Naujienos
Filmuojame telefonu – „Tele2“ patarimai dar įspūdingesniems kadrams
Ar esate girdėję apie telefonais filmuotų
trumpametražių filmų konkursą „Cinephone“? Pavadinime užkoduotas žodis „phone“
(liet. telefonas) atspindi spartų progresą telefoninių vaizdo klipų srityje.
Šiandieną filmo kūrėjo ir operatoriaus rolę pasimatuoti gali kiekvienas.
Visuomet po ranka esantis išmanusis pasižymi puikiais parametrais. Tereikia
žinoti keletą subtilybių, kad juo sukurtumėte dėmesio vertą vaizdo klipą.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų
biuro“ ekspertas, dalinasi praktiškais patarimais, kaip įvaldyti mobiliųjų
telefonų filmavimo galimybes.
#1. Horizontali telefono padėtis. Gana dažnai
pasitaiko, kad peržiūrint vaizdo klipus didesniame ekrane, kone du trečdalius
ekrano, iš kairės ir dešinės pusės, dengia juodos juostos. Tai tikrai neprideda
įspūdžio jūsų filmuotai medžiagai.
Sprendimas labai paprastas –
įsitikinkite, kad filmuojate „Landscape“ (liet. „Peizažo“) režimu, o telefoną
laikote horizontaliai. Toks vaizdas ne tik atrodys estetiškiau, bet ir apims
platesnį kampą – daugiau filmuojamos erdvės.
Žinoma, ne visada horizontali
padėtis yra tinkamiausia. Pavyzdžiui, jeigu ketinate nufilmuoti vaizdo įrašą
„Instagram“ arba „Facebook“ socialinio tinklo „Stories“ (liet. „Istorijos“)
formatui, vertikali telefono padėtis būtina.
#2. Pasirinkite tinkamą kompoziciją. Tas pats
vaizdas gali būti nufilmuotas skirtingomis kompozicijomis ir sukelti visiškai
skirtingą įspūdį. Nebūtina objekto orientuoti į kadro centrą. Kaip ir fotografijoje,
taip ir filmavime galioja ta pati „Trečdalių taisyklė“, kai ekranas trejomis
horizontaliomis ir trejomis vertikaliomis linijomis padalinamas į devynis
vienodo dydžio kvadratus.
Kad būtų lengviau laikytis šios
taisyklės, telefono kameros nustatymuose įsijunkite „Grid“ (liet. „Tinklelis“)
funkciją. Kadre matysite orientacines linijas – devynis stačiakampius.
Objektą stenkitės įkomponuoti į
vieną iš vertikalių kadro trečdalių, o jei tai gamtos vaizdas, galite varijuoti
tarp trijų horizontalių linijų. Be to, tinkama kompozicija ne visados yra
taisyklių laikymasis. Kartais pakanka pritūpti arba priešingai – filmuoti iš
taip aukštai, kaip kasdienybėje mums nėra įprasta. Akiai neįprasti žiūrėjimo
kampai kadre sukuria labiau įtraukiančią istoriją.
#3. Išjunkite automatinę blykstę. Raudonos
akys, ryškios oranžinės spalvos oda ir kiti panašūs techniniai nesusipratimai
yra gana dažnas reiškinys mėgėjiškuose vaizdo įrašuose. Dažniausiai pagrindinė
to problema – filmavimo metu naudojama automatinė telefono blykstė. Todėl
filmuojant tamsiu paros metu ar naktį, reikėtų pasirūpinti papildomu apšvietimu
bei naudoti naktinio filmavimo režimą.
Papildomam apšvietimui pravers
nešiojami, žiedo formos LED šviestuvai telefonams, kuriuos ypač patogiai galima
prijungti prie išmaniojo.
Be to, šiandien rinkoje
mobilieji telefonai pasižymi pakankamai geru filmavimu naktį. Štai naujausiuose
„iPhone 12 Pro Max“ flagmanuose gamintojas skyrė nemažai dėmesio šios funkcijos
tobulinimui. Nuo pirmtako „iPhone 11“, silpno apšvietimo vaizdų kokybę pagerino
87 proc. Naujausiame modelyje objektyvas turi platesnę f / 1,6 diafragmą. Šis
skaičius iš esmės reiškia, kad skylė, pro kurią praeina šviesa, yra didesnė nei
anksčiau, todėl per tą patį laiką praeina daugiau šviesos.
Be to, „iPhone 12“ flagmanų serija yra pirmoji rinkoje,
palaikanti „Dolby Vision HDR“ – didelio dinaminio diapazono vaizdo įrašus. Tai
vaizdo įrašams suteikia platesnę spalvų paletę ir didesnį šviesos bei tamsos
diapazoną.
#4. Venkite skaitmeninio priartinimo. Bet kuris
profesionalus fotografas ar operatorius pritars, kad skaitmeninis priartinimas
yra dažna mėgėjų klaida. Skaitmeninis priartinimas apkarpo dalį vaizdo ir
padidina jį iki reikiamo dydžio. Taip priartintas vaizdas praranda kokybę.
Be to, per greitai ar
netolygiai priartintas vaizdas gali sugriauti kadro nuoseklumą. Tad jeigu
būtina priartinti tam tikrą sceną filmuotoje medžiagoje, tai geriau atlikti po
filmavimo, specialiomis vaizdo klipų redagavimo programomis.
Kur kas geresnis sprendimas yra
optinis priartinimas. Jis padidina vaizdą išlaikant aukštą vaizdo skiriamąją
gebą ir ryškumą. Tam reikalingi specialūs teleobjektyvai. Didžioji dalis
naujausių išmaniųjų tokius objektyvus turi integruotus kameroje. Pavyzdžiui,
šiais metais pristatytas „Samsung S21 Ultra“ turi 3-jų ir 10-ies kartų optinį
priartinimą su 108 megapikselių rezoliucija.
#5. Naudokite trikojį. Net jeigu
manote, kad telefoną laikote itin tvirtai, peržiūrėję filmuotą medžiagą
įsitikinsite, kad rankos sukelti virpesiai matomi ir kadre. Tai jūsų vaizdo
įrašui profesionalumo tikrai nepridės. Nors dauguma šiuolaikinių telefonų turi vidinius vaizdo
stabilizatorius, ne visada to pakanka.
Rekomenduojama rinktis tiek
profesionaliems fotoaparatams skirtus trikojus, tiek specialius trikojus
mobiliesiems telefonams. Pirmuoju atveju tereikės įsigyti papildomus
spaustukus, kad išmanųjį prisitvirtintumėte prie trikojo.
Net jei trikojo negalėsite
pastatyti ant tvirto pagrindo, jis vis tiek suteiks stabilumo. Rankoje laikomą
trikojį galėsite prispausti prie kūno ir taip dar labiau stabilizuoti mobiliojo
kamerą.
#6. Pasirūpinkite kokybišku garsu. Dažniausiai telefoniniams vaizdo
įrašams pakanka garso, įrašyto išmaniajame įmontuotu mikrofonu. Tačiau norėdami
dar geresnio rezultato, o ypač filmuodami interviu, mikrofoną turėtumėte padėti
kuo arčiau pašnekovo.
Garso įrašymui galite naudoti išorinį profesionalų
mikrofoną, tačiau paprastai pakaks antro išmaniojo telefono su įjungta balso
įrašymo programa. Jį rekomenduojame padėti kiek įmanoma arčiau pašnekovo ir,
jeigu įmanoma, veido lygyje.
Vėliau, vaizdo įrašo redagavimo etape, antruoju telefonu užfiksuotą garsą tereikės
sinchronizuoti su vaizdo medžiaga.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319