Naujienos

Patempti čiurnos raiščiai: ką daryti?

2021-08-02
Patempti čiurnos raiščiai: ką daryti?

Jeigu reikėtų išskirti vieną iš dažniausiai pasitaikančių ortopedinių traumų, tai neabejotinai būtų čiurnos raiščių patempimas. Ją galima patirti ne tik sportuojant, bet ir užsiimant kasdiene veikla, pavyzdžiui, nikstelėjus koją lipant laiptais ar užkliuvus einant. Čiurnos raiščių patempimas paprastai būna itin skausmingas ir reikalauja gydymo. Apie tai, kaip atpažinti tokią traumą ir ką daryti jos atveju – šiame straipsnyje.

 

Čiurnos raiščių patempimo požymiai

 

Pirmiausia raiščių patempimas pasireiškia stipriu skausmu. Taip pat atsiranda patinimas, gali atsirasti mėlynės, sumažėja judesių amplitudė, juntamas sąnario sustingimas. Pasitempus čiurnos raiščius paprastai tampa sunku arba iš viso neina remtis pažeista koja.

 

Įvykus čiurnos traumai gali padėti  ortopedai traumatologai. Užsiregistruoti specialisto konsultacijai galima internetu arba kitu jums patogiu būdu. Laiku suteikta tinkama pagalba gali palengvinti  sveikimo procesą ir padėti išvengti rimtų komplikacijų.

 

Pirmoji pagalba pasitempus čiurnos raiščius

 

Patyrus čiurnos traumą rekomenduojama sužeistą koją laikyti ramybėje, šaldyti, kiek pakelti, naudoti elastinį bintą. Skausmo malšinimui galima vartoti nuskausminamuosius vaistus.

 

Priklausomai nuo patirtos traumos sunkumo, ortopedas traumatologas gali rekomenduoti įtvarą arba gipsą. Raiščiai gyja pakankamai ilgai, todėl reikėtų laikytis gydytojo rekomendacijų ir nešioti įtvarą visą rekomenduojamą laiką. Patyrus traumą reikėtų atsisakyti bet kokios veiklos, susijusios su čiurnos judinimu ir keliančios skausmą.

 

Ne iki galo išgydyta trauma gali pasikartoti ir/ar tapti lėtine problema, todėl į jos gydymą derėtų pažvelgti itin atsakingai.

 

Reabilitacija po čiurnos raiščių patempimo

 

Neatsiejama gijimo po čiurnos traumos dalis yra reabilitacija. Dažniausiai ji apima skausmo, patinimo mažinimą, judėjimo funkcijos gerinimą. Tam gali būti naudojama ir krioterapija – gydymas šalčiu. Tam, kad būtų palaikoma čiurnos judesių amplitudė, specialistui paskyrus, pacientas turėtų atlikti specialius pratimus.

 

Patariama pradėti nuo mažos amplitudės judesių, padedančių išlaikyti raumenų jėgą. Skausmui mažėjant galima atlikti tokius pratimus ir judesius, kurie yra kasdienės veiklos, sporto bei darbo dalis. Raumenų ir raiščių stiprinimui paprastai naudojamos tokios priemonės kaip pusiausvyros pagalvėles, masažiniai kamuoliukai, voleliai.

 

Gijimo laikotarpis priklauso nuo to, kaip stipriai buvo patempti raiščiai, ir gali užtrukti nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių.

 

Nepriklausomai nuo to, kur patyrėte čiurnos raiščių patempimą, namuose, sporto salėje ar darbe, pasirūpinkite, kad jums laiku būtų suteikta profesionali pagalba. Kreipkitės į gydytojus ortopedus traumatologus, kad išvengtumėte nemalonių pasekmių ateityje.

Svetainė yra atnaujinama. Galimi smulkūs nesklandumai.