Naujienos
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ tausodama aplinką šiemet naudos vien žaliąją energiją
„Lietuvos
geležinkelių infrastruktūra“ tausodama aplinką šiemet naudos vien žaliąją
energiją
Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos
geležinkeliai“ infrastruktūros bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ žengia
dar vieną žingsnį švaresnės aplinkos link – šiemet kontaktiniame elektros tinkle
bus naudojama vien vadinamoji žalioji elektros energija, kuri yra perkama iš
atsinaujinančių energijos šaltinių.
Organizuodama
elektros energijos pirkimus „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rinkos
dalyviams iškėlė būtiną sąlygą, kad elektros energijos tiekėjai pasiūlytų ne
mažiau kaip 10 proc. energijos iš atsinaujinančių šaltinių nuo viso traukinių
eismui ir „Lietuvos geležinkelių“ grupės veiklai užtikrinti reikalingo elektros
energijos kiekio.
„Esame vienas didžiausių
elektros vartotojų šalyje, todėl vartodami siekiame ne tik atsakingai tausoti
aplinką, bet tuo pačiu skatinti ir remti šalies atsinaujinančių
energijos šaltinių plėtrą“, - sako Karolis Sankovski, „Lietuvos
geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius.
Kvietimas
dalyvauti elektros tiekimo konkurse buvo išsiųstas 5 didžiausioms elektros tiekėjų
bendrovėms. Konkurso nugalėtojas AB „INTER RAO Lietuva“ pasiūlė 93 890 845 kWh žaliosios elektros
energijos iš atsinaujinančių šaltinių, o tai sudaro 100 proc. visos naudojamos
elektros energijos.
Nors
2020 m. buvo prognozuotos aukštesnės elektros energijos kainos, konkurse pavyko
užsitikrinti pigesnę žaliosios energijos kainą lyginant su įprastos elektros
energijos kaina, todėl įsigytas žaliosios energijos kiekis „Lietuvos geležinkelių
infrastruktūrai“ leis ne tik prididėti prie atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimo
skatinimo, bet taip pat sutaupyti šiemet net 470 tūkst. Eur lėšų.
Siekdami
būti tarp pažangiausiųjų regione, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ transporto
sektoriuje laikosi socialinės atsakomybės principų ir nuosekliai plečia savo atsakomybės
ribas – nuo 2018 m. elektrifikuotame transporte naudojame žaliąją elektros energiją, tokiu būdu nuosekliai prisidėdami
prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo
mažinimo ir gyventojų bei visos visuomenės gerovės didinimo.
Šiuo metu žaliąja elektra varomi traukiniai važiuoja
iš Vilniaus į Kauną, Trakus bei iki Lietuvos ir Baltarusijos sienos. Praėjusių
metų gruodžio mėn. „Lietuvos geležinkelių" grupė pasirašė elektrifikavimo
sutartį, pagal kurią iki 2023 m. pabaigos bus elektrifikuota pagrindinė Vilnių
ir Klaipėdą jungianti geležinkelių transporto arterija. Elektrifikavus šią liniją,
geležinkelis taps žymiai ekologiškesnis - geležinkelio tinkle bus kasmet sudeginama maždaug 46 tūkst. t mažiau dyzelino, o į aplinką
nebus išmetama apie 150 tūkst. t anglies dvideginio (CO2),
didinančio šiltnamio efektą.
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“
kryptingai siekia, kad aplinka šalia geležinkelio būtų kuo švaresnė. Šiemet bendrovė
rado galimybę daugiau nei tris kartus nuo 700 t iki maždaug 2400 t per metus
padidinti utilizuojamų senų pabėgių kiekį. Be to, bendrovė šiemet daugiau nei dvigubai nuo 43 iki 20 sumažins
senų pabėgių sandėliavimo vietų skaičių šalyje.
Siekdama reikšmingai
prisidėti prie mus supančios geresnės aplinkos kūrimo bendrovė taip pat yra
pradėjusi įgyvendinti didelės apimties triukšmo mažinimo priemonių programą. Šiuo
metu Lentvaryje, Kaišiadoryse, Mažeikiuose, Kretingoje, Klaipėdoje, Šiauliuose
ir Giruliuose vyksta darbiniai susitikimai su miestų savivaldybių administracijomis
ir su gyventojais, kuriems yra pristatomi triukšmą slopinančių sienučių projektai,
turintys netrukus juntamai pagerinti gyvenimo kokybę šalia geležinkelio.
Gintaras Liubinas
Komunikacijos
departamentas
AB „Lietuvos geležinkeliai“
Mindaugo g. 12, LT-03603 Vilnius, Lietuva
tel.: 8 5 269 33 40
mob.: +370 694 714 90
el. paštas: gintaras.liubinas@litrail.lt
www.litrail.lt, www.traukiniobilietas.lt