Naujienos
Kaip keisis draudimo rinka per ateinančius 25 metus?
Skaitmenizacija ir technologinės inovacijos buvo vienas esminių pokyčių, leidusių pakeisti įmonių verslo valdymo modelius, sutrumpinti verslo procesus ir optimizuoti paslaugų teikimą – šiandien klientams nebėra būtinybės vykti į draudimo bendrovių biurus, visus savo draudimo reikalus ir žalas susitvarkyti galima iš bet kurios jiems patogios vietos internetu. Greičiau ir patogiau, nei buvo galima įsivaizduoti prieš kelis dešimtmečius.
Nusikėlę į 2000-uosius metus retas gebėtume įsivaizduoti draudimo rinką tokią, kokia ji yra šiandien. Tačiau šiandien galime daug labiau prognozuoti, kokiose srityse per ateinančius 25 metus mūsų laukia didžiausi pokyčiai ir kokios naujovės virs kasdienybe 2050-aisiais.
Individualizuotas draudimas – vienu mygtuko paspaudimu
Pagrindinis draudimo rinkos pokyčių veiksnys yra klientas, jo poreikiai ir jį supanti aplinka.. Šiandien tikimasi ne tik apsaugos, bet ir nepriekaištingos patirties, greitų, paprastų ir individualizuotų draudimo sprendimų, atitinkančių gyvenimo būdą ir veiklą – to, kas prisitaiko prie klientų, o ne atvirkščiai.
Ateityje, pasitelkiant DI, draudikai gebės vis tiksliau panaudoti duomenų analizę, kad sukurtų suasmenintus pasiūlymus. Analizuodami asmens gyvenimo būdą, šeimyninę padėtį, pageidavimus ir rizikos profilį, draudimo įmonės gebės atliepti kliento poreikius jiems patiems dar net nesusivokus. Pavyzdžiui, iš karto užregistravus naują transporto priemonę, iš savo draudimo bendrovės gausite automobilio draudimo pasiūlymą į savo telefoną, tad jums net nereikės nieko galvoti – tik paspausti mygtuką. Tokie ir panašūs mechanizmai veiks turto, transporto, sveikatos draudimo srityse.
Tegyvuoja skaitmeninė branda!
Per paskutinius 25 metus vienas didžiausių iššūkių draudimo rinkai buvo prisitaikymas prie nuolat besikeičiančių technologijų, kurios transformavo paslaugų teikimą ir klientų lūkesčius. Skaitmenizacija ir technologijos įgalino naujus veiklos modelius, o tai reikalavo didelių investicijų į sistemų kūrimą, darbuotojų mokymą ir infrastruktūrą.
Per paskutinius penketą metų draudimo sektorius atsivėrė skaitmeninei erai – klientai šiandien nori tvarkyti draudimo reikalus iš bet kurios pasaulio vietos jiems patogiu metu, todėl greitis ir paslaugų kokybė tampa nebe privalumu, o būtinybe. Skaitmeninės paslaugos, kurios leidžia greitai ir paprastai pasiekti reikiamus duomenis ar užregistruoti žalą, tapo nauja norma, o einant laikui dar tobulės.
Nėra abejonės, kad ateityje dar daugiau procesų bus automatizuoti, DI algoritmų pagalba bus galima greitai išanalizuoti didelius duomenų kiekius, trumpės paraiškų nagrinėjimo laikas, klientai greičiau gaus draudimo išmokas, virtualūs asistentai tvarkys klientų užklausas, teiks pagalbą 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę ir pagerins klientų pasitenkinimą, darbuotojams teks mažiau techninio darbo.
Klimato kaita ir tvarumas
Dėl klimato kaitos šalys vis dažniau susiduria su stichinėmis nelaimėmis, o jų pasekmės darosi vis didesnės. Kaip pavyzdį galima pažymėti šią vasarą Lietuvą nusiaubusią audrą. Draudikai, atsižvelgdami į šiuos pokyčius, turės peržiūrėti savo rizikos modelius. Tai gali skatinti kurti naujus draudimo produktus, prevencijos sprendimus, kurie padėtų tiek asmeniniams, tiek verslo klientams apsisaugoti nuo stichinių nelaimių ir klimato sukeltų padarinių.
