Trečiadienis, balandžio 24 d.

Naujienos

Konkursas atskleidė didžiausias Lietuvos vaikų socialines problemas

2020-03-10
Konkursas atskleidė didžiausias Lietuvos vaikų socialines problemas

Konkursas atskleidė didžiausias Lietuvos vaikų socialines problemas

Vaikų švietimas, jų atskirties mažinimas ir santykiai su tėvais – sritys, kuriose pokyčių dažniausiai pasigenda socialiniais verslininkais norintys tapti lietuviai. Be to, neretai šioms problemoms spręsti jie siūlo pasitelkti technologinius sprendimus.

Tokias tendencijas atskleidė socialinio verslo konkursui „Talentas keisti“ pateiktos dalyvių paraiškos. Šįkart jame buvo registruotos net 136 socialinio verslo idėjos, galinčios pagerinti vaikų gyvenimą Lietuvoje ir už jos ribų.

„Šiemet sulaukėme beveik 40 proc. daugiau dalyvių nei praėjusiais metais, kurių kiekvienas pateikė įdomias, unikaliai vaikų socialines problemas spręsti galinčias verslo idėjas, todėl išsirinkti tik 30 geriausiųjų, kurios keliaus į kitą etapą – bus labai sunku“, sakė Jurgita Ribinskaitė-Glatzer, konkursą rengiančios organizacijos „Reach for Change“ vadovė Baltijos šalyse.

Daugiausiai iššūkių – švietime

Organizacijos vadovė pastebi, kad konkurso paraiškose puikiai atsispindi aktualiausios vaikų problemos.

„Šiemet dominavo idėjos, siūlančios sprendimus vaikų ugdymo ir užimtumo problemoms spręsti. Dažniausiai paraiškų teikėjai jas identifikavo per asmeninę patirtį – augindami vaikus arba patys dirbdami švietimo sistemoje ir norėdami prisidėti prie jos pokyčių. Be to, dalyviai dažnai siūlė savo būdus atskirties, tėvų ir vaikų santykių bei jų emocinės sveikatos problemoms spręsti“, – pasakojo J. Ribinskaitė-Glatzer.

Tiesa, anot konkurso organizatorių, šiemet pasiūlytos idėjos išsiskyrė ir savo įvairove.

„Kai kurios verslo idėjos ir jų reikalingumo argumentacija atskleidė itin specifiškus, tačiau ne mažiau aktualius vaikų patiriamus iššūkius. Pavyzdžiui, paraiškose pastebėjome ne kartą pabrėžtą poreikį padėti mažiesiems įgyti lyderystės, bendravimo, darbo komandoje arba gamtos pažinimo įgūdžius“, – sakė J. Ribinskaitė-Glatzer.

Keičiasi siūlomi problemų sprendimo būdai

Konkurso rengėjai pastebi, kad dalyviai kasmet ne tik iškelia naujas vaikų kasdienybės problemas, bet ir pateikia vis modernesnius jų sprendimo būdus: nuo internetinių portalų ar platformų iki virtualių mokymosi erdvių ar interaktyvių žaislų.

„Pastebėjome, kad socialiniai verslininkai į neretai jau įsisenėjusias problemas pažiūri nauju, gaiviu žvilgsniu ir pasiūlo skaitmenizuotus įrankius joms spręsti. Ši tendencija džiugina, nes technologijų amžiuje būtent tokie sprendimai dažnai ir tegali padaryti realų poveikį“, – sakė pagrindinį 20 tūkst. eurų konkurso prizą įsteigusios bendrovės „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.

Konkurso nugalėtojas gaus ne tik finansinę paramą, bet ir galimybę dalyvauti iki penkerių metų truksiančioje inkubatoriaus programoje bei viešinimą.

Daugiau apie konkursą „Talentas keisti“ sužinoti galite čia: www.talentaskeisti.lt

Daugiau informacijos:

Jurgita Ribinskaitė-Glatzer, „Reach for Change“ vadovė Baltijos šalyse

mob.+370 60 0 87199, el. paštas: jurgita.ribinskaite-glatzer@reachforchange.org

Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims

mob. +370 683 66319, el. paštas: andrius.baranauskas@tele2.com

 
Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.