Naujienos
Jūsų vizitinė kortelė „LinkedIn“ – patarimai, kaip susikurti vertingą paskyros profilį
Beveik pusė (47 proc.) darbdavių sako,
kad jeigu kandidato į darbą neranda internete, jie rečiau kviečia šį žmogų
pokalbiui. Taigi, bene trumpiausias kelias į potencialių darbdavių „širdį“ –
per „LinkedIn“.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų
biuro“ ekspertas, dalinasi vertingais patarimais, kaip dar daugiau išpešti iš
savo „LinkedIn“ profilio.
#1. Užpildykite VISUS laukus. Kokybiška,
oficiali profilio nuotrauka iki pečių, jūsų prisistatymas, dabartinė gyvenamoji
vieta, buvusių darboviečių ir pareigybių jose aprašymai, kalbos, išsilavinimas ir
kita asmeninė informacija reikalinga net tik įspūdžiui palikti.
Visiškai užpildytas profilis,
„LinkedIn“ terminologijoje dar vadinamas „All Star“, paieškos rezultatuose
atsiranda aukštesnėse pozicijose. Taip reikšmingai išauga šansas būti
pastebėtiems bei, galbūt, sulaukti vertingo darbo ar bendradarbiavimo pasiūlymo.
Apie visų skilčių užpildymo
svarbą kalba ir skaičiai. Profiliai, kuriuose įvardinti bent 5 įgūdžiai,
susilaukia net 33 kartus daugiau potencialių darbdavių dėmesio. O daugiau nei
30 proc. darbdavių naudoja išplėstinę paiešką pagal vietovę.
Bet to, svarbu nusistatyti
viešą profilio statusą, kad jis būtų prieinamas net jūsų kontaktuose nesantiems
darbdaviams ar partneriams.
#2. Įtraukite raktinius žodžius. Gana dažnai
darbdaviai ar įdarbinimo agentai kandidatų ieško pagal raktinius žodžius
„Google“ ar pačiame „LinkedIn“ tinkle. Paprastai paieškos rezultatuose laimi
tie profiliai, kurie yra „turtingiausi“ atitinkamais raktažodžiais – rezultatuose
jie rodomi aukščiau kitų. Taigi, nuo ko pradėti raktažodžių dėliojimą?
Pirmiausia peržiūrėkite pageidaujamo
darbo skelbimų aprašymus. Atkreipkite dėmesį į juose naudojamus sektoriaus, pareigybių,
įgūdžių pavadinimus ir jų apibūdinimus, taip pat reikalaujamus sertifikatus ar
kursus bei kitus sričiai aktualius terminus. Išsirinkę svarbiausius,
dažniausiai pasikartojančius raktažodžius, pasistenkite juos organiškai įpinti
į savo profilio aprašymus – antraštę, darboviečių ir jose atliktų pareigybių
apibūdinimus.
Pavyzdžiui, profilio antraštėje
(angl. „Headline“) „Patyręs rinkodaros specialistas“ vienintelis raktinis žodis
yra „rinkodaros“. Tuo tarpu antraštėje „Turinio rinkodaros vadovas, dėmesį
sutelkęs į duomenų analitiką svetainės lankomumo ir pardavimų didinimui;
aktyviai besigilinantis į vartotojų segmentavimą, pritraukimą ir išlaikymą
socialiniame tinkle „Facebook“ – yra ne vienas raktinis žodis, susijęs su darbo
pobūdžiu: „rinkodaros“, „duomenų analitika“, „pardavimai“, „socialinis tinklas“
ir t.t.
Jeigu suabejojote, kuriuos
raktažodžius ar pareigybes įtraukti, dažnai tai pasitaiko anglų kalboje, rekomenduojame
naudoti jungtinį variantą, pavyzdžiui, „Account Executive/Account Manager“
(liet. „Projektų vadovas“). Profilis bus atrastas pagal abi pareigybes. Šalia sudėtingesnių
formuluočių įterpkite sričiai būdingus trumpinius – „Chief Executive Officer
(CEO)“ (liet. Generalinis direktorius) ir pan.
Žinoma, labai svarbu
raktažodžius naudoti saikingai. Persistengus tekstas atrodys nenatūralus,
perkrautas ir nepaliks teigiamo įspūdžio. Visados galioja auksinė taisyklė –
„Mažiau yra daugiau“, todėl pateikite glaustus aprašus.
#3. Susitvarkykite profilio nuorodą. Kita svarbi
detalė, kad jūsų paskyra atsirastų tarp paieškos rezultatų, tai – nuoroda į
jūsų „LinkedIn“ profilį. Susikūrus paskyrą ši nuoroda sugeneruojama
automatiškai, derinant jūsų vardą, pavardę ir atsitiktinius skaičius. Tokia
nuoroda, ypač kai įtraukiama į CV, neatrodo reprezentatyviai, todėl ją
rekomenduojame pasikeisti paskyros nustatymuose.
Viršutinėje įrankių juostoje
paspauskite ant mažos jūsų profilio nuotraukėlės. Tuomet pasirinkite „View
Profile“ (liet. „Žiūrėti profilį“) ir dešiniajame kampe, po viršutine įrankių
juosta paspauskite „Edit public profile & URL“ (liet. „Redaguoti vieša profilį ir
URL“).
Geriausiai, kai nuorodą sudaro
jūsų vardas ir pavardė be jokių kitų simbolių. Papildomai prie vardo ir
pavardės rekomenduojame pridėti profesiją ar mokslo laipsnį, pavyzdžiui, www.linkedin.com/in/vardenepavardenekomunikacijosvadove/,
kur „komunikacijos vadove“ nurodys pareigas arba www.linkedin.com/in/vardenispavardenisdr/,
kur „dr“ reikš mokslo daktaro laipsnį.
#4. Atsisakykite šabloninių aprašymų. Vis dėlto, kartais nutinka taip, kad stengiantis
įtraukti kuo daugiau aktualių raktažodžių, profilis tampa labai šabloniškas.
Vieni populiariausių
aprašymuose pasitaikančių žodžių
(angl. buzzwords) – „specialized“
(liet. specializuojuosi), „experienced“ (liet. patyręs), „leadership“ (liet.
lyderystė), „passionate“ (liet. entuziastingas/užsidegęs), „expert“ (liet.
ekspertas), „creative“ (liet. kūrybiškas), „strategic“ (liet. „strateginis“).
Žinoma, jeigu esate kūrybos skyriaus vadovas, natūralu,
kad žodžio „kūryba“ neišvengsite. Tačiau dėmesį vertėtų atkreipti į kitus
dažniausiai pasitaikančius būdvardžius ir pagalvoti, kaip juos patikslinti ar
pakeisti sinonimais. Pavyzdžiui, norėdami išskirti lyderystės įgūdžius, vietoj
vieno žodžio „lyderystė“ pateikite tikslesnį apibūdinimą – „strateginė lyderystė“
arba „lyderystė komandoje“. Svarbiausia šiuo atveju išlikti ypač konkretiems ir
kuo unikalesniems.
Daugiau informacijos:
Andrius Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319