Naujienos
Siuntas Lietuvoje gabens naudodami degalus iš atliekų
Logistikos bendrovės
atsigręžia į alternatyvius degalus
Siuntas Lietuvoje gabens
naudodami degalus iš atliekų
Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą
sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti
daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti
išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja į naujas
technologijas, efektyvina tiekimo grandines, renkasi alternatyvius degalus.
Norint pereiti prie anglies
dvideginio neišskiriančio transporto, verslui reikalingos papildomos
investicijos, tačiau viena priemonė pasiekti reikšmingų rezultatų leidžia jau
tą pačią dieną.
Išbando alternatyvius degalus
Vis daugiau logistikos
bendrovių ieško būdų, kaip padidinti tvarumą savo tiekimo grandinėje. Vienas
populiariausių pirmųjų žingsnių yra degalų sąnaudų mažinimas, tiksliau suplanavus
maršrutus ir efektyviau į kurjerių automobilius sutalpinus krovinius.
Transporto operatorių dėmesį
vis dažniau patraukia ir įvairios naujos technologijos bei mažiau teršalų
išmesti leidžianti transporto įranga, taip pat dujomis ar elektra varomos
transporto priemonės, kurios prisideda prie mažesnės klimato taršos.
Baltijos šalių regione bei
Skandinavijoje gerai žinoma siuntų bendrovė „HRX“ nuolat atnaujina savo
autoparką, renkasi degalus taupančias transporto priemones bei diegia naujas
technologijas, kurios padeda sumažinti į aplinką išmetamo anglies dvideginio
kiekį.
„Išbandėme įvairius techninius sprendimus, skirtingus
transporto modelius ir variklius, perėjome prie GPS navigacija pagrįstų
maršrutų planavimo, bet kai kuriuose vilkikuose pradėję naudoti iš
atsinaujinančių žaliavų pagamintą dyzeliną, galėjome jau tą pačią dieną iki 90
proc. sumažinti jų paliekamą anglies pėdsaką“, – teigia Kęstutis Laugalis,
tarptautinės siuntų bendrovės „HRX“ atstovybės Lietuvoje UAB „Hres“ pardavimų
vadovas.
Pradėti naudoti degalus iš
atsinaujinančių žaliavų be papildomų investicijų į techninę įrangą gali bet
kuris dyzelinu varomas transportas, todėl tokius degalus renkasi vis daugiau
transporto ir logistikos kompanijų.
Degalai iš atliekų skinasi kelią visame pasaulyje
Alternatyvūs
Suomijos korporacijos „Neste“
sukurti degalai „Neste MY Renewable Diesel“ yra
gaminami iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, įvairių atliekų ir liekanų. Jais
galima pildyti visų dyzelinu varomų transporto priemonių degalų bakus ir
maišyti su tradicinio dyzelino rūšimis.
Šie degalai yra
vienas efektyviausių būdų sumažinti anglies dvideginio išmetimą transporto ir
logistikos sektoriuje, nes per visą degalų gamybos ir suvartojimo ciklą jie į
aplinką išskiria iki 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei
tradicinis iš iškastinių žaliavų pagamintas dyzelinas.
Šį dyzeliną jau ne vienerius
metus naudoja Suomijos krovinių pervežimo bendrovės. Lietuvoje degalais be
naftos siuntas savo klientams nuo šiol gabena ir siuntų pervežimo bendrovė
„Hres“.
„Kovoje su klimato kaita
reikalingi greiti ir veiksmingi sprendimai. Partneriams visame pasaulyje
siūlome šią mažiau taršią dyzelino alternatyvą, tad džiaugiamės, kad verslas
dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų pradeda naudoti ir Lietuvoje“, – pažymi
„Neste Lietuva“ vadovas Markus Lindkvist.
Sprendimas šiais degalais
pildyti savo transportą prisidės prie taršos mažinimo „HRX“ logistikos
grandinėje, kuri driekiasi per visą Suomiją, Baltijos šalis ir Lenkiją.
Gabendamos klientams siuntas, bendrovės transporto priemonėmis kasmet
nuvažiuoja daugiau nei 1 mln. kilometrų.
Savybės nenusileidžia tradiciniam dyzelinui
„Neste MY“ dyzelinas
pasižymi ypač aukštu cetaniniu skaičiumi, kuris nulemia greitesnį variklio
užvedimą, tylesnį jo darbą bei mažesnes išmetamųjų dujų emisijas.
Pasak K. Laugalio, pradėjus
naudoti naują produktą, vairuotojai iškart atkreipė dėmesį, kad šis dyzelinas
neturi naftos pagrindu pagamintiems degalams būdingo kvapo, išmetamosios dujos
beveik nepastebimos, taip pat dyzelino spalva savo skaidrumu primena vandenį.
„Savo klientams siuntas
pristatome visame Baltijos jūros regione – nuo Šiaurės Suomijos ir Švedijos iki
Pietų Lenkijos, tad kintančios oro sąlygos mums yra kasdienybė. Ši žiema ypač
atšiauri, vairuotojai susidūrė su šlapdriba, sniego pustymu, iki -30 laipsnių
nukritusia oro temperatūra, apledėjusiais keliais, tačiau šis dyzelinas išliko
patikimas palydovas kelyje“, – patirtimi dalinasi „Hres“ atstovas.
Suomijos
korporacijos mokslininkų sukurtais degalais „Neste MY“ prekiaujama Suomijoje,
Švedijoje, Nyderlanduose, JAV, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.
Daugiau informacijos –
Ieva Bašarovienė
„Publicum“
M +370 616 79389