Naujienos
Paslaugos internetu: nuo ko priklauso verslo sėkmė?
Šiandien kone kiekvienas verslas teikia elektroninę paslaugų alternatyvą arba
visiškai persikėlė į virtualios erdvės platybes. Tiesa, nepriklausomai nuo
įmonės dydžio ar teikiamų paslaugų masto, vieniems virtualūs pardavimai sekasi
šiek tiek geriau nei kitiems. Žinoma, tam tikros prekės bei paslaugos gali būti
priimtinesnės, patrauklesnės, jos pasižymi išskirtiniu įvaizdžiu, patogumu.
Tačiau IT specialistai atkreipia dėmesį į techninį pamatą, kaip ir ant kokio
pagrindo virtualioje erdvėje laikosi čia perkeltas verslas. Kodėl kartais
nepakankamai įvertinama techninė dalis – tokia svarbi?
Vartotojo patirtis: ką rodo statistika?
Viena priežasčių, kodėl, pavyzdžiui, iš socialinių tinklų užsukę žmonės
taip ir lieka svetainės svečiais, o ne pirkėjais – prasta vartotojo patirtis.
Ją gali lemti tiek neapgalvotas, neįtraukiantis dizainas, tiek tam tikri
techniniai nesklandumai. Galbūt platforma neperteikia privalumų, sunku
orientuotis, o pirkimo procesas – ilgas ir klaidinantis. Tyrimų duomenys,
publikuoti „Intechnic” vartotojų patirties specialisto apžvalgoje, atskleidžia,
kad:
•
techniškai tvarkinga,
patrauklaus dizaino internetinė parduotuvė, pritaikyta sklandžiai vartotojo
patirčiai, konversijų skaičių gali padidinti net 400 procentų,
•
apie 70 procentų
pirkėjų, susidūrę su prasta patirtimi, apleidžia pirkimo procesą.
Tai aiškiai parodo, kad viena iš pagrindinių konversijų trūkumo priežasčių
gali būti techniškai netvarkinga ir nepatraukli svetainė. Tačiau tai dar ne
viskas.
Kaip atrodo techniškai patrauklus internetinis
verslas?
Nėra abejonės – būtina investuoti į unikalų ir lengvai valdomą elektroninės
platformos dizainą. Tačiau yra ir dar keli specialistų išskiriami kriterijai,
kurie lemia malonią vartotojo patirtį ir, priešingai, pasigedus šios, priverčia
ieškoti prekės ar paslaugos kitur. Kokie jie?
Žaibiškas
greitis
Šių dienų vartotojas, ko gero, nekantriausias laiko atžvilgiu. SEO
specialistas Neilas Patelas teigia, jog 1 papildoma laukimo sekundė prilygsta 7
procentais sumažėjusiam konversijų skaičiui. Be to, pirkėjas tikisi, jog
puslapis užsikraus vos per porą sekundžių. Vienas iš būdų padidinti savo
svetainės pajėgumą – tinkamo serverio pasirinkimas. Tikti gali:
1.
debesų kompiuterijos
paslaugos,
2.
dedikuota fizinė
įranga, skirta naudoti tik jums.
Tiesa, pastarieji lemia ne tik ypatingą, aplinkos veiksnių netrukdomą
spartą – profesionalų rankose esantys dedikuoti serveriai užtikrina atsarginius sprendimus ir nenutrūkstamą tiekimą, net jei
susiduriama su tam tikrais gedimais. Taip būsite tikri, kad jūsų techninis
pagrindas yra maksimaliai pritaikytas sklandžiam, nepertraukiamam pardavimų
procesui.
Saugumas – pagrindinis
prioritetas
Pastarojo meto incidentų, susijusių su klientų duomenų apsaugos
pažeidimais, akivaizdoje itin svarbu užtikrinti internetinio verslo ir jame
dalyvaujančių žmonių saugumą. Jei el. svetainė atrodys įtartinai, nepasižymės
stipria duomenų apsauga, toks virtualus verslas anksčiau ar vėliau bus
pasmerktas nesėkmei.
Žurnale „Fintech News” neseniai publikuota kibernetinių atakų statistika,
kurioje teigiama, kad net 41 procentas pirkėjų nebepasitikėtų ir nebepirktų
prekių ar paslaugų iš įmonės, tapusios išpirkos reikalaujančio išpuolio,
susijusio su duomenų saugumu, auka.
Kaip užtikrinti techninį svetainės patikimumą? Privaloma imtis visų būtinų
saugos priemonių ir programų įdiegimo. Tiesa, čia specialistai vėlgi primena
apie tinkamo serverio pasirinkimą. Dažniausiai rekomenduojami keli patikimi ir
greiti variantai – debesų kompiuterijos ar jau minėtų dedikuotų nuomojamų
serverių.
Paprastai tariant, jei pardavimų skaičius nedžiugina, svarbu įvertinti ir
susitvarkyti ne tik prekės ženklo išvaizdą, bet ir klientui „nematomus”,
sėkmingus pardavimus generuoti padedančius vidinius sraigtus. Nežinote, nuo ko
pradėti, įžengiant į virtualią rinką? Pradžiai, ko gero – nuo stabilaus ir
saugaus patrauklios platformos pamato.