Naujienos
„Utenos trikotažo“ grupė: pandeminiais metais spurtavo e. prekyba, pardavimai smuko mažiau nei tikėtasi
Per pandeminius
metus SBA valdoma tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ neaudituotais
duomenimis uždirbo 28,1 mln. Eur pajamų arba 8,8 % mažiau nei 2019 metais.
Atskirai „Utenos trikotažo“ bendrovės pajamos sumažėjo 7,6 % – iki 24,9 mln. eurų.
„Metai buvo labai sudėtingi visai
tekstilės pramonei. Dalis „Utenos trikotažo“ užsakovų prarado pardavimus, todėl
atidėjo arba išvis stabdė jau suplanuotus užsakymus. Situacija tiek Lietuvoje,
tiek eksporto rinkose visus metus buvo neprognozuojama. Įvertinus visas
aplinkybes, šią pandeminę atkarpą įveikėme tikrai sėkmingai – veiklos
nestabdėme, labai daug išmokome ir pozityviai nusiteikę dirbame toliau,“ – sako „Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas.
Funkcinių-techninių
drabužių gamintoja „Šatrija“ pernai realizavo produkcijos už 3 mln. Eur, t.y.
17,4 % mažiau nei 2019 metais. Sudėtingais
metais „Utenos trikotažo“ grupė patyrė 370 tūkst. Eur nuostolių prieš
mokesčius, kai pernai grupės grynasis pelnas siekė 759 tūkst. eurų. Grupės
EBITDA rodiklis 2020 m. siekė 1,2 mln. Eur arba 30 % mažiau nei 2019 metais.
Pasikeitus verslo aplinkai, įvertinta „Utenos
trikotažo“ apyvartinio kapitalo kokybė, suformuoti atidėjiniai. Rezultatams
įtakos turėjo 2020 m. apskaityti 0,6 mln. EUR vertės sumažėjimai atsargoms ir
gautinoms sumoms.
Nuo koronaviruso sukeltų pasekmių
nukentėjo daugiau nei 50 % bendrovės užsakovų – ypač paveikti buvo tie, kurie
prekybą vykdo tik fizinėse parduotuvėse. Užsakomųjų trikotažo gaminių
pardavimai 2020 metais sumažėjo 14,4 % iki 19,8 mln. eurų.
Nepaisant sudėtingų
veiklos aplinkybių, gamybiniai prioritetai ir tikslingos pastangos padėjo
„Utenos trikotažui“ pritraukti naujų, stiprių klientų. 2020 m. pabaigoje nauji
bendrovės klientai sudarė per 25 % viso klientų portfelio. Pasak P. Jašinsko,
naujų užsakovų augimą lemia dvi esminės priežastys: „Utenos trikotažo“ gamybos
galimybių pritaikymas mažesnėms ir greitesnėms partijoms, kita priežastis –
augantis europinės kilmės produkcijos patrauklumas galutiniams vartotojams.
Bendrovė orientuojasi į
sėkmingai veikiančius, efektyviai e. komercijos kanalus vystančius
tarptautinius prekių ženklus. Pasaulines e. komercijos augimo tendencijas iliustruoja
ir rekordiškai išaugę nuosavų „Utenos trikotažo“ vystomų prekių ženklų – UTENOS
ir ABOUT – pardavimai. Iš viso pernai šių gaminių parduota už 5,2 mln. Eur arba
31,6 % daugiau nei 2019 metais. Tokį pardavimų šuolį iš dalies lėmė antrąjį
metų ketvirtį milžiniško susidomėjimo sulaukusi prekyba veido kaukėmis, tačiau
ne mažiau įtakos turėjo ir besikeičiantys vartojimo įpročiai, savalaikis
įdirbis į e. prekybos platformą ir tikslinės rinkodaros priemonės.
Praėjusiais metais „Utenos trikotažas“ pelnė istorinį
pasiekimą atsakingos gamybos srityje – tapo pirmąja bendrove pasaulyje, kuri
atitinka aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ tekstilės gamybos standartą.
Šiemet šis standartas pratęstas dar metams, o įtakinga organizacija „Utenos
trikotaže“ tęsia savo kolekcijų gamybą.
Šalia įprastos veiklos, 2020 m. buvo vienybės,
susitelkimo, gerų darbų metai. Kai kovo mėnesį visoje šalyje kritiškai trūko
apsaugos priemonių, „Utenos trikotažas“ vieni pirmųjų ėmėmės siūti apsaugines
veido kaukes, kurių keliolika tūkstančių dovanojo miesto medikams, socialinių
įstaigų darbuotojams. Kartu su kitomis SBA įmonėmis sunkiai besiverčiantiems
rajono gyventojams pirko ir dalino visaverčio maisto paketus, medicinine įranga
parėmė Utenos ligoninę.
Apie
bendrovę
„Utenos trikotažas“ – didžiausia
ir viena moderniausių tekstilės gamintojų Vidurio ir Rytų Europoje. Be
užsakomosios gamybos bendrovė valdo du mažmeninės prekybos prekių ženklus –
UTENOS ir ABOUT. Prekių ženklas ABOUT vysto „ABOUT Baltic Underwear“ ir „ABOUT
The Sensology of Wear“ drabužių linijas.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei taip pat priklauso bendrovės „Šatrija“,
„Gotija“ bei „Mrija“ (Ukraina). 92,31 proc.
„Utenos trikotažo“ akcijų paketą valdo SBA grupė.
SBA
grupė yra viena didžiausių Lietuvoje. Be tekstilės ji veikia baldų gamybos ir
NT sektoriuose. SBA baldų gamybos sektoriui priklauso minkštųjų baldų gamintoja
„Kauno baldai“, taip pat „SBA baldų kompanija“, valdanti 5 gamybos įmones:
„Klaipėdos baldus“, „Šilutės baldus“, „Germaniką“, „Visagino liniją“,
„Mebelain“. SBA taip pat priklauso NT inovacijų bendrovė „Urban Inventors“,
plėtojanti verslo slėnį „Green Hall“ Vilniuje ir BLC verslo centrą Kaune, taip
pat investicijų valdymo bendrovė „Capitalica Asset Management“, kuri Kaune
valdo verslo centrą „Kauno Dokas“, Vilniuje
– „135“ ir plėtoja modernių biurų kompleksą „Verde“ Rygos centre Skanste
rajone. SBA įsigijo robotikos sprendimus siūlančią bendrovę „Robotex“ ir
įsteigė įmonę „SBA Modular“, kuri numato gaminti modulinius daugiaaukščius
namus. SBA grupėje dirba apie 5000 žmonių.
Daugiau
informacijos:
Eglė
Rakauskaitė
Komunikacijos
projektų vadovė
M.: 8 619
66107