Naujienos
„TAMO dienyno“ plėtrai – 3 mln. eurų investicijos: pokyčius junta ir mokytojai, ir moksleiviai
Įgyvendinama technologijų diegimo planą, įmonė
„Tavo mokykla“ į elektroninio „TAMO dienyno“ plėtrą iki 2028 m. planuoja
investuoti 1 mln. eurų. Dar 2 mln. eurų į dienyno tobulinimą buvo investuoti
per pastaruosius penkerius metus.
Pasak „TAMO dienyno“ produkto vadovo Dariaus
Ratkevičiaus, investicijos leis užtikrinti sistemos saugumą ir modernizavimą,
atliepiant nuolat kintančius švietimo bendruomenės poreikius.
„Elektroninis dienynas yra svarbi nacionalinės
švietimo sistemos infrastruktūra, kasdien aptarnaujanti šimtus tūkstančių
vartotojų: mokytojų, mokinių ir tėvų. Tai ne tik pažymių knygelė – tai
kompleksinė ekosistema, kurioje skiriami namų darbai, žymimos praleistos
pamokos, rašomos pastabos ir pagyrimai, sudaromi tvarkaraščiai. Šios platformos
sklandus veikimas lemia ir švietimo sistemos efektyvumą“, – sako D.
Ratkevičius.
Skaitmenizacijos mastas švietimo sektoriuje
prilygsta kitoms nacionalinėms sistemoms, tęsia jis. Pavyzdžiui, centrinė „e.
sveikatos“ sistema per devynerius metus išaugo nuo 340 tūkst. įrašų iki 109
mln. per metus, panašus efektas matomas ir „TAMO dienyne“.
„Per metus fiksuojame 176 mln. prisijungimų ir
156 mln. ugdymo įrašų, tokių kaip pažymiai, namų darbai, praleistos pamokos ar
pastabos. Abu sektoriai rodo tą pačią tendenciją: kai skaitmenizacija tampa
kasdienio darbo branduoliu, duomenų srautai organiškai išauga iki nacionalinės
infrastruktūros lygio, o tai atskleidžia, kokio masto ir efektyvumo darbai
vykdomi švietimo srityje“, – akcentuoja specialistas.
Investicijų kryptys: nuo saugumo iki naujų
funkcijų
Įmonės investicijos yra nukreipiamos į kelias
strategines sritis, užtikrinančias dienyno funkcionalumą ir modernumą.
„Didelę investicijų dalį privalome skirti
saugumo architektūrai ir kibernetinės apsaugos stiprinimui, nes platforma
kasdien apdoroja ypač jautrius duomenis ir nuolat susiduria su bandymais
trikdyti veiklą. Kita svarbi kryptis – technologinė modernizacija, kad dienynas
atitiktų šiuolaikinius skaitmeninių paslaugų standartus ir augančius naudotojų
lūkesčius“, – teigia produkto vadovas.
Jo teigimu, taip pat investuojama ir į
infrastruktūrą – serverius, licencijas, DevOps procesus – bei edukacinę
pagalbą, nes kasmet į sistemą įsilieja tūkstančiai pirmokų ir jų tėvų, kuriems
reikia konsultacijų ir lengvo starto. Galiausiai, dalis lėšų skiriama
nuolatiniam dienyno funkcionalumų tobulinimui, kad mokyklos turėtų patogią
platformą kasdieniam darbui.
Pokyčiai, kuriuos jau pajuto mokyklos
Kasmet elektroniniame dienyne įgyvendinama
nemažai svarbių funkcionalumo patobulinų, be to neapseita ir šįmet –
įgyvendinti kelis svarbūs atnaujinimai, kurie tiesiogiai palietė mokytojų ir
mokinių kasdienybę.
„Vienas svarbiausių darbų – sustiprinta
dienyno apsauga, įdiegus dviejų veiksnių autentifikaciją. Kitas svarbus
funkcionalumas – kaupiamojo vertinimo įrankis, suteikiantis galimybę mokytojams
sistemingai fiksuoti mokinių pažangą. Anksčiau kaupiamieji vertinimai būdavo
žymimi sąsiuviniuose, o dabar jie leidžia dienyne stebėti progresą ir įrašyti
galutinį įvertinimą. Greitu metu kaupiamuosius vertinimus galės stebėti ir
mokiniai bei jų tėvai“, – pristato D. Ratkevičius.
