Naujienos
Petras Masiulis: „Išmaniųjų įrenginių paklausos proveržį lėmė išaugęs mobilumo poreikis“
Petras
Masiulis: „Išmaniųjų įrenginių paklausos proveržį lėmė išaugęs mobilumo
poreikis“
Telefonas ar
kompiuteris anksčiau buvo prabangos prekė, o dabar tai – kasdienė būtinybė. Sparčiai
auga išmaniųjų įrenginių, papildančių šiuos pagrindinius prietaisus, paklausa. Tendencija
išryškėjo operatoriaus „Tele2“ COVID-19 nuotaikų ir savijautos tyrime bei
išmaniųjų įrenginių pardavimuose.
„Nuosekliai stebime rinką ir vartotojų poreikius. Džiaugiamės galėdami
reaguoti į naujausias tendencijas ir vartotojams pasiūlyti platų išmaniųjų prietaisų
spektrą. Klientams vis svarbesniais tampa išmanūs įrenginiai, išplečiantys
pagrindinių, kasdien naudojamų prietaisų funkcionalumą ir didinantys mobilumą“,
– sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
1.
Populiariausi įrenginiai
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ atliko visuomenės apklausą, apie
vartotojų emocijas po pirmojo karantino. Rezultatai parodė, kad pusė – 51 proc.
respondentų nusiteikę įsigyti didesnių pirkinių.
Geidžiamiausia prekė – išmanūs sporto ir sveikatingumo prietaisai,
kuriuos norėtų įsigyti trečdalis, t.y. 34 proc., vartotojų.
Antroje vietoje atsidūrė darbo ir mokslo erdvės pirkiniai (32 proc.),
tokie kaip stalas, ergonomiška kėdė. Kiek mažiau rinkosi siurblius robotus (29
proc.) ir paspirtukus (24 proc.).
Vartotojų poreikius atspindi ir patvirtina bendrovės „Tele2“ pardavimų
rodikliai. Populiariausi išlieka išmanieji laikrodžiai, jiems pardavimais
beveik nenusileidžia ausinės, o trečioje vietoje atsidūrė sparčiai auganti
kategorija – garso kolonėlės.
Pastebėta ir tai, kad pirkėjai linkę investuoti į kokybę. Perkami
brangesni pirkiniai, kurie tarnauja ilgiau, veikia kokybiškiau, o su kitais
prietaisais sujungiami paprasčiau. Be to, įspūdingai išaugęs
belaidžių įrenginių įsigijimas.
„Vartotojai ieško patogumo ir
laisvės, kad galėtų nevaržomi gausybės skirtingų laidų naudotis išmaniosiomis
technologijomis. Prie naujo telefono dėžėje pridėtas laidines ausines pirkėjai
vis dažniau pasideda į stalčių. Tačiau papildomai įsigyja belaides ausines,
kurių kainos siekia nuo 100 iki beveik 300 Eur“, – teigia vadovas P. Masiulis.
Lyginant su praėjusiais metais, tokių
ausinių pardavimai išaugo 20
proc. Matyti, kad ir gamintojai daugiau orientuojasi į belaides ausines. Rinkoje
kalbama, kad „Apple“ ir „Samsung“ savo naujų telefonų dėžutėse netolimoje
ateityje ketina atsisakyti laidinių ausinių. Tikėtina, kad dėl to belaidžių
ausinių pardavimai dar labiau didės.
Taip pat išaugę belaidžių kolonėlių pardavimai. Nuo pernai metų jų
pardavimai padidėjo 30 proc. Vartotojai linkę rinktis kolonėles su
galingesnėmis baterijomis bei tokias, kurias galima sujungti su kitomis.
2.
Išryškėjusios
vartojimo tendencijos
Išmaniųjų įrenginių populiarumą ir
tendencijas lengviausia suvokti įvertinant paskutinio penkmečio pardavimus.
„Palyginimui, 2015 m. turėjom vieną kitą
„išmanų“ laikrodį, kuris dar buvo labai toli nuo to, ką mes turime dabar. Belaidžių
ausinių ar kolonėlių dar visai neturėjome – jos asortimente pradėjo rastis tik
2017 m. Viskas, kas bent kiek siejosi su telefonu ar internetu buvo prabangos
prekė. Šiandien tai – kiekvienos dienos būtinybė. Išmanūs daiktai ypač sparčiai
pradėjo populiarėti nuo 2017 metų ir ši tendencija vis dar įgauna pagreitį“, –
sako P. Masiulis.
Rinkos duomenys apie dėvimų
aksesuarų pardavimus šalyje pradėti rinkti tik nuo pernai metų balandžio
mėnesio. Tačiau tendencijos aiškios – vis daugiau pirkėjų atranda išmaniųjų
laikrodžių ir apyrankių privalumus kasdieniame gyvenime.
Išmanusis laikrodis – tai ne tik orų
prognozė ant riešo, bet ir asmeninis treneris, kuris skaičiuoja kiekvieną nueitą
žingsnį, sudegintas kalorijas. Laikrodyje
netgi pateikiami pasiūlymai, kaip sumažinti stresą, ar koreguoti treniruotes ir
veiksmingiau pasiekti aktyvumo tikslus.
Sunkoka lyginti praėjusius ir šiuos
metus dėl COVID-19 situacijos – didžioji dauguma laikrodžių ir apyrankių vis
dar įsigyjama salonuose. Klientams norisi gyvai pamatyti, išbandyti prekę ar
sujungti ją su telefonu, prieš priimant sprendimą.
3.
Sparčiai
augančios kategorijos
Populiariausiųjų prietaisų sąraše neatsidūręs, tačiau sparčiai augantis
segmentas yra išmaniosios kameros. Tai susiję ne tik su augančia pasiūla, bet
ir paprastų sprendimų atsiradimu bei internetinių duomenų pigimu.
„Vaizdo perdavimui reikia spartaus interneto ryšio, o gigabaito kaina
metai iš metų pinga ir jau tapo visiems prieinama preke. Anksčiau kameras
turėjo diegti techniškai pasikaustęs žmogus. Dabar yra kamerų, kurios veikia
valdomos per aplikaciją. Joms taip pat priskirti nemokami elektroniniai serveriai,
kur galima laikyti įrašus ar prisijungti iš bet kurios vietos“, – sako P.
Masiulis.
Nuo 2019 m. smarkiai auga ir planšetinių kompiuterių poreikis. Planšetės
per pastaruosius metus tapo ne tik interneto naršymo įrankiu, bet ir priemone vaizdo
skambučiams, televizijos ar filmų žiūrėjimui.
Populiariausi, pagal „Tele2“ pardavimus, paspirtukai „Xiaomi“, yra labai
sezoniška, tačiau neįtikėtinai auganti prekių kategorija. Palyginimui, gegužės
mėnesį šių paspirtukų buvo parduota tiek, kiek praėjusiais metais per visą
šiltąjį sezoną.
Įdomu tai, kad televizorių kategorijos
populiarumui daugiausiai įtakos turi tarptautiniai sporto renginiai (krepšinio
čempionatai, olimpiados) ir sezoniniai išpardavimai.
Daugiau informacijos:
Andrius
Baranauskas
„Tele2“
korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M +370 683 66319
@ andrius.baranauskas@tele2.com