Naujienos
Nelaimingų atsitikimų darbo vietose statistikoje ypač išsiskiria viena sritis: kaip sumažinti riziką?

Sunkūs kroviniai, šaltis, drėgmė ir didelė traumų rizika – šalies
statistika atskleidžia, kad tam tikrų sektorių darbuotojai dirba itin
pavojingomis sąlygomis. Valstybinė
darbo inspekcija (VDI) praneša, kad 2024-ais metais daugiausiai nelaimingų
atsitikimų įvyko vykdant sandėliavimo, transportavimo, pakrovimo bei iškrovimo
darbus. Rimantas Mažulis, „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims, sako, kad
sudėtingiausius ir sveikatai žalingus darbus jau galima perleisti robotams.
Aukštos rizikos darbai
VDI duomenimis, per praėjusius metus sandėliavimo,
transportavimo, pakrovimo bei iškrovimo darbų metu žuvo 4 žmonės. Statistika
rodo, kad net 28 darbuotojai patyrė sunkius sužalojimus. Dažniausiai nelaimės
įvyksta, kai žmonės paslysta ant šlapių ar netvarkingų grindų, nukrenta iš
aukštai arba būna prispausti netinkamai sukrautų prekių. Taip pat nereikėtų pamiršti poveikio
sveikatai, kuris atsiranda ilgainiui. Pavyzdžiui, nuolat kvėpuojant dulkėmis,
gali išsivystyti plaučių ligos, o kilnojant sunkius krovinius – padidėja
išvaržų rizika.
„Nelaimės sandėliuose dažnai kyla dėl
prasto darbo organizavimo, perpildytų patalpų ar pakankamai neapmokant
darbuotojų. Dalis įmonių neskiria užtektinai lėšų patogiai ir saugiai sandėlių
įrangai, todėl prastas apšvietimas ar triukšmas dar labiau padidina klaidų ir
nelaimių tikimybę. Darbas sandėliuose ir transportavimo srityje yra pavojingas,
o ilgainiui rizika patirti sužalojimus tik didėja“, – teigia R. Mažulis.
Anot jo, robotai visame pasaulyje jau
atlieka daug užduočių, siekiant pagerinti žmonėms darbo sąlygas. Tarp jų –
gaisrų gesinimas, robotai naudojami atliekų tvarkyme, padeda pašalinti
kenksmingas medžiagas, dalyvauja ekstremaliose gelbėjimo operacijose. Be to,
vis daugiau įmonių pradeda diegti sandėlių automatizavimo įrankius, kurie
padidina darbo saugumą.
Skinasi kelią Baltijos šalyse
Sandėlių automatizavimas tampa vis labiau paplitusiu
sprendimu šiuolaikinėse elektroninės komercijos įmonėse, kurios nori ne tik padidinti
našumą, tačiau ir pasirūpinti savo darbuotojais. Tokių bendrovių sandėliuose
reikiami produktai laikomi dėžėse uždaroje daugiaaukštėje patalpoje.
„Robotai darbą atlieka sparčiau, todėl ypač sutrumpėja
darbų grandinė – sandėlis virsta uždara daugiapakope sistema, kur žmogui
fiziškai nebereikia paimti ir nunešti prekių, lieka tik jas supakuoti. Virš daugiaaukštės patalpos važinėja robotai, kurie,
naudodami išmanius algoritmus, iškelia talpą, kurioje saugomos reikiamos prekės
ir pristato ją į darbuotojo darbo vietą. Tai leidžia optimizuoti darbą, taupyti
laiką bei mažinti žmogiškųjų klaidų riziką. Tokie sandėliai plačiai paplitę Europoje
– keli jų veikia jau ir Estijoje bei Lietuvoje“, – paaiškina R. Mažulis.
Jo teigimu, įsidiegę automatizuotų sandėlių sprendimą,
verslai gali atlikti daugiau užsakymų per trumpesnį laiką. Robotizuotas sandėlis leidžia padidinti įmonės efektyvumą,
taip pat darbuotojas yra apsaugomas
nuo pavojingų sąlygų darbe.
Inovacija maisto prekių pramonėje
„StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims sako, kad automatizuota sandėliavimo sistema šiuo metu jau
pritaikyta ir darbui šaldomose patalpose. Įdiegus automatizuotą sistemą, šaldiklio ar šaldytuvo
temperatūroje laikomus produktus fiziškai surenka ir perneša robotai. Iš labai
šaltos aplinkos jie surenka maisto produktus ir juos pristato darbuotojams į
šiltesnėje aplinkoje įrengtą specialią darbo vietą.
„Kiekvienas žino, ką reiškia iš šilto oro pereiti į šaltą
kartą per dieną, kai žiemą lauke blogas oras. O dabar įsivaizduokite, kad tai
reikia per dieną padaryti keliasdešimt kartų. Sandėlio darbuotojo sveikatai tai
kelia didžiulę riziką, o automatizuotame
sandėlyje darbuotojams tokių prastų sąlygų patirti nereikia. Automatizuoti
sandėliai užtikrina našų veikimą per atstumą. Žmogaus gyvybė – svarbiausia, todėl klaidinga teigti, kad
robotai atima darbus. Mašinos perima tik pavienes užduotis. Ateityje atsisakyti
robotų pavojinguose darbuose būtų tas pats, kas atsisakyti vaistų gydant ligą“,
– sako R. Mažulis.
Daugiau informacijos
„StrongPoint“
marketingo vadovė