Dar vienas reikšmingas pokytis – pamokų
pateisinimo funkcionalumo atnaujinimas. Klasės vadovai dabar mato visas
pateisintas ir nepateisintas pamokas kalendoriaus lange. Atsirado galimybė iš
anksto pateisinti praleistas pamokas ir naudoti grupinį pateisinimą visai
klasei.
O fizinio pajėgumo modulio atnaujinimas
palengvino fizinių duomenų įvedimą, automatizavo fizinio pajėgumo zonų
nustatymą ir duomenų analizę: pateikiami grafikai ir individualios
rekomendacijos mokiniams ir jų tėvams. Mokytojams sumažėjo rankinio darbo ir
klaidų rizika, o visuomenės sveikatos specialistams tapo lengviau analizuoti
sveikatos rizikos zonoje atsidūrusių vaikų situaciją.
Naujieji sistemos funkcionalumai lapkritį
atliktoje „TAMO dienyno“ sistemos naudotojų apklausoje, kurioje dalyvavo
daugiau nei 2300 respondentų, vertinami itin teigiamai. Remiantis statistiniais
duomenimis, net 56 proc. naudotojų dienynui skiria aukščiausius balus, dar 25
proc. sistemą įvertino 8.
Ateities iššūkiai
Plėtodami platformą, kūrėjai susiduria su
nuolatiniais iššūkiais. Dienyną naudoja daug skirtingų vartotojų – mokytojai,
mokyklų vadovybė, tėvai, mokiniai, todėl būtina subalansuoti skirtingus
interesus ir paskirstyti ribotus resursus.
Kiekviena nauja funkcija reikalauja aiškios
komunikacijos ir mokymų, o švietimo sistemos pokyčiai dažnai diktuoja naujus
prioritetus, kalba D. Ratkevičius. „TAMO dienynas“ yra milžiniška
ekosistema, veikianti tiek naršyklėje, tiek mobiliosiose programėlėse, turinti
daug integracijų su valstybiniais registrais, duomenys teikiami savivaldybėms
ir valstybės institucijoms, todėl kiekvienas naujas funkcionalumas turi būti
atsparus apkrovoms.
„Didelis dėmesys skiriamas sistemų saugumui.
Nuo senų laikų buvo mokinių, kurie savo pažymių knygelėse pakeisdavo „n“ į „p“
ar bandydavo pakeisti pažymį. Šiais laikais, bent kelis kartus per mėnesį
registruojame paprasčiausių chuliganizmo atvejų, kai bandoma trikdyti dienyno
veiklą, ar manipuliuoti duomenimis elektroniniu būdu, todėl privalome nuolat
investuoti į saugumo architektūrą ir rizikų prevenciją“, – akcentuoja D.
Ratkevičius.
Iššūkių kelia ir skirtingų kartų
technologiniai įpročiai bei augantys lūkesčiai. Be to, kūrėjams tenka nuolat
ieškoti balanso tarp inovacijų ir stabilumo: mokyklos tikisi naujų, modernių
sprendimų, bet tuo pačiu – nenutrūkstamo sistemos veikimo.
„Grįžtamąjį ryšį renkame nuolat – vykdome
naudotojų apklausas, analizuojame jų užklausas, o kuriant naujas funkcijas, jas
testuojame kartu su mokytojais, pagal gautą grįžtamąjį ryšį tobuliname
funkcionalumą“, – pasakoja pašnekovas.
Jis tęsia, kad šiuolaikinio mokytojo atsakomybės apima ne tik pamokų vedimą, bet ir ugdymo planavimą, ataskaitų teikimą, bendravimą su tėvais, todėl kiekviena naujovė dienyne kuriama taip, kad pedagogų darbas būtų paprastesnis ir greitesnis.
Publicum