Naujienos
Vienas lengviausiai atpažįstamų vardų automobilių pasaulyje žymi 30 metų jubiliejų

„Volkswagen Golf“, „Ford Mustang“, „Range Rover“ ar
„Toyota Corolla“ – daugybė gerai žinomų automobilių jau skaičiuoja solidų amžių
rinkoje, tačiau tebevažinėja viso pasaulio gatvėmis, o vairuotojai tebelaukia
kiekvienos naujos šių modelių kartos pristatymo. Visi jie paliko neišdildomą
įspaudą pramonės ir automobilizmo istorijoje. Lengvųjų komercinių modelių
segmente šiuos epitetus neabejotinai būtų galima priskirti „Mercedes-Benz
Sprinter“. Šiemet tam yra ir neeilinė proga – legendinis modelis šiemet žymi apvalų
jubiliejų.
30 metų istorija
Pirmą kartą 1995 metais pristatytas „Mercedes-Benz
Sprinter“ lygiai tris dešimtmečius yra vienas iš populiariausių ir geriausiai
atpažįstamų lengvųjų komercinių mikroautobusų tiek Europoje, tiek kituose
regionuose. Jau pirmosios kartos modelis išsiskyrė savo eroje, nes buvo varomas
galiniais ratais ir pasižymėjo 3 tonų krovumu.
Vėlesnės jo kartos supurtydavo rinkas šiam
segmentui inovatyviomis technologijomis, efektyviais varikliais ir
moderniausiomis saugumo funkcijomis – šie trys kriterijai tapo pagrindine
automobilio privalumų ašimi, apie kurią sukosi jo populiarumas.
Tą iliustravo ir nuosekliai visus trisdešimt metų
kylantys pardavimo rodikliai. 2018-aisiais buvo pasiektas svarbus etapas, kai
parduotų automobilių skaičius pasiekė 3 mln. vienetų visame pasaulyje, o šiemet
šis skaičius turėtų perkopti 5 mln. Net 3 iš 4 nuperkamų „Sprinter“ yra
pritaikomi konkretaus verslo poreikiams, o modelis iki šiol pasižymi puikia
atpirkimo verte dėl savo universalumo ir populiarumo tarp įvairiausia veikla
besiverčiančių įmonių.
Tai rodo, koks svarbus rinkai šis modelis, turint
omenyje, kad šio segmento gaminiai perkami remiantis grynai pragmatiniais
sumetimais. Konkuruojant su stipriais varžovais, kaip antai „Renault Master“ ar
„Volkswagen Crafter“, būtina nuolat demonstruoti lyderystę ir išsiskirti. Tad
kuo gi „Sprinter“ pavyko nusipelnyti užsakymų?
Saugumas ir pažanga
Tradiciškai „Mercedes-Benz“ modeliai visuomet
išsiskyrė kokybe ir dėl jos užsitarnautu prestižu. Nors komerciniai modeliai
yra atskira žaidimų aikštelė su savomis taisyklėmis, Vokietijos gamintojas savo
vertybes norėjo diktuoti ir čia. Dėl to „Sprinter“ statusas darbui skirtų
automobilių segmente pasitarnavo ir kaip konkurencinis pranašumas, ir kaip
verslo pasitikėjimo garantija.
Vis dėlto ir tokio vardo niekas nesuteikia tik dėl
ženklelio. Tad vokiečiai „Sprinter“ pavidalu lengvųjų komercinių automobilių
segmente nustatė ne vieną naują standartą. Ypač tai pasakytina apie sritį,
kurioje „Mercedes-Benz“ žvaigždė nuolat spindėjo, – saugumo sistemas. Per tris
dešimtmečius šiuo požiūriu mikroautobusai smarkiai patobulėjo.
Vos debiutavęs „Sprinter“ iš karto išsiskyrė ne tik
galingiausiais klasėje 120 AG dyzeliniais varikliais, bet ir kituose modeliuose
tuo metu nenaudota standartine įranga: visuose ratuose montuojamais diskiniais
stabdžiais bei stabdžių antiblokavimo (ABS) sistema, reguliuojamo aukščio trijų
taškų saugos diržais, o papildomai jau tuomet buvo galima pasirinkti vairuotojo
saugos oro pagalvę.
