Naujienos

Ar verta keisti tepalo filtrą, jei nuvažiuota mažai, bet praėjo daug laiko?

2025-04-14
Ar verta keisti tepalo filtrą, jei nuvažiuota mažai, bet praėjo daug laiko?

Tepalų keitimo intervalai dažniausiai susiejami su nuvažiuotais kilometrais, tačiau tai ne vienintelis faktorius, į kurį reikėtų atsižvelgti. Net jei automobilis stovėjo ilgiau nei važiavo, jo variklio tepimo sistema vis tiek sensta – o kartu su ja ir svarbiausi filtravimo komponentai. Šiuo atveju kyla logiškas klausimas: ar būtina keisti tepalo filtrą, jei rida nedidelė, bet laikas bėga?

Laikas kenkia ne mažiau nei rida. Tepalo savybės keičiasi net tada, kai variklis ilgą laiką nebuvo užvestas. O jei tepalas praranda savo sklandumą ir valomąsias savybes, užsikimšti ar nusidėvėti gali ir filtravimo elementas. Nors vizualiai to nematysite, filtrų viduje laikui bėgant kaupiasi dregmė, oksidacija, teršalai. Ilgai stovėjusioje transporto priemonėje tai gali būti net pavojingiau nei pasenusios alyvos sudėtis.

Kodėl filtras sensta net ir be važiavimo?

Filtravimo sistema, kaip ir daugelis automobilio komponentų, turi „galiojimo laiką“. Ne todėl, kad tai marketingo triukas, bet dėl medžiagų struktūros. Popierinis ar sintetiniais pluoštais pagamintas tepalo filtras ilgainiui praranda vientisumą, jo struktūra tampa trapesnė, mažėja filtravimo gebėjimas. Kai variklis vėl įjungiamas, net ir nedideli teršalai gali praeiti pro susilpnėjusį barjerą.

Be to, jei automobilis laikomas drėgnesnėje ar žemesnės temperatūros aplinkoje, susidaro palankios sąlygos kondensatui kauptis tiek filtre, tiek alyvoje. Tai gali skatinti koroziją, o kartu – sumažinti bendrą visos tepimo sistemos patikimumą.

Kada verta keisti, net jei nepasiekta ridos riba?

Automobilių gamintojai dažnai nurodo, kad alyvą ir tepalo filtrą reikia keisti kas 10–15 tūkst. kilometrų arba kartą per metus – atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau. Ir šios rekomendacijos pagrįstos realiais bandymais. Ilgą laiką neeksploatuotas filtras ne tik gali būti neefektyvus, bet ir sukelti papildomą apkrovą varikliui. Net jei per metus nuvažiuojate tik kelis tūkstančius kilometrų, tai nėra garantija, kad vidiniai komponentai išlieka tokie pat švarūs ar patikimi.

Pirkėjai dažnai klausia, ar būtina investuoti į naują filtrą, jei automobilis beveik stovėjo. Atsakymas paprastas: taip. Ši nedidelė investicija gali padėti išvengti daug didesnių išlaidų ateityje.

Į ką dar verta atkreipti dėmesį?

• Patikrinkite, ar filtravimo sistema neturi nuotėkio požymių

• Stebėkite variklio darbą po ilgo stovėjimo – jei jis sunkiai užsiveda, skleidžia neįprastus garsus ar rodikliai signalizuoja apie slėgio problemas, tepalo filtras gali būti viena iš priežasčių

• Rinkitės tik patikimų gamintojų produktus – pigesni variantai gali turėti trumpesnį tarnavimo laiką net ir nenaudojami

Nepaisant to, kiek nuvažiavote, laikas daro savo. Todėl keisti tepalo filtrą – tai ne tik būtina priežiūros procedūra, bet ir ilgalaikės variklio sveikatos garantas.

 

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.