Naujienos
Ar verta keisti tepalo filtrą, jei nuvažiuota mažai, bet praėjo daug laiko?

Tepalų keitimo intervalai dažniausiai
susiejami su nuvažiuotais kilometrais, tačiau tai ne vienintelis faktorius, į
kurį reikėtų atsižvelgti. Net jei automobilis stovėjo ilgiau nei važiavo, jo
variklio tepimo sistema vis tiek sensta – o kartu su ja ir svarbiausi
filtravimo komponentai. Šiuo atveju kyla logiškas klausimas: ar būtina keisti
tepalo filtrą, jei rida nedidelė, bet laikas bėga?
Laikas kenkia ne mažiau nei rida. Tepalo
savybės keičiasi net tada, kai variklis ilgą laiką nebuvo užvestas. O jei
tepalas praranda savo sklandumą ir valomąsias savybes, užsikimšti ar nusidėvėti
gali ir filtravimo elementas. Nors vizualiai to nematysite, filtrų viduje
laikui bėgant kaupiasi dregmė, oksidacija, teršalai. Ilgai stovėjusioje
transporto priemonėje tai gali būti net pavojingiau nei pasenusios alyvos
sudėtis.
Kodėl filtras sensta net ir be važiavimo?
Filtravimo sistema, kaip ir daugelis
automobilio komponentų, turi „galiojimo laiką“. Ne todėl, kad tai marketingo
triukas, bet dėl medžiagų struktūros. Popierinis ar sintetiniais pluoštais
pagamintas tepalo
filtras ilgainiui praranda vientisumą, jo struktūra tampa trapesnė, mažėja
filtravimo gebėjimas. Kai variklis vėl įjungiamas, net ir nedideli teršalai
gali praeiti pro susilpnėjusį barjerą.
Be to, jei automobilis laikomas drėgnesnėje ar
žemesnės temperatūros aplinkoje, susidaro palankios sąlygos kondensatui kauptis
tiek filtre, tiek alyvoje. Tai gali skatinti koroziją, o kartu – sumažinti
bendrą visos tepimo sistemos patikimumą.
Kada verta keisti, net jei nepasiekta ridos
riba?
Automobilių gamintojai dažnai nurodo, kad
alyvą ir tepalo filtrą reikia keisti kas 10–15 tūkst. kilometrų arba kartą per
metus – atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau. Ir šios rekomendacijos
pagrįstos realiais bandymais. Ilgą laiką neeksploatuotas filtras ne tik gali
būti neefektyvus, bet ir sukelti papildomą apkrovą varikliui. Net jei per metus
nuvažiuojate tik kelis tūkstančius kilometrų, tai nėra garantija, kad vidiniai
komponentai išlieka tokie pat švarūs ar patikimi.
Pirkėjai dažnai klausia, ar būtina investuoti
į naują filtrą, jei automobilis beveik stovėjo. Atsakymas paprastas: taip. Ši
nedidelė investicija gali padėti išvengti daug didesnių išlaidų ateityje.
Į ką dar verta atkreipti dėmesį?
• Patikrinkite, ar filtravimo sistema neturi nuotėkio požymių
• Stebėkite variklio darbą po ilgo stovėjimo – jei jis sunkiai užsiveda, skleidžia neįprastus garsus ar rodikliai signalizuoja apie slėgio problemas, tepalo filtras gali būti viena iš priežasčių
• Rinkitės tik patikimų gamintojų produktus – pigesni variantai gali turėti trumpesnį tarnavimo laiką net ir nenaudojami
Nepaisant to, kiek nuvažiavote, laikas daro
savo. Todėl keisti tepalo filtrą – tai ne tik būtina priežiūros procedūra, bet
ir ilgalaikės variklio sveikatos garantas.