Naujienos

Degalinės apsirūpino žieminiais degalais

2019-12-02
Degalinės apsirūpino žieminiais degalais
Nuo gruodžio 1 dienos Lietuvoje oficialiai pradėta prekyba žieminiais degalais, kurie yra pritaikyti minusinei temperatūrai. Nors jais degalinės tradiciškai apsirūpina ir talpyklas užsipildo gerokai anksčiau nustatyto termino, tačiau efektyvų važiavimą žiemą lems ir vairuotojų įpročiai.

Didžiausio Lietuvoje degalinių tinklo „Circle K“ degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius teigia, kad žieminiai degalai kritiškai svarbūs būtent dyzelinių automobilių vairuotojams. Oro temperatūrai krentant dyzelinas turi savybę kristalizuotis, todėl dyzeliu varomas automobilis gali ne tik neužsivesti, bet ir parafinais užkimšti degalų filtrą.

Vasarinis dyzelinas žiemą gali virsti „debesimi“

Dabar „Circle K“ degalinėse prekiaujama pirmos klasės žieminiu dyzelinu, kuris neužšąla mažiausiai iki -26 laipsnių Celsijaus.

„Siekiant, kad dyzelinas transporto priemonės degalų sistema tekėtų taip pat sklandžiai, kaip ir vasarą, iš jo pašalinama dalis sunkiųjų dyzelino frakcijų. Atitinkamai žemėja ir dyzelinui būdingas kristalizavimosi, arba vadinamoji drumstimosi temperatūra (angl. cloud point), kuris gali pradėti formuotis oro temperatūrai nukritus iki maždaug -7 laipsnių Celsijaus. Minusinės temperatūros sąlygomis dyzeline esantys parafinai ima sudaryti į debesis panašius kristalus, užteršia degalų baką, užkemša filtrus. Nieko nekeičiant Lietuvoje per šalčius geriausiu atveju tiesiog neužsivestų du automobiliai iš trijų“, – sako R. Laurinavičius.

„Circle K“ degalinių tinklas žieminiu dyzelinu pradėjo prekiauti lapkričio viduryje. Tikėtina, kad ir automobilių bakuose dalį tūrio jau užima būtent žieminio tipo dyzelinas. R. Laurinavičius atkreipia dėmesį, kad jeigu vairuotojai renkasi nekokybiškus degalus, įsigydami iš galimai nepatikimų tiekėjų, jie rizikuoja sugadinti savo automobilį.

Šalčiai mažina visų automobilių efektyvumą

Kitas žiemai būdingas iššūkis, aktualus visiems be išimties vairuotojams, yra tai, kad šaltis sumažina visų automobilių efektyvumą. JAV energetikos departamentas degalų efektyvumo testais nustatė, kad minusinė temperatūra įprastų benzinu varomų automobilių ridą sumažina maždaug dešimtadaliu, tuo tarpu hibridų ekonomiškumas krenta dar smarkiau – apytiksliai trečdaliu.

„Kuo trumpesnė kelionė, tuo labiau tikėtina, kad automobilio sistemos nespės gerai įšilti bei pasiekti ekonomiškiausiai degalus naudojančios temperatūros. Šalia to papildomos energijos prireikia ir nusprendus atitirpinti langus, pašildyti sėdynes ar visą saloną. Akivaizdu, kad šaltis automobilį ir jo sistemas veikia daug kompleksiškiau, nei esame įpratę galvoti“, – teigia R. Laurinavičius.

Svarbu ir tai, kad šaltas oras yra tankesnis, todėl vairuojant juntamas didesnis aerodinaminis pasipriešinimas. Be to, dėl šalčio mažėja slėgis padangose ir, atitinkamai, sunkėja riedėjimas. Jei kelias dar ir padengtas ledu ar sniegu, suprastėja padangų sukibimas su keliu, tad visai nenuostabu, kad dėl išvardintų faktorių degalų baką gali tekti pildyti dažniau.

„Degalai būtų naudojami efektyviau, jei vairuotojai atšalus orams dažniau tikrintų ir palaikytų tinkamą slėgį padangose. Padėtų ir optimalesnis kelionių planavimas, reikalus trumpais maršrutai priderinant prie ilgesnių važiavimų, o automobilio langų ir salono šildymą tik užvedus variklį reikėtų naudoti minimaliai – tik tiek, kiek neišvengiama ir nesistengti iškart pasiekti komfortiškos temperatūros. Dar vienas svarbus faktorius yra optimalaus greičio pasirinkimas, mažinant oro pasipriešinimą ir gerinant padangų sukibimą su kelio danga“, – atkreipia dėmesį R. Laurinavičius.

Verslosavaite.lt

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.