Naujienos
Pardavimų kanalų gausa – nauda klientams ir karjeros galimybės darbuotojams
Įmonės vystomas platus prekybos centrų tinklas ir elektroninė
parduotuvė naudingi ne tik klientams, kurie gali pasirinkti jiems labiausiai tinkantį
būdą apsipirkti. Daugiakanalės prekybos naudą jaučia ir darbuotojai, kuriuos
motyvuoja galimybė plėsti savo įgūdžių ratą bei keisti darbo pobūdį.
Tai, kad darbuotojai vertina tobulėjimo darbe galimybę kaip
motyvacinį įrankį patvirtina ir 2020 m. tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas
darbuotojų įsitraukimo tyrimas. Jo duomenims, mokymosi ir tobulėjimo darbe
svarbą įvardija 23 proc. apklaustųjų. 21 proc. respondentų darbe motyvuoja
galimybė kopti karjeros laiptais.
Didina motyvaciją
Dirbdami įmonėje, turinčioje ne vieną pardavimo kanalą,
darbuotojai įgauna galimybę mokytis bei įgauti naujų įgūdžių srityse, kurios
iki šiol buvo nepažįstamos. Tiek fizines, tiek elektroninę parduotuvę
vystančios įmonės „Kesko Senukai“ atstovės teigimu, darbuotojus motyvuoja
galimybė susipažinti su naujomis darbo sferomis.
„Nuolat suteikiame darbuotojams galimybę išbandyti naujas
funkcijas, išmokti naujų įgūdžių. Pastebėjome, kaip darbuotojus tai motyvuoja –
jie noriai įsitraukia net į pirmą kartą matomų problemų
sprendimą, mokosi dirbti su naujomis sistemomis, naujais procesais“, – teigia Irma Stankovskytė-Talalajevskienė, „Kesko
Senukai Lithuania“ personalo ir klientų patirties vadovė.
Iki šiol tik gyvai su klientais bendravę
darbuotojai turi progą bendrauti su jais telefonu, suprasti jų poreikius,
patarti ir kartu ieškoti išeities. Taip jie papildo savo žinių bagažą – tampa
klientų aptarnavimo specialistais, elektroninės prekybos žinovais ar pardavimų
telefonu ekspertais.
Padeda išsaugoti darbo vietas
Anot I. Stankovskytės-Talalajevskienės, įmonė, apribojusi
fizinių parduotuvių veiklą, dalį darbuotojų perkėlė dirbti į elektroninę
parduotuvę bei taip išsaugojo darbo vietas. Operatyviai reaguoti į naujus
verslo ribojimus padėjo sėkmingai vystoma daugiakanalės prekybos sistema.
„Pakeitėme dalies parduotuvių darbuotojų darbo profilį, kad
išsaugotume jų darbo vietas. Šiuo metu dalis parduotuvių konsultantų atrenka ir
pakuoja elektroninės parduotuvės užsakymų siuntas. Buhalteriai, kategorijų
vadybininkai ir dalis parduotuvių konsultantų dirba klientų aptarnavimo
centruose, taip įgauna klientų aptarnavimo patirties ir geriau susipažįsta su
pirkėjų lūkesčiais“, – pristato personalo valdymo specialistė.
Kuria komandinę dvasią
Skirtinguose įmonės skyriuose dirbantys bei
individualius tikslus turintys darbuotojai dažnai tik gana paviršutiniškai
supranta, kuo gyvena jų kolegos. Todėl galimybė bent trumpam padirbėti naujoje
komandoje bei geriau pažinti kolegų atsakomybes prisideda prie vieningos įmonės
dvasios puoselėjimo.
„Darbuotojai savo naująjį kolegą išmoko darbo
paslapčių, noriai dalijasi savo patirtimi bei žiniomis. Taip stiprėja santykiai
tarp skirtingų komandų, geriau suprantamos kolegų darbo sferos, nebijoma
paprašyti kitos komandos pagalbos, o sutelkus skirtingų darbo profilių žmones,
bendrai atrandami geriausi sprendimai klientui“, –
vardija I. Stankovskytė-Talalajevskienė.
Gimsta naudingos idėjos
Kituose skyriuose padirbę bei geriau su įmonės
procesais susipažinę darbuotojai yra labiau įsitraukę į savo darbą, o įgytas
naujas žinias kūrybiškai pritaiko atlikdami savo tiesiogines funkcijas.
Pasak I.
Stankovskytės-Talalajevskienės,
platesnį supratimą apie kitų įmonės skyrių darbą įgavę kolegos, grįžta į savo
darbo vietą turėdami ir naudingų idėjų, kaip būtų galima efektyviau atlikti
savo užduotis bei dar geriau atliepti klientų lūkesčius.
Atveria karjeros galimybes
Proga
padirbėti kituose įmonės skyriuose ar padaliniuose bei geriau susipažinti su jų
veikla, leidžia darbuotojams aiškiau suvokti ir savo karjeros galimybes.
„Nors
karjerą dažniausiai suvokiame kaip judėjimą per pozicijas aukštyn, darbuotojai,
išbandę save kitoje srityje, susipažįsta su platesnėmis karjeros galimybėmis.
Tai itin svarbu jaunajai kartai, nuolat siekiančiai įgauti kuo įvairesnės,
naudingesnės patirties, kuri vėliau gali padėti tiek pelnant pripažinimą, tiek
siekiant karjeros aukštumų pakeitus darbo pobūdį“, – komentuoja prekybos tinklo atstovė.
Vaida Sindaravičiūtė-Kuosė
„Publicum“
+37060636717
v.kuose@publicum.lt