Naujienos
Naujiems mokslo metams mokyklos ruošiasi iš anksto: pirmieji jau pasirūpino ir skaitmeniniu turiniu
Dar šiems mokslo
metams nepasibaigus, švietimo bendruomenė jau dėlioja planus naujiems: rūpinasi
skaitmeninio turinio licencijomis, ruošiasi mokyklų renovacijai, atnaujina
kompiuterinę įrangą.
Anot jų, rugsėjį tikimasi sugrįžti į klases, tačiau
pasiruošti kokybiškam nuotolinio ugdymo procesui taip pat būtina. Tai, kad kaip
niekada anksti ugdymo įstaigos pradėjo rūpintis virtualiomis mokymosi priemonėmis,
pastebi ir elektroninių mokymosi aplinkų vystytojai – jie fiksuoja 60 proc.
išaugusį užklausų skaičių.
Pradėjo ruoštis
anksčiau
Regina Mikalauskienė, VGTU inžinerijos licėjaus direktorė
įsitikinusi, kad skaitmeninis ugdymo turinys – puiki alternatyva tradicinėms
mokymo priemonėms.
„Jau mąstome apie kitus mokslo metus ir planuojame jų
įsigyti. Dalis mūsų mokyklos mokytojų skaitmenines mokymo priemones kuria
patys, tačiau mėgsta naudoti ir Nacionalinės švietimo agentūros rekomenduojamas. Mokamomis priemonėmis aprūpiname visus mokytojus ir
dalį mokinių. Kuomet ministerija skyrė finansavimą skaitmeniniam ugdymo
turiniui įsigyti – aprūpiname ir mokinius pagal mokytojų pasirinkimą“, –
pasakoja R. Mikalauskienė.
Kauno Žaliakalnio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja
ugdymui, atliekanti direktoriaus
funkcijas, sako, kad jau pasirūpino visų dalykų mokymosi priemonėmis.
„Mes gyvename tokiu laikotarpiu, kai elektroninės EMA
pratybos mus itin gelbsti – jos labai svarbios nuotolinio ugdymo metu. O ir mokytojams lengviau – jie
mažiau užtrunka taisydami užduotis“, – teigia Taisija Kovalenkina.
Savivaldybės taip
pat nesnaudžia
Panevėžio r. savivaldybė 2020 m. visoms rajono švietimo
įstaigoms nupirko skaitmeninės mokymosi aplinkos „EDUKA klasė“ prisijungimo licencijas, tai planuoja
padaryti ir šiais metais.
„Iš anksto planuojame 2021 m. biudžetą ir lėšas, todėl
žymiai anksčiau nei įprastai, dar lapkričio mėnesį pradėjome domėtis
skaitmeninio turinio licencijomis kitiems mokslo metams, kalbėtis su
mokyklomis. Dabartinėmis sąlygomis šios priemonės – tai numeris vienas, o kai
sugrįšime į normalų gyvenimą, tai bus naudojama kaip papildoma priemonė“, –
kalba Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Algirdas Kęstutis Rimkus.
Ukmergės
Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinas sako, kad kaip
tik dabar savivaldybė renka informaciją ir stengiasi koordinuoti visų švietimo
įstaigų apsirūpinimą virtualaus ugdymo aplinkų licencijomis.
„Siekiame mokyklas centralizuotai aprūpinti kokybiškomis
ir mokyklų poreikius geriausiai patenkinančiomis mokymosi aplinkomis, taip pat
kiekvienas mokytojas dar naudoja ir savo pasirinktas papildomas priemones.
Virtualus ugdymo turinys yra neišvengiamybė šiuo metu, be jų neįsivaizduojamas
kokybiškas nuotolinis ar mišrus mokymas mokyklose“, – teigia V. Kalinas.
Daugiau užklausų
sulaukia mokymosi platformų kūrėjai
Išaugusį susidomėjimą skaitmeniniu turiniu ateinantiems
mokslo metams pastebi ir elektroninių mokymosi platformų vystytojai. Anot jų,
80 proc. mokyklų licencijomis 2020-2021 mokslo metams pasirūpino rugpjūčio
mėnesį, o šiais metais aktyvumas jaučiamas jau nuo vasario.
„Mokymosi įstaigos kaip niekada anksti pradėjo rūpintis
skaitmeniniu turiniu – pirmosios mokymosi įstaigų užklausos mus pasiekė dar
vasario mėnesį, o šių metų kovą mes sulaukėme 60 proc. daugiau užklausų nei
2020 m. kovą“, – pristato Edgaras Jasalinis, UAB „Ateities pamoka“ direktorius.
Anot jo, mokyklų poreikiai aptarti su beveik visų
savivaldybių atstovais ir jau apie pusę jų, pasitarę su mokyklomis, pateikė
preliminarius užsakymus. Tokį ankstyvą mokyklų sujudimą E. Jasalinis aiškina
tuo, kad šiais mokslo metais mokyklos įvertino virtualių mokymosi platformų
svarbą, tad, kol dar neprasidėjo svarbus egzaminų metas, norima greičiau
sutvarkyti formalumus.
Nuotolinio ugdymo
patirtis užmiršta nebus
Jau keturiasdešimt metų mokykloje dirbanti T. Kovalenkina
sako, kad niekada negalėjo įsivaizduoti mokyklos be mokinių. Ir nors nuotolinis
mokslas vyko sklandžiai, nesulaukė jokių nusiskundimų nei iš moksleivių ar jų
tėvų, nei iš mokytojų, ji tikisi naujais mokslo metais sugrįžti į klases.
Jai antrina ir R. Mikalauskienė, sakydama, kad įgauta
nuotolinio mokymo patirtis bus naudinga ir sugrįžus į klases.
„Esame optimistai, tikimės, kad kitais mokslo metais
mokysimės kontakto būdu, tačiau nuotolinio ugdymo patirtis ir skaitmeninis
ugdymo turinys bus sėkmingai taikomi ugdyme“.
Vaida Sindaravičiūtė-Kuosė
Publicum
M +370 606
36717