Naujienos

Kuo skiriasi internetu apsiperkantys lietuviai

2020-10-21
Kuo skiriasi internetu apsiperkantys lietuviai
Internetu apsiperkančius Lietuvos gyventojus galima suskirstyti į tris grupes – reguliarius vartotojus, entuziastus ir epikūrininkus, tačiau pastaruoju metu ima ryškėti ir tvarumo klausimams didesnį dėmesį skiriantys pirkėjai, atskleidė pernai „DPDgroup“ užsakymu atliktas tyrimas.

Kokie šių tipų skirtumai, ką jie labiausiai vertina ir į kurį panašiausias esate jūs?

Reguliarūs vartotojai – spėję įsitikinti e. komercijos privalumais

Šalies e. prekybą į priekį stumia viena grupė vartotojų – kiek mažiau nei pusę lietuvių (45 proc.), apsiperkančių internetu, galima pavadinti reguliariais pirkėjais. Ši grupė apsipirkinėja internetu bent kartą per mėnesį ir tai daro jau ilgiau nei penkerius metus, rodo tyrimas.

Anot „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Gabrieliaus Bilevičiaus, šis pirkėjų ratas jau senokai suprato e. komercijos privalumus, tokius kaip patogumas, laiko taupymas ir streso fizinėse parduotuvėse išvengimas.

„Reguliariai internetu apsiperkančių asmenų profilis yra ganėtinai aiškus – šie vartotojai seniai įsitikino e. prekybos pranašumais, todėl apsipirkti e. parduotuvėse jiems yra įprasta. Beveik 4 iš 5 reguliarių pirkėjų pažymi, kad pirkdami internetu jie taupo laiką, o 3 iš 5 šalies gyventojų tokiu būdu išvengia nerimo ir papildomo streso, kurį sukelia fizinės parduotuvės. Kadangi šiai pirkėjų grupei e. komercija nebėra svetima, jie moka pažinti detales, turinčias įtakos jų apsipirkimui, pavyzdžiui, greitas ir patogias siuntų pristatymo paslaugas ar aiškų prekių grąžinimo procesą“, – sako G. Bilevičius.

Entuziastai – aktyvūs socialiniuose tinkluose ir ištikimi e. komercijai

Kita vartotojų grupė, kaip ir reguliarūs vartotojai, yra patyrę pirkėjai – entuziastai. Vis dėlto jų gyvenimuose e. komercija užima gerokai svarbesnį vaidmenį. Daugiausiai tai jaunesni žmonės, gyvenantys miestuose. Labiausiai jų vertinamas aspektas – platus pristatymo būdų pasirinkimas. Ši grupė sudaro 23 proc. internetu apsiperkančių gyventojų.

„Entuziastai, kaip ir reguliarūs vartotojai, mano, kad apsipirkimas internetu leidžia jiems sutaupyti brangių minučių ir išvengti nerimo, kurį sukelia tradicinė prekyba. Beveik du trečdaliai entuziastų sako, kad galėtų beveik visas prekes pirkti internetu, o tai reiškia, kad e. komercija šiam vartotojų tipui jau yra tapusi daugiau nei kasdienybe. Todėl jie itin vertina galimybę savo prekes gauti ten, kur nori bei sekti savo siuntą realiu laiku“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas.

Jis pratęsia, kad entuziastai taip pat labai aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, nuolat dalijasi savo rekomendacijomis su kolegomis ir artimaisiais bei yra linkę palikti grįžtamąjį ryšį puslapiuose, kuriuose apsipirko.

„Ši pirkėjų karta yra aktyvesnė ne tik skaitmeninėje erdvėje, bet ir realybėje – tai reiškia, kad jų pasirinkimui apsipirkti viename ar kitame puslapyje daug įtakos turi komentarai ir ne tik draugų ar šeimos narių, bet ir kitų pirkėjų rekomendacijos. Būtent prasta reputacija socialiniuose tinkluose net tris iš penkių entuziastų atgraso nuo pirkimo atitinkamoje e. parduotuvėje“, – pažymi G. Bilevičius.

Epikūrininkai internetu perka atsargiai

Epikūrininkais būtų galima pavadinti kiek daugiau nei ketvirtadalį lietuvių (22 proc.). Šie pirkėjai taip pat yra ganėtinai jauni ir dažnai naudojasi socialiniais tinklais, tiesa, apsiperka gerokai rečiau nei reguliarūs ar entuziastingi vartotojai.

„Epikūrininkai yra selektyvūs bei atsargūs. Jie jau vertina e. prekybos privalumus, tačiau nėra linkę eksperimentuoti ir rizikuoti, todėl trys iš penkių šios grupės atstovų įsigyja prekes iš puslapių, kuriais gali pasitikėti. Noras būti užtikrintiems matosi ir renkantis siuntų pristatymo bendrovę – 60 proc. epikūrininkų jaučiasi ramesni, kai jų siuntą pristato gerai jiems pažįstama įmonė“, – tvirtina G. Bilevičius.

Verslosavaite.lt

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.