Naujienos
8 populiariausi telefonų remonto mitai
Egzistuoja daugybė legendų kaip
galima pačiam sutaisyti sugedusį telefoną. Įspėjame – dauguma jų yra
klaidinantys ir gali smarkiai pakenkti jūsų įrenginiui.
Jūsų dėmesiui – Evaldas Viselga, „Tele2“ priklausančio
autorizuoto įrenginių remonto serviso „Smart Master“ vadovas, pristato 8 populiariausius
mitus apie telefono priežiūrą ir remontą.
Mitas Nr. 1: sušlapusį telefoną galima išdžiovinti. Interneto
platybėse gausu patarimų, kaip aplietą telefoną galima „išgelbėti“ įdėjus jį į
indą su ryžiais, džiovinant plaukų džiovintuvu ar ant radiatoriaus, tačiau
realybėje šie patarimai tikrai neveikia.
Sušlapintą
telefoną pirmiausia išjunkite ir palikite ant popierinės servetėlės išdžiūti.
Jokiu būdu neįkraukite aplieto įrenginio. Telefono veikimas priklausys nuo to,
kiek ilgai ir kokiu kiekiu vandens jis buvo aplietas. Jei telefonas nebeveiks
taip kaip anksčiau ar ims išsijunginėti – kreipkitės į įrenginių priežiūros
saloną. Jame atliks įrenginio patikrą ir įvertins ar skysčiai padarė vidinių
telefono pažeidimų.
Mitas Nr. 2: telefonus galima nardinti po vandeniu. Vis
daugiau naujų išmaniųjų telefonų yra atsparūs vandeniui. Naujausi flagmanai
dažniausiai turi IP68 arba IP67 atsparumo dulkėms ir vandeniui sertifikatą. Visgi,
tai nereiškia, kad su telefonu galite plaukioti jūroje, nardinti jį vonioje ar
plauti po bėgančio vandens srove.
Net jei sušlapinę
telefoną nepastebėsite jokių pokyčių, į telefoną patekusi drėgmė gali
prasiskverbti į įrenginio vidų ir pakenkti telefone esančiai pagrindinei
plokštei. Jūros ar ežero bei kalkėtame krano vandenyje esančios priemaišos ir
druskos taip pat gali sugadinti ausinių ar telefono įkrovimo lizdus. Be to,
sušlapinus telefoną dėl fizinio pažeidimo nutraukiama jo garantija.
Mitas Nr. 3: telefoną galiu susiremontuoti pats. Dažnai
žmonės pakenkia išmaniesiems įrenginiams bandydami juos sutvarkyti patys
namuose. Telefonų remontui būtina ypatinga laboratorinė aplinka, kurioje
palaikomas tinkamas drėgmės kiekis. Tokios sąlygos sukuriamos autorizuotuose
serviso centruose. Namuose į vidines telefono detales gali patekti dulkių ar
per daug drėgmės, o tai gali greitai sugadinti įrenginį.
Mitas Nr. 4: ekrano įbrėžimus galima sutvarkyti namų sąlygomis. Egzistuoja
mitai apie ekrano įbrėžimų ir įtrūkimų taisymą įvairiomis netradicinėmis
priemonėmis – kepimo soda, augaliniu aliejumi, dantų pasta, švitriniu
popieriumi ar automobilių priežiūros valikliais.
Ekspertai
to daryti tikrai nerekomenduoja. Tokios priemonės gali duoti tik trumpalaikį
efektą arba netgi pažeisti telefono ekraną ir vidinius jo komponentus. Jei
įbrėžimai neženklūs, rekomenduojama išbandyti specialų silikoninį apsauginį
stiklą – jis paslėps įbrėžimus ir apsaugos telefono ekraną. Jei telefonas
įskeltas, jame yra nedidelių įtrūkimų, tuomet saugiausia būtų pakeisti ekraną
nauju.
Mitas Nr. 5: įskilusio telefono ekrano keisti neverta. Net ir
mažas ekrano įskilimas ilgainiui pakenkia įrenginio veikimui, o per įskilusią
vietą į telefono vidinį ekraną gali patekti dulkių ar drėgmės. Todėl tokį
ekraną geriausia nedelsiant pakeisti į naują.
Prieš
keičiant telefono ekraną, įvertinkite bendrą telefono vertę. Jei turite aukštos
klasės flagmaną, kurį įsigijote visai neseniai arba kuris vis dar puikiai
veikia, ekraną keisti tikrai verta. Naujo ekrano kaina išties nedidelė lyginant
su viso įrenginio verte. Pakeitus ekraną, greičiausiai jį sėkmingai galėsite
naudoti dar keletą metų. Tačiau jei naudojate ekonominės klasės išmanųjį, o jo
ekrano keitimas sudaro pusę telefono vertės, tuomet verčiau pagalvokite apie
naujo įrenginio įsigijimą.
Mitas Nr. 6: telefono drausti neapsimoka. Egzistuoja
dvi telefono draudimo rūšys. Galima apdrausti tik įrenginio ekraną arba rinktis
viso telefono draudimą. Pirmuoju atveju keičiamas tik priekinis ekrano stiklas.
Antruoju – telefonas suremontuojamas arba pakeičiamas nauju, kad ir kas jam
benutiktų: net jei jį sušlapinsite, sudaužysite ar net apdeginsite.
Mitas Nr. 7: telefonų remontas salone yra labai brangus. Dalis
žmonių galvoja, kad telefonų taisymas oficialiame įrenginių serviso salone
labai daug kainuoja. Tiesa ta, kad remontuojant telefoną servise daugiau
kainuoja ne meistro darbas, o originalios detalės. Jos leidžia užtikrinti
patikimą telefono veikimą ir įrenginio ilgaamžiškumą.
Tačiau
didžiausias privalumas tas, kad originalioms telefonų gamintojų detalėms yra
suteikiama garantija. Taip galite jaustis saugūs, kad jei kas ir nutiktų, jūsų
telefonu bus pasirūpinta.
Mitas Nr. 8: su savo išmaniuoju galiu naudoti neoriginalius priedus. Dažnas su
išmaniaisiais naudoja neoriginalius priedus, kurie gali sutrikdyti įprastą
telefono veiklą. Ypač rizikinga naudoti
neoriginalų įkroviklį. Jis gali neatlaikyti įtampos šuolių, netolygiai įkrauti
telefoną arba jį itin įkaitinti, o ypač galingas pakrovėjas gali pažeisti
vidines telefono detales.
Gamintojas
negali prisiimti atsakomybės už trečiųjų šalių priedų naudojimą, todėl taip galima
prarasti telefono garantiją, jei ji dar yra galiojanti.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319