Per pastaruosius dešimt metų Lietuva, kaip ir daugelis Europos Sąjungos šalių, skyrė didžiulį dėmesį gamtos apsaugai ir padarė svarbių pokyčių tvarumo srityje. Pasauliui besigrumiant su klimato kaita ir taršos kiekiu, kiekviena pramonės šaka yra imsis veiksmų, įskaitant draudimo sektorių. Viena iš priemonių, kurią prieš 6 metus pradėjo taikyti draudimo bendrovė „If“ – klientų skatinimas remontuoti automobilių dalis vietoj jų keitimo. Tikima, jog tokio pobūdžio tvarūs sprendimai taps kasdienybe. Vienas iš pavyzdžių – kaip taromatai. Iš pradžių veikė tik dėl to, kad žmonės norėdavo atgauti užstatą už tarą, šiandien tai jau tapo natūralia praktika, kuri ilgainiui galbūt veiks ir be jokios ekonominės paskatos.
Dėmesys emocinei sveikatai
Draudimo bendrovės ateityje turės prisitaikyti ir prie besikeičiančios visuomenės demografijos. Gyvenimo trukmės ilgėjimas reiškia, jog ilgėja ir žmogaus amžius, kuomet jis serga įvairiomis ligomis, o tai kelia iššūkių draudimo bendrovėms. Paslaugos, susijusios su sveikatos apsauga ir ypač jos prevencija taps vis aktualesnės ir skatins naujų produktų atsiradimą. Be to, draudimo bendrovės vis daugiau dėmesio skirs ir emocinei visuomenės sveikatai. Tikima, kad per ateinančius dešimtmečius draudikai pradės siūlyti sveikatingumo, sporto ir psichikos sveikatos programas kaip sveikatos draudimo dalį. Taip sutelkdami dėmesį į aktyvų sveikatos valdymą. Tai galėtų apimti psichikos sveikatos specialistų prieinamumą, sveikatingumo programėlių palaikymą, paskaitų ir konferencijų organizavimą.
Duomenų rinkimas realiu laiku
Kasdien tobulėjant technologijoms, draudikai taip pat galės pasinaudoti įvairiais duomenų rinkimo būdais. Pavyzdžiui, nuolatinis telematikos įrenginių integravimas į transporto priemones leis draudikams stebėti vairavimo elgesį realiu laiku. Naudojant šiuos duomenis bus galima sukurti dinamiškus kainodaros modelius: atsargius vairuotojus apdovanoti mažesnėmis įmokomis. Toks modelis galės būti pritaikytas ne tik automobilių draudimui, bet ir namų bei sveikatos draudimui, kur įmokos gali būti koreguojamos atsižvelgiant į faktinį žmogaus elgesį.
Kibernetinis saugumas
Duomenų apsaugos, kibernetinio saugumo ar tiesiog žmogiškų klaidų grėsmės jau šiandien yra tapusios kasdieniais sektoriaus iššūkiais. Didėjant skaitmeninių grėsmių mastui, kibernetinių rizikų draudimas taps neatsiejama saugumo dalimi tiek įmonėms, tiek privatiems asmenims. Draudikai turės parengti išsamią kibernetinių incidentų strategiją: kaip apskaičiuoti ir vertinti duomenų apsaugos pažeidimus, išpirkos reikalaujančias programų atakas ir kitus atvejus.
Šios ir kitos tendencijos taps atsaku į sparčiai besikeičiančius technologinius ir visuomeninius pokyčius, o draudimo sektorius toliau plės savo pasiūlą, kad atitiktų ateities poreikius. Tik išlaikydami dinamišką ir novatorišką požiūrį, draudikai sugebės atliepti aktualius žmonijos lūkesčius ir tapti dar svarbesne pasaulio finansinio, socialinio ir ekonominio saugumo dalimi.