Naujienos
Darbo keitimas karantino metu: kaip sėkmingai įsilieti į naują kolektyvą ar veiklos sritį?
Jau beveik metus trunkanti COVID-19 pandemija
ne tik perkėlė daugelį darbų į namus ir darbuotojus išmokė dirbti nuotoliniu
būdu, bet ir ne vieną paskatino ieškoti naujo darbo ar, likus be jo, išbandyti
jėgas visiškai naujoje srityje. Kam ruoštis, jei
karantino metu nusprendėte keisti darbo pobūdį ar įsilieti į naują kolektyvą?
Elektroninės
parduotuves „Senukai.lt“ ir „1A.lt“ Baltijos šalyse valdančios bendrovės „Kesko
Senukai Digital“ administracijos vadovė Solveta Bružaitė pastebi, kad
pastarieji 12 mėnesių darbo rinkoje buvo kaip niekuomet intensyvūs ir kupini
iššūkių. Įmonė per pirmąjį karantiną pasamdė 100 naujų darbuotojų, antrojo
karantino metu prie įmonės prisijungė dar 54 nauji darbuotojai.
Pašnekovės
teigimu, daug pokyčių atnešusi COVID-19 pandemija
darbuotojus ir darbdavius išmokė naujų įgūdžių, kurie, tikėtina, pasibaigus
karantinui taps kasdienybe.
Didesnis lankstumas
S.
Bružaitė pasakoja, kad per pandemiją išryškėjo dvi naujo darbo ieškančių
kandidatų grupės. Jos abi pasižymėjo ypač išaugusiu lankstumu tiek dalyvaujant
atrankose, tiek pradėjus dirbti.
„Pirmąją
grupę sudarė žmonės, skubiai ieškoję naujo darbo ir pajamų šaltinio. Ši
grupė labai išaugo dėl sumažėjusio užimtumo, pavyzdžiui, maitinimo, viešbučių
ar turizmo sektoriuose. Naujokai buvo ypač lankstūs ir nusiteikę išmokti jiems
naujų dalykų per palyginti trumpą laiką“, – teigia ji.
Kita
kandidatų grupė – žmonės, turėję pastovias pajamas, bet ieškoję naujų
iššūkių: „Tokie kandidatai seniai norėjo save išbandyti perspektyvioje
elektroninės prekybos srityje, tačiau prireikė pandemijos, kad pasiryžtų tai
padaryti. Jų aukšta motyvacija ir lankstumas taip pat nustebino“, – pasakoja S.
Bružaitė.
Įvedimo planas
– geram startui
Pradėjus
karjeros etapą naujoje darbovietėje, kiekvienam naujokui labai svarbus aiškus,
konkretus ir greitai į naują darbą bei kolektyvą padedantis įsilieti įvedimo
planas.
„Pandemijos
metu pradėjusiems dirbti ofiso naujokams greičiau įsitvirtinti naujame
kolektyve padeda suplanuoti susitikimai su patyrusiais kolegomis, nuolatinis
ryšio palaikymas, darbo analizė ir patogūs darbo įrankiai, leidžiantys
sklandžiai dirbti nuotoliniu būdu bei palaikyti ryšį su komanda“, – teigia S.
Bružaitė.
Tuo
tarpu elektroninės prekybos sandėliuose prekes atrenkantiems ir pakuojantiems
specialistams sėkmingą pradžią naujame darbe garantuoja informatyvūs mokymai
naujoje darbo vietoje, patyrusio darbuotojo pagalba bei nuolatinis palaikymas,
klaidų analizė.
Aiški ir pastovi
komunikacija
Administracijos
vadovė pastebi, kad pirmojo karantino metu darbuotojai tikėjosi pastovios
komunikacijos, susijusios su COVID-19 pandemija.
„Rudenį
daugeliui mūsų darbuotojų sugrįžus į visišką nuotolinio darbo režimą, ypač
išaugo komunikacijos su kolegomis ir vadovais svarba, kokybiškas grįžtamasis
ryšys apie savo atliktą darbą ir pasiektus bendrus įmonės rezultatus“, –
patirtimi dalinasi S. Bružaitė.
Ji
prognozuoja, kad net ir pasibaigus pandemijai, aiški ir reguliari komunikacija
išliks vienu būtiniausių ramsčių kiekvienoje organizacijoje, o ryšį su
darbuotojais darbdaviai kurs vis originalesnėmis formomis ir įvairesniais
kanalais. Darbuotojai taip pat turės proaktyviau komunikuoti ir dažniau rodyti
iniciatyvą, norėdami būti išklausyti ir išgirsti.
Mišrus
darbas
S.
Bružaitė prognozuoja, kad pasibaigus pandemijai daugelis organizacijų liks prie
mišraus darbo modelio, kai bus dirbama tiek iš ofiso, tiek iš namų pagal
asmeniškai patogų grafiką.
Jos
teigimu, vienam specialistui darbus puikiai atlikti gali sektis ir iš sodybos,
o kitam, pavyzdžiui, gyvenančiam nedideliame bute su mažais vaikais, visgi
patogiau dirbti ofise, kur darbo erdvė bei darbotvarkė yra aiškiai apibrėžtos.
„Daugeliui
kasdienybe taps ne tik darbas nuotoliniu būdu, bet ir personalizuotas darbo
laikas. Iš besikeičiančios aplinkos matome, kad svarbiausia yra pasiekti gerų
rezultatų ir iškeltų tikslų, o susitarimas dėl darbo sąlygų gali būti
individualus kiekvieno darbuotojo atžvilgiu“, – apibendrina „Kesko Senukai
Digital“ administracijos vadovė.
Daugiau
informacijos:
Ieva Bašarovienė
„Publicum“
+370 616 79389