Naujienos
„Mediaskopo“ tyrimas: dažniausiai 2020 m. žiniasklaidoje cituotas „Tele2“ vadovas P. Masiulis
COVID-19 iššūkių akivaizdoje lyderystę visuomenėje demonstravo verslo
vadovai. Žiniasklaidos analizės ir tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ 2020 m. tyrimo
duomenimis, labiausiai cituojamais vadovais tapo „Tele2“ generalinis
direktorius Petras Masiulis ir „Maxima“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.
„Išanalizavome per 5300 publikacijų su 150-ies vadovų citatomis iš bankų,
mažmeninės prekybos, telekomunikacijų rinkų. Šiais metais tyrimą išplėtėme ir
papildomai įtraukėme nekilnojamo turto sektorių. Tai leido išskirti ryškiausius
ir dažniausiai cituotus verslo lyderius“, – sakė Jūratė Stankuvienė, bendrovės
„Mediaskopas“ vadovė.
Daugiausiai šiemet žiniasklaidoje kalbėjo pirmoje vietoje esantis P. Masiulis,
cituotas 455 kartų. Antrąją vietą pagal pasisakymų skaičių su 397 citatomis
užima J. Bivainytė, o trečiąją – bendrovės „Bitė Lietuva“ vadovas Pranas Kuisys,
surinkęs 262 citatas.
P. Masiulis laikėsi atviros komunikacijos ir ėmėsi lyderystės: pirmasis
viešai deklaravo, kad išsaugos visas darbo vietas ir nemažins atlyginimų,
kalbėjo apie pagalbą medikams, smulkiojo verslo rėmimą, reklamos biudžeto
peržiūrėjimą Lietuvos žiniasklaidos naudai ir socialinės atsakomybės svarbą.
Tai įvertino ir profesionalai – birželio mėn. vykusiuose apdovanojimuose
„PR Impact Awards 2020“ jis buvo pripažintas „Verslo nuomonės lyderiu 2020“.
Tuo tarpu rugpjūčio mėnesį P. Masiulio vadovaujama bendrovė „Tele2“ pripažinta
geidžiamiausiu technologijų sektoriaus darbdaviu „Verslo žinių“ skelbtuose
„Geidžiamiausio darbdavio“ rinkimuose.
J. Stankuvienė pastebi, kad 2019-aisiais vadovai daugiausia cituoti
bendrovių valdymo ir ekspertinėmis temomis. Tačiau koronavirusas 2020-aisiais
iš esmės apvertė šią situaciją ir iškėlė socialinės atsakomybės temą, kuria
pasisakė visi trys minėtieji lyderiai. Pasisakymų augimas šia tema išaugo kone
dvigubai.
Daugiausia apie socialinę atsakomybę kalbėjo prekybos tinklų ir vaistinių
vadovai. Labiausiai iš jų išsiskyrė „Maxima“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė
ir ketvirtoje reitingo vietoje esanti „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė
Ingrida Damulienė.
Pasak vadovės, nemažai žiniasklaidos dėmesio susilaukė ir įvairios
iniciatyvos. Pavyzdžiui, „Tele2“ užmojis peržiūrėti reklamos biudžetus Lietuvos
žiniasklaidos naudai, išsaugoti visas darbo vietas bei kvietimas verslams
susivienyti. Taip pat „Maxima“ mokesčių mažinimo nuomininkams ir darbuotojų
papildomo sveikatos draudimo iniciatyva bei „Eurovaistinės“ iniciatyva „Vardan
visų sveikatos“.
Nors socialinė atsakomybė 2020-aisiais buvo vyraujanti tema, kai kurie
vadovai nuosekliai laikėsi ekspertinės komunikacijos. Ryškiausi šios krypties
lyderiai 2020-aisiais buvo draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis
direktorius Marius Jundulas, statybų bendrovės „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis
bei prekybos tinklo „Norfa“ valdytojas Dainius Dundulis.
Verslo lyderiai aktyviai naudojasi dažniausiai žiniasklaidoje cituojamų
vadovų tyrimo įžvalgomis planuodami savo verslo ir komunikacijos strategiją.
Tyrimo metu išanalizuota
virš 250 Lietuvos žiniasklaidos šaltinių: nacionaliniai ir regioniniai
leidiniai, interneto bei naujienų agentūrų pranešimai, radijo ir TV laidų
informacija. Iš viso tyrime peržiūrėtos 4530 vadovų citatos, 5304-iose publikacijose,
reportažuose ir laidose. Į tyrimą neįtraukti užsakomieji pranešimai.
Daugiau informacijos:
Vilūnė Kairienė
„Mediaskopo“ stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė
+370 652 26704