.5)
Sutarties skyrimo kriterijai
Toliau pateikti kriterijai
Kaina
II.2.11)
Informacija apie pasirinkimo galimybes
Pasirinkimo galimybės:
ne
II.2.13)
Informacija apie Europos Sąjungos fondus
Pirkimas yra susijęs su projektu ir (arba) programa, finansuojama Europos Sąjungos lėšomis:
ne
IV dalis: Procedūra
IV.1)
Aprašymas
IV.1.1)
Procedūros tipas
Sutarties skyrimas be išankstinio skelbimo apie kvietimą dalyvauti konkurse Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje toliau išvardytais atvejais
- Ypatinga skuba dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, griežtai laikantis direktyvoje nustatytų sąlygų
Paaiškinimas
Tarptautinis pirkimas, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 71 str. 1 d. 3 p. vykdomas neskelbiamų derybų būdu siekiant atrinkti atliekų tvarkytoją (surinkėją ir vežėją) laikotarpiui iki kol bus atrinktas atliekų tvarkytojas (surinkėjas ir vežėjas) atviro konkurso būdu. Pirkimą vykdyti neskelbiamų derybų būdu yra būtina, kadangi pirkimą reikia atlikti ypač skubiai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti ir kontroliuoti, o tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais VPĮ nustatytais terminais. Ši pozicija yra grindžiama šiais argumentais: 1) Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (toliau – Atliekų tvarkymo įstatymas) 30 str. 162 d., įsigaliojusi nuo 2022 m. sausio 1 d. nustatė, kad „Savivaldybės (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai) su gamintojų ir importuotojų organizacijomis, kurioms išduotos pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijos, sudaro Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnyje nurodytas pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka parenka komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugą teikiančius atliekų tvarkytojus pagal aplinkos ministro patvirtintus būtinuosius reikalavimus, taikomus pakuočių atliekų, susidarančių komunalinių atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo paslaugos teikimui“; 2) nuo 2022-01-01 įsigaliojo nauja Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo (toliau – PPATĮ) redakcija, kurios 10 str. 4 d. 2 p. buvo numatyta organizacijų pareiga pasirašyti naujas Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis (toliau – PATO sutartis) su savivaldybėmis (arba atliekų tvarkymo centrais) šioms atrinkus pakuočių atliekų tvarkytojus (surinkėjus ir vežėjus); 3) Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. D-1-123 buvo patvirtinti Pakuočių atliekų, susidarančių komunalinių atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo būtinieji reikalavimai (toliau – Būtinieji reikalavimai) ir pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties būtinosios sąlygos. Būtinųjų reikalavimų užtikrinimui nebuvo nustatytas pereinamasis laikotarpis, Būtinieji reikalavimai pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymui yra taikomi nuo Būtinųjų reikalavimų įsigaliojimo dienos – 2022 m. balandžio 29 d.; 4) Būtinieji reikalavimai Organizacijas įpareigojo iki 2023 m. gruodžio 31 d. visa apimtimi finansuoti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų ir antrinių žaliavų rūšiuojamojo surinkimo savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir šių atliekų vežimo paslaugos teikimą ir pakuočių atliekų ir antrinių žaliavų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros paslaugų teikimą (toliau visos kartu – Paslaugos); 5) šiuo metu galiojančios Laikinosios sutartys neužtikrina Būtinųjų reikalavimų tinkamo įgyvendinimo bei pakankamo Paslaugų finansavimo. Juo labiau, Būtinieji reikalavimai įpareigoja Organizacijas finansuoti ne tik individualių namų ūkių, bet ir juridinių asmenų pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymą, tai reiškia, jog egzistuoja imperatyvus reikalavimas aprūpinti visus juridinius asmenis pakuočių rūšiavimo konteineriais ir nedelsiant teikti jiems surinkimo paslaugas, o tai pagal šiuo metu galiojančias Laikinąsias sutartis nėra įgyvendinama. Kadangi šiuo metu Paslaugos nėra teikiamos pagal Būtinuosius reikalavimus, Paslaugos nėra finansuojamos apimtimi, kuri yra nustatyta Būtinuosiuose reikalavimuose, Perkančioji organizacija daro išvadą, jog egzistuoja objektyvi skuba vykdyti neskelbiamas derybas VPĮ 71 str. 1 d. 3 p. nuostatų pagrindu, tam, kad būtų galima užtikrinti anksčiau minėtų Organizacijų pareigų įgyvendinimą iki kol bus atrinktas kitas atliekų tvarkytojas atviro konkurso būdu.
IV.1.8)
Informacija apie Sutartį dėl viešųjų pirkimų (SVP)
Ar pirkimui taikoma Sutartis dėl viešųjų pirkimų?
: taip
IV.2)
Administracinė informacija
IV.2.1)
Ankstesnis skelbimas apie šią procedūrą
2023-000000
V dalis: Sutarties skyrimas
Pavadinimas: LAIKINŲJŲ LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBIŲ TERITORIJOSE SUSIDARANČIŲ PAKUOČIŲ ATLIEKŲ SURINKIMO IR VEŽIMO PASLAUGŲ TARPTAUTINIS PIRKIMAS NESKELBIAMŲ DERYBŲ BŪDU
V.1)
Informacija apie neskirtas sutartis
Sutartis / partija neskirta
Negauta jokių pasiūlymų ar paraiškų arba jos buvo atmestosVI dalis: Papildoma informacija
VI.4)
Peržiūros procedūros
VI.4.1)
Peržiūros institucija
VI.5)
Paskelbimo data
2023-02-02
Nr. | Patvirtinimo data | Teisės aktas |
---|---|---|
XIV-954 | 2022-03-17 | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymo Nr. I-1491 2, 17, 25, 27, 35, 37, 39, 45, 47, 51, 90 ir
92 straipsnių pakeitimo įstatymas Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymo suvestinė (2022-03-24 - 2022-03-31) Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymo suvestinė (2022-04-01 - 2022-04-30) |
I-1491 | 1996-08-13 | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo suvestinė ( nuo 2023-01-01) Suvestinių redakcijų sąrašas pagal datą |