Šios savybės, taip pat apetitą degalams sumažinęs
aerodinamiškesnis kėbulas bei didesnė erdvė vairuotojo kabinoje padėjo naujajam
modeliui išsyk pelnyti „Tarptautinio metų komercinio automobilio 1995“ titulą.
Nuo 2000-ųjų vairuotojo saugos oro pagalvė tapo
standartinės įrangos dalimi ir atsirado galimybė papildomai užsakyti keleivio
saugos pagalvę. Vėliau buvo pasiūlytos šoninės saugos pagalvės bei traukos
kontrolės (ASR) sistema.
2002 metais visuose „Sprinter“ modeliuose buvo
pradėta diegti elektroninė stabilumo kontrolė (ESP). Šis sprendimas, vėliau
tapęs visos klasės etalonu, tuomet dar labiau įtvirtino vokiečių lyderystę
saugumo srityje.
O 2018-aisiais gamintojas atidavė duoklę šių laikų
atributams – elektroninėms pagalbos vairuotojui sistemoms. Taip mikroautobuse
atsirado automatinė avarinio stabdymo sistema bei adaptyvioji kruizo kontrolė.
Didelį postūmį saugumo srityje suteikė ir pradėta montuoti apsaugos nuo šoninio
vėjo poveikio sistema.
2024 metais po nepriklausomos saugumo organizacijos
„EuroNCAP“ bandymų naujausiai „Sprinter“ versijai buvo suteiktas pats
aukščiausias – platininis – reitingas. Elektroninės pagalbinės saugumo
sistemos, kurios dabar be jau minėtų technologijų apima kitų automobilių,
dviratininkų ir pėsčiųjų atpažinimo funkciją, kai aktyvuojasi automatinis
stabdymas, taip pat eismo juostos, automobilio greičio ir vairuotojo dėmesio
palaikymo sistemas, buvo įvertintos net 89 proc. balų.
Visos šios technologijos standartiškai montuojamos
kiekviename mikroautobuse, o saugumo vertinimas taikomas tiek versijoms su
dyzeliniu varikliu, tiek ir su elektros pavara. Pastaroji – dar viena šių dienų
aktualija, kuri žymi „Mercedes-Benz“ perėjimą prie tvaresnio transporto
pasiūlos.
Šiandienos vairuotojams
Žinoma, pasirūpinus išskirtiniu mikroautobuso
saugumu, būtina užtikrinti ir jo komfortą – gamintojas puikiai supranta, kad
šiuolaikiniams verslams svarbu nuolat rūpintis patrauklia vairuotojo darbo
vieta, norint šiuos pritraukti. Todėl dabartiniame „Sprinter“ ir kituose
„Mercedes-Benz“ modeliuose diegiama MBUX informacinė ir pramogų sistema su
dideliu ir aiškiai skaitomu centriniu ekranu, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“
funkcijomis bei balso komandų palaikymu.
Per tris dešimtmečius gamintojas sukūrė visą
universalaus modelio kėbulo konfigūracijų paketą. Skirtingoms užduotims galima
komplektuoti įvairaus ilgio, aukščio, tūrio kabinos versijas, taip pat siūlomos
automobilio konfigūracijos be jos. Laikui bėgant gamintojas įdiegė ir
pasirenkamą pneumatinę pakabą, o variklio skyriuje senosios kartos dyzelinius
agregatus keitė vis taupesnės ir mažiau taršios jėgainės.
„Sprinter“ 30-ojo gimtadienio proga gamintojas
įvairiose rinkose, taip pat ir Lietuvos, parengė specialių pirkimo pasiūlymų. O
į markės muziejaus Štutgarte (Vokietija) ekspoziciją įtrauktas unikalus
pirmosios kartos „Sprinter“ mikroautobusas atsidūrė greta šių dienų modelio ir
elektrinės „eSprinter“ versijos, kuri dabar viena įkrova gali nuvažiuoti iki
478 kilometrų.
Elektrinis modelis gaminamas ant modulinės
platformos, paremtos trimis moduliais, leidžiančiais pritaikyti automobilį
konkretiems poreikiams. Ši lanksti architektūra atveria visiškai naujas
galimybes konversijos specialistams – dabar jie gali įgyvendinti specifinius
poreikius atitinkančius sprendimus.
Tad „Sprinter“ istorija yra puikus pavyzdys, kaip
inovacijos ir kokybė gali sukurti vertingą paveldą visai pramonei.