Naujienos

Ekspertai pataria: ko reikia sėkmingam socialiniam verslui?

2020-05-14
Ekspertai pataria: ko reikia sėkmingam socialiniam verslui?
Nors socialinis verslas pirmiausia siekia socialinių pokyčių ir padeda jautrioms visuomenės grupėms, jam galioja tie patys verslo dėsniai kaip ir kitiems. Realybė tokia, kad vien geros idėjos sėkmingam verslui neužtenka – pirmiausia reikia turėti stiprius verslo pagrindus ir pakankamai vartotojų segmento kūrimo, marketingo ir komunikacijos žinių.

„Pastebime, kad pradedantieji socialiniai verslininkai ateina kupini kilnių tikslų ir pasiryžę pakeisti pasaulį. Tokį užsidegimą sujungus su stipriais verslo įgūdžiais, tikslinės auditorijos analize ir tinkamais prekės ar paslaugos kūrimo ir pardavimo įrankiais, gali gautis puikus derinys.

Svarbiausia, kad to ryžto ir entuziazmo nepritrūktų, o sukurtas verslas ne tik pats save išlaikytų ir neštų pelną, bet ir kurtų realų poveikį visuomenėje“, – sakė socialinio verslo ekspertė ir konkursą „Talentas keisti” rengiančios organizacijos „Reach For Change” vadovė Baltijos šalyse Jurgita Ribinskaitė-Glatzer.

1. Pažinkite savo vartotoją

Kuriant naują socialinį verslą, taip pat kaip ir vystant bet kurią kitą verslo idėją, svarbiausias pirmasis žingsnis yra surasti savo potencialius klientus ar vartotojus ir įsiklausyti į jų poreikius. Tai leis geriau suprasti ar teisinga linkme einate ir ko iš tiesų reikia būsimiems jūsų klientams – su kokiomis problemomis ir iššūkiais jie susiduria, bei kaip savo sprendimais galėtumėte palengvinti jų gyvenimą.

„Socialinis ar ne, verslas yra verslas, todėl vartotojų segmentas čia ypatingai svarbus. Tik gerai išanalizavę savo auditoriją, galite išpildyti jos lūkesčius ir įgyti pasitikėjimą. Atgalinio klientų ryšio nebuvimas apsunkins bet kurio verslo kelionę į sėkmę“, – sakė organizacijos „Reach For Change“ ilgamečio partnerio, bendrovės „Tele2“ rinkos tyrimų vadovė Miglė Andrulionytė.

Tam, kad verslas nebūtų paremtas vien tik nuojauta, yra skirti vartotojų tyrimai, kurie padeda pažinti savo vartotojus ir išsiaiškinti, kokių prekių ar paslaugų jie tikisi, o ko jiems visai nereikia.

„Verslas be tyrimų kaip lėktuvas be krypties – kažkur nusileis, bet kur – neaišku. Tam, kad taip nenutiktų, pradedantiesiems verslininkams rekomenduoju skirti laiko pasikalbėti su savo esamais ar būsimais klientais, kad ir kas jie bebūtų – verslo įmonės, vaikai ar jaunos šeimos. Nepamirškite, kad jūsų prekės ženklo neturi mylėti visi, tačiau jis turi pasiekti ir sudominti tuos, kuriems norite padėti“ – įžvalgomis dalijosi M. Andrulionytė.

2. Įvertinkite savo verslo idėją iš šalies

Kalbinti ekspertai primena, kad nors socialinis verslas kuriamas siekiant spręsti švietimo, lyčių lygybės, skurdo, atskirties mažinimo, sveikatos ir kitas jautrias šalies problemas, jis turi žiūrėti į save ir sau kelti tokius pat tikslus kaip ir įprastas verslas.

„Verslas visų pirma turi būti tvarus ir gebėti save išsilaikyti. Todėl labai svarbu sugebėti pažvelgti į savo verslo idėją investuotojo, partnerio ar galutinio vartotojo akimis ir atsakyti sau į klausimus ar šis verslas gali būti tvarus ir uždirbti, jei iš jo misijos pašalintume socialinius tikslus“, – patarimais dalijosi „Tele2“ prekių ženklo vadovas Donatas Pačėsa.

Pasak jo, reikia atkreipti dėmesį, kad tikrai ne visi klientai bus suinteresuoti socialine verslo puse, todėl būtina ypatingai tikėti savo produktu ir gebėti jį parduoti, net jei jo pirkėjui visai nerūpi prekės ženklo socialinė žinutė.

Taip pat nemažiau svarbu įgyti marketingo žinių pagrindus, gebėti taikyti tikslingus rinkodaros ir komunikacijos įrankius, remtis pagrindiniais verslo principais ir nepamiršti, kad vartotojų pasitenkinimas kiekvienam verslui yra pats svarbiausias marketingo prioritetas.

3. Kurkite santykius su žiniasklaida

Kai jau turite įdomų ir naudingą produktą, reikia, kad apie jį sužinotų ir kiti. Todėl tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems verslininkams ypač svarbūs komunikacijos, santykių su žiniasklaida ir bendravimo su tikslinėmis vartotojų grupėmis įgūdžiai.

„Socialiniai verslininkai dažniausiai turi įdomią asmeninę istoriją, originalią idėją ir naują, rinkoje dar nematytą prekę ar paslaugą. Jie siekia teigiamų pokyčių ir padeda jautrioms socialinėms grupėms, todėl turi daugiau galimybių sudominti žiniasklaidos atstovus ar pritraukti bendraminčių“, – pasakojo bendrovės „Tele2“, pagrindinio „Talentas keisti“ socialinio verslo konkurso prizo steigėjo, vidinės komunikacijos vadovė Asta Buitkutė.

Anot jos, iššūkių kyla, kai dėmesį organizacija nori išlaikyti ilgesnį laiką arba kai verslas susiduria su krize – tuomet gali padėti daugiau patirties turinčio verslo patarimai.

Geriausias pasirinkimas, siekiant ilgalaikio žiniasklaidos dėmesio ir palankumo – tapti savo srities ekspertu. Nepraleisti progų pasidalinti savo įžvalgomis – sekti naujienas, proaktyviai reaguoti žiniasklaidoje ir socialiniuose kanaluose, dalyvauti renginiuose ir konferencijose, dalintis svarbiomis naujienomis bei naudingais patarimais.

Ekspertai sutaria, kad sėkmingam socialiniam verslui vien geros idėjos nepakanka – sklandžiai verslo veiklai būtinos ir pagrindinės verslo žinios, ir geri komunikaciniai gebėjimai ir pozicionavimo bei pardavimų įgūdžiai.

Verslosavaite.lt

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.