Naujienos
Petras Masiulis: „Verslas šiandien turi būti girdimas ir besiklausantis“
Lietuva gali
didžiuotis sparčiai augančiu atsakingų verslų skaičiumi. Šiais metais Lietuva
pirmą kartą įtraukta į tvariausių įmonių reitingavimą, kasmet sudaromą „Sustainable
Brand Index™️“. Tuo tarpu visuomenės lūkesčių kartelė taip pat kyla – mes
daugiau diskutuojame apie socialinius ir ekonominius iššūkius, o to paties
tikimės ir iš įmonių. Todėl verslo
atstovų užduotis šiuo metu – kurti atvirą dialogą su visuomene, imtis
asmeniškos lyderystės ir veikti drąsiai.
„Verslo reputacija ir sėkmė priklauso nuo santykio su visuomene. Jam užmegzti
būtinas atvirumas, lankstumas ir gebėjimas dalintis sėkmingomis praktikomis“, –
sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Baltijos šalims ir
Vokietijai.
Atvira ir
socialiai atsakinga komunikacija
Atvirumas reikalingas
tiek įmonės viduje, tiek komunikuojant išorėje. Jis ypač pasiteisino pirmojo karantino
metu. Žinodami realią situaciją ir tai, kad nebus mažinamos darbo vietos,
„Tele2“ darbuotojai galėjo susitelkti į darbą ir svarbių sprendimų priėmimą.
Visuomenei taip pat buvo atvirai kalbama apie esamą situaciją šalyje ir
priimtus sprendimus jos gerinimui: pagalbą medikams, mokykloms, senjorams ir
kitoms socialinėms grupėms.
Atvirumu kuriamas dialogas.
Įsiklausymas leidžia verslams atsirasti ten, kur jų reikia labiausiai ir tada,
kai jų reikia labiausiai. Tuo pačiu auga visuomenės pasitikėjimas ir klientų
bei partnerių ratas. Atvirumas tiesiog apsimoka.
Vienos didžiausių
nepriklausomų tyrimų bendrovių Europoje „Sustainable Brand Index™️“ (liet.
Prekių ženklo tvarumo indeksas) duomenimis, 71 proc., lietuvių prieš priimdami
sprendimą įsigyti prekes ar paslaugas atsižvelgia į tvarumo faktorių. O 6 iš 10
šalies vartotojų pripažįsta gana dažnai apie tvarumą diskutuojantys su savo
aplinkos žmonėmis.
Kodėl į tokią diskusiją
neįsijungus ir verslui?
Drąsūs ir
efektyvūs sprendimai
Pasaulinės pandemijos
akivaizdoje verslo aplinka keičiasi kaip niekad dinamiškai. Teisingų sprendimų
nežino niekas, kaip ir nežino to, kas laukia rytoj. Gelbėjimosi ratu tampa
tokios vertybės, kaip drąsa, efektyvumas ir lankstumas.
Svarbu įgalinti darbuotojus
priimti greitus ir savarankiškus sprendimus. Dar svarbiau tokioje aplinkoje
nebijoti suklysti, nes drąsa išlaisvina talentus. Tai yra būdas išmokti ir
prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų.
Karantino metu
savarankiškai ir operatyviai problemas sprendžiantys „Tele2“ darbuotojai tapo
išeitimi iš padėties. Daugelis sprendimų, tokių kaip ofisų perkėlimas į
uždarytus salonus, buvo darbuotojų iniciatyvos. Kad tai pasitvirtino, rodo ir
bendrovės rezultatai: pajamos pirmąjį 2020-ųjų pusmetį, lyginant su tuo pačiu
praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo.
Be to, tokiomis
aplinkybėmis tikslingiausia planavimą ilgąja perspektyva keisti į darbą
sprintais – planavimą savaitei ar net dienai. Taip išlaikomas lankstumas,
galima čia ir dabar reaguoti į besikeičiančią verslo aplinką ir klientų
poreikius.
Sėkmingų
šalių praktikų perėmimas
Lietuvoje šiandien matome tik pirmąją verslo ir jo
lyderių kartą, užaugusią per trisdešimt nepriklausomybės metų. Ji išsiskiria
veržlumu, atvirumu inovacijoms ir spontaniškumu.
Nuo pat Nepriklausomybės paskelbimo didžiausią
įtaką lietuviškam verslui darė užsienio kapitalo įmonės, besikuriančios
Lietuvoje. Iš jų ir toliau yra ko pasimokyti.
Kartu su vakarietiškų ir
skandinaviškų įmonių plėtimusi Lietuvoje ateina etikos, skaidrumo, tvaraus
verslo supratimas. Tuo pačiu auga pagarba žmogui, jo teisėms. Žmogus,
pirmiausia, vertinamas kaip asmenybė, savarankiška įmonės dalis, gebanti
priimti ir inicijuoti svarbius sprendimus.
Europoje verslui ypač palankios
šalys yra Švedija, Vokietija. Jose vyrauja aiškus suvokimas, kad valstybę
išlaiko verslas, o ekonomika be verslo tiesiog sustotų.
Be to, Lietuvoje vis dar vyrauja kuklinimosi tradicija. Čia mums
pavyzdžiu turėtų būti amerikiečiai, kurie apie save kalba daug ir garsiai.
Dialoge su visuomene verslas Lietuvoje turėtų imtis dar didesnės iniciatyvos ir
vaidmens – kalbėtis yra lengviau, kai savo pašnekovą matai ir girdi.
Verslas turi būti aktyvus visuomenės dalyvis – ir ne tik būti, bet ir
kalbėti apie tai, koks yra. Taip auginsime savo klientų, savo darbuotojų,
svarbiausia – visos Lietuvos pasitikėjimą.
Daugiau informacijos:
Andrius
Baranauskas
„Tele2“ korporacinės
komunikacijos direktorius Baltijos šalims
M
+370 683